Mijn man was eigenlijk meteen enthousiast toen ik met het barfverhaal thuis kwam. Airedale Maud kreeg toen Royal Konijn en was 6 maanden toen haar vacht duidelijker minder mooi werd, ze liet erg veel winden, begon naar hond te stinken en al met al was ik gewoon niet tevreden over br#k. Mijn trimster wees mij toen op barf en daar ben ik haar nog altijd erg dankbaar voor, behalve barf voor de hond heeft het ons zo veel meer gebracht!
Binnen 2 weken zagen we bij Maud al een positieve verandering en het feit dat ik met barf EUR 0,82 kwijt was per dag en met RC EUR 1,50 per dag viel natuurlijk helemaal super bij mijn boekhouder Edwin!!

We hebben in het begin echt met zijn vieren bij haar staan te genieten! Zo genoot zij van haar eten! In haar korte leventje (11 maanden) hebben we haar in ieder geval dit plezier kunnen geven!
Nu met Tico is het ook weer genieten geblazen! En de kinderen vinden het ook de normaalste zaak van de wereld dat hij dit eet. Vorige week is de Berner Sennen van onze zwager ingeslapen, 7 jaar oud, vage klachten en uiteindelijk zeer slechte lever en nierwaardes. Wat vraagt mijn zoon: "mama, kreeg Kay brokken?" ik zeg ja, "brokken zijn niet gezond hè mama?" Nu denk ik dat bij Kay het enten misschien ook wel boosdoener is geweest, staat mij bij dat hij in februari geënt is en sindsdien slecht is gaan eten. Maar de br#kkentroep van de Lidl zal ook zeker niet bijgedragen hebben. Zij vinden het voeren zoals wij het doen maar onzin, een hond is maar een dier en zo luxe eten is dikke onzin.
De rest van de familie kent mij langer dan vandaag en vinden dit juist helemaal bij mij passen!
Tico zijn menu's liggen per dag gerangschikt keurig in de diepvries, behalve als er pens bij zit, heeft mijn man totaal geen moeite met voeren. Dus als ik ziek zou zijn dan zou Tico gewoon zijn barf krijgen. We hebben het er wel eens over: wat als ik er niet meer zou zijn, wat zou je dan geven? Dan zou hij waarschijnlijk kvv geven met af en toe vleesbot ofzo. Maar dat is dan puur vanwege het gedoe van menu's maken en barf bestellen en verdelen. Maar hij heeft ook absoluut de overtuiging dat dit veel beter is voor hem. Hetzelfde met de entingen. Tico is afgelopen vrijdag getiterd en toen bleek dus dat met "maar" 2 pupentingen hij voldoende antistoffen heeft en dan pas op zijn vroegst volgend voorjaar weer getiterd hoeft te worden en evt. een vaccinatie. Behalve dat hij het wel sneu vond voor Tico dat hij bloed moest prikken (mijn man heeft een naaldenfobie) vond hij de uitslag dus wel interessant en is hij ook absoluut overtuigd van het overenten. En het scheelt in zijn portomonnee en das altijd goed!! Haha..

Wel heb ik nog wel erg last van evangelisatie neigingen, ook zeker wat betreft het enten. Zelf ook altijd klakkeloos het geijkte schema opgedreunt toen ik nog bij de DA werkte. Dacht niet verder daar over na, ook niet wat betreft de br#kken. In de toekomst zou ik graag weer als para-veterinair aan het werk willen maar ja.... over deze dingen denk ik nu dus beslist anders als toen...... en dan moet je wel een DA treffen die daar voor open staat. Veel DA hebben tegenwoordig assistentes die speciale voedingsspreekuren houden voor dieren met overgewicht e.d., helemaal wat voor mij maar dan wel met BARF!!!! En dat is natuurlijk bij veel DA niet de bedoeling! De mensen moeten naar buiten met een zak dieetvoer van RC of Hills etc. Daar zou ik beslist gewetens bezwaren bij hebben. En ik zou á la minute het titeren willen introduceren! En het konijnen enten is ook zo'n overbodig iets. De ene entstof werkt wel 2 weken en de ander 6 weken! (deze info heb ik van een vriendin die bij de DA werkt) Dus wat heeft dat nou voor nut? In maart/april enten en dus vanaf mei/juni nul bescherming. "Waarom enten we dan nog" vroeg mijn vriendin aan haar baas, "nou ja, tis eigenlijk onzin maar ja....."
Dus barfen, titeren...... ik ben reuze blij met alles wat ik geleerd heb op dit forum! En mijn man met mij en wat de rest van mijn omgeving er van vind boeit me niet!!!