Mijn man was in het begin wel een beetje sceptisch, maar meer omdat hij dacht dat het erg veel tijd zou gaan kosten en wat andere kleine praktische problemen.
Maar toen ik zei dat het echt beter was voor de dieren, was hij ook al snel om, want dat vond hij toch het belangrijkste en de rest konden we dan wel oplossen.

In principe bepaal ik wel wat de honden en katten elke dag eten, maar hij weet wel globaal hoe het verdeeld is, dus als ik er een keer niet zou zijn, zou hij wel (beetje op de gok) uit de vriezer halen wat nodig is.
Ik verdeel het eten van de dieren in de bakken, dan ga ik 2 van de 4 honden eten geven en hij geeft de andere 2 hun bak. Later op de avond ga ik de katten voeren terwijl hij de honden uitlaat.
Terwijl ik het voer in de bakken van de honden doe, begint hij vast ons eigen eten klaar te maken, dus bij ons zijn de taken gewoon aardig verdeeld.
Ook gaat hij voor mij vlees halen als ik met mensen samen bestel of een adres in de buurt heb. Als het in mijn (kleine) autotje past haal ik het zelf, anders vindt hij het geen enkel probleem het op te halen.
Vorige week is hij speciaal voor mij naar een slachterij gereden omdat hij die dag tijd had en ik moest werken.....
Mijn en zijn ouders vinden het wel veel werk (geloof ik), maar ze vinden het wel reuze interessant en staan altijd bij de bakken te kijken als het etenstijd voor de honden is

Ook vragen ze belangstellend of dat geen kwaad kan, al die botten enzo..... en luisteren zowaar naar mijn uitleg.
Dat ik het de volgende keer weer moet uitleggen, vind ik niet erg

Een paar van mijn vrienden hebben zelf gebarft c.q. doen het zelf ook, dus die kijken er niet van op. De andere vrienden/bekenden kijken me wel eens aan alsof ik gek geworden ben, maar laten me wel in mijn waarde (tenminste waar ik bij ben

)
Ik geloof dat ik niet mag klagen met de mensen om me heen

Oja, een van mijn buren dacht ook een keer te helpen toen ze wist dat we vers vlees voerden..... toen stond er 's avonds een doos met 5 levende duiven op de stoep

Heb haar maar voorzichtig gezegd dat ik dat toch echt wel iets té vers vond..... en sindsdien krijg ik niks meer