Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1401151
ik hoop dat mijn vragen hier op de juiste plaats staan en niet gewoon bij medisch moeten ...
Ik vermoed dat ons Nena opnieuw met een bacteriële infectie zit.  Een tijdje geleden had ze kleine zweertjes op haar buik en daar kwam toen uit: bacteriële infectie.  Nu zit ze ondertussen terug met drie vier zweertjes in haar oorschelp en op haar buik is er ondertussen ook terug een uitslag.  Die is zich in de laatste drie dagen stilletjes aan gaan vormen en verergeren en nu zie je echt dat er zweertjes gevormd worden.  Eerst gedacht dat de uitslag door de voeding kwam maar aangezienhet nu zweertjes worden denk ik dat het niet aan de voeding ligt. Of kan ik hier mis in zijn  :-[ ??  Dus vanavond naar de Da maar ondertussen zit ik toch met nog wat vragen.
Als mijn vermoeden klopt denk ik te mogen opmaken dat haar weerstand toch niet zo heel goed is, rekening houdend met het feit dat we weten dat Nena ook nog allergisch reageert op "iets".  dus vraag ik me nu af : hoe kan ik haar weerstand sterker maken?  Ik las al over visolie en die omega's, maar zijn er nog producten waarvan jullie zeggen: dat is heel goed?
Een andere vraag waar ik mee worstel.  Ik las al veel berichtjes en hieruit durf ik op te maken dat er veel honden geholpen zijn met o.a. die visolie en dat hun jeuk verdween.  Maar is dat niet enkel het weghalen van de symptomen i.p.v. de oorzaak?  Of is in die gevallen een verlaagde weerstand de oorzaak van de jeuk ( al kan ik me dat niet goed voorstellen en denk dat er meer speelt?)
Omdat we weten dat Nena dus allergisch reageert willen we echt eerst de reden achterhalen maar als ik er maar aan denk dat ik haar kan helpen met bvb probiotica of weerstandverhogende zaken...
Morgen heb ik de wagen ter beschikking en zou ik naar een natuurwinkel kunnen gaan dus alle tips zijn welkom.  Die combineer ik dan met wat de DA vanavond te vertellen heeft...
Door ulla
#1401617
je zou echinacea met cats claw en plantago van Bloem kunnen geven.

Als je vette vis voert of wild, dan zou ze omega 3 in natuurlijke vorm binnen krijgen.
Als ik denk dat èèn van mijn honden omega 3 nodig heeft, dan geef ik gewoon wat meer vis of wild.
Door Veerle-scrappyToo
#1401880
Bedankt voor de info.  Gisteren heeft de dierenarts gekeken of ze geen demodex mijt kon vinden maar dat was net als de vorige keer negatief...  goed nieuws dus maar we geraken geen stap verder natuurlijk.
De Da heeft haar nu terug een kuur AB gegeven  en blijft toch vragen of we na de kuur AB niet de kuur prednisolone willen geven  >:(  Ik wil dit echt vermijden als ik kan want de oorzaak is er ook niet mee weggehaald en het is enkel uitstel.  Toen ik voorstelde om haar weerstand wat te helpen opkrikken ging ze er niet echt op in en zei ze dat er ook homeopatische middeltjes worden voorgesteld maar dat ze daar toch haar twijfels bij had.  Als ik begon over omega 3 en zo meer veerde ze wel recht om ons een drankje te laten zien dat ze had waar vitamines en omega's in zitten.  Dus ik...ja kijk, zoals men over visolie praat om te geven... en ze zweeg.
We zijn dus nog maar eens buiten gegaan met een slecht gevoel.  Geven haar nu wel de AB omdat die zweertjes van haar buik toch weg moeten maar beslissen nu dus zelf om haar wat  natuurlijke middelen bij te gaan geven die haar wat kunnen helpen.  En daarna die terug afbouwen om te zien of de jeuk terug komt.  Want ik begin me toch te vragen of die bacteriën die dus blijkbaar niet volledig weg waren geraakt in het begin van de maand niet voor de jeuk zorgen...in combinatie met een allergie die nu misschien door het veranderen van haar voeding misschien wel al "verholpen" is...ik sluit het ene niet uit voor het andere...
Het wordt dus weer afwachten om te zien wat er na deze AB kuur en "mijn kuur" gebeurt.
Alle tips zijn nog welkom, ik vertrek rond 13.00 uur naar de natuurwinkel
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1403420
Ik ben te laat met reageren, maar wil je graag wijzen op t topic van de bultjes bij de boxer in t medische deel. Daar staat het e.e.a. al in uitgelegd, wat zeker ook voor jouw hond geldt.
Je weet dat je met de ab haar weerstand juist aan het afbreken bent hè??
Ik ben er zelf altijd voor om het lichaam een extra boost te geven waardoor het zelf de kwaal kan aanpakken. Het duurt dan vaak wat langer voordat je resultaat ziet, dan wanneer je ab geeft, maar als het dan weg is, dan is het ook weg. En na het stoppen van de abkuur, heb je kans dat de kwaal net zo hard weer begint. En dan komt je da dus met een volgende abkuur  :-\  :-\

Heel veel beterschap voor Nena!
Door Veerle-scrappyToo
#1403878
Tja, ik weet dat ik haar met die AB wel help om nu de zweertjes weg te krijgen maar daarmee ook haar weerstand een deuk geef.  Daarom dat ik dus ook naar een bio winkel ben gegaan en zelf op zoek ben gegaan ( hulp gevraagd in de winkel) wat ik kon vinden om haar toch wat te helpen in de positieve zin.  Ik ben naar huis gegaan met probiotica maar die geef je blijkbaar beter na de AB kuur lees ik op 't doosje.  Klopt dat of geven jullie het nu toch al?
En ik heb ook een weerstandscomplex mee:immunogem ( weerstandscomplex) van Herbal Gem.  Blijkbaar is dit gemmotherapie en die werkt met de knoppen van de kruiden.  In het geheel zit zilverspar,hondsroos en knoppen van zwarte bes verwerkt.  Er waren nog middeltjes maar blijkbaar is gemmotherapie krachtiger omdat dat dus met knoppen werkt ...
Ik giet nu ook nog een scheut koolzaadolie over haar eten waar dus omega 3 en 6 inzit en verrijkt is met vitamine E.
Ik hoop dat het allemaal wat werkt   :-\
De prednisolone blijft netjes opgeborgen in de kast en ook al blijft ze aandringen, ik blijf weigeren.  Ze dringt ook heel hard haar brokken en blik voer op van Hills.  En toch zou ik liever bij KVV blijven maar ik kijk ook al hoe ik aan voldoende materiaal kan geraken om te gaan barfen...  Maar ik heb dus een dierenarts die er niet echt achterstaat en vast zit in haar routine...  Niks mis mee alleen ishet niet echt mijn gedachtengang.
Iemand die een goede homeopatische DA kent in de buurt van Zelzate-België ( grenst aan Sas van Gent ...

Bedankt voor het vermelden van het bericht met de boxer.  Ik ga het nu even zoeken en doorlezen.  En dan verder met andere zaken doorlezen  ;)

Edit

Ondertussen het berichtje gevonden en gelezen.  Staat heel wat nuttige info in dus bedankt om mij er op te wijzen  ;D
Alleen is het bij Nena niet zo dat het gewone bultjes zijn.  Het begitn met bultjes maar worden eigenlijk echt zweertjes.  Dus dat wijst echt op ontsteking dus daarom dat ik de AB wel wil geven om haar te helpen om die bacteriën ( die de vorige keer gevonden zijn na kleuring van een staal) op te ruimen.  Maar ze slaagt er blijkbaar niet in om het laatste beetje dat de AB niet wegkrijgt zelf op te ruimen.
Maar ik ga ook eens zoeken achter ontgiftings"materiaal"  ;D
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op vr 30 okt 2009, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1403959
Veerle-scrappyToo schreef: Tja, ik weet dat ik haar met die AB wel help om nu de zweertjes weg te krijgen maar daarmee ook haar weerstand een deuk geef. Daarom dat ik dus ook naar een bio winkel ben gegaan en zelf op zoek ben gegaan ( hulp gevraagd in de winkel) wat ik kon vinden om haar toch wat te helpen in de positieve zin. Ik ben naar huis gegaan met probiotica maar die geef je blijkbaar beter na de AB kuur lees ik op 't doosje. Klopt dat of geven jullie het nu toch al?
Dat is logica ;)
De ab doodt goede en kwade bacteriën, dus je kunt wel goede bacteriën geven, maar die hebben heel weinig kans om in leven te blijven doordat je ab geeft. Toch zou ik het al wel geven (al is er maar 1tje die het redt, dat is er dan toch weer 1 ;D )en dan na de kuur dus nog een tijd doorgaan.
Door Veerle-scrappyToo
#1403960
Ik had het idd bekeken in de trend van...AB doodt die goede bacteriën dus ik vul het aan want die AB kan toch onmogelijk al die extra's ook meenemen in zijn vlucht dus er blijven goede over...Hoe meer goede er zijn t.o.v. slechte hoe meer er over blijven...  Ik zat dus ergens wel op dezelfde gedachtengang als jij maar volgde braaf 't doosje.  ik start er mee  ;D
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1404279
[quote="Veerle-scrappyToo"]
Ik had het idd bekeken in de trend van...AB doodt die goede bacteriën dus ik vul het aan want die AB kan toch onmogelijk al die extra's ook meenemen in zijn vlucht dus er blijven goede over...Hoe meer goede er zijn t.o.v. slechte hoe meer er over blijven...  Ik zat dus ergens wel op dezelfde gedachtengang als jij maar volgde braaf 't doosje.  ik start er mee  ;D
[/quote]
Nooit doosjes volgen  ;D
Door Jojo
#1407613
Ik heb bij een korte ab kuur van 7 dagen laatst wel ook al tegelijk probiotica gegegeven en ga er ook nog wel even 2 weken mee door.
Maar wat ik me nou afvraag; er zijn verschillende soorten antibiotica. Gericht op verschillende bacteriestammen uit te roeien. Nou hadden we hier MArbocyl, gericht op de luchtweginfectie die verholpen moest worden en er stond bij welke stammen er mee om zeep geholpen konden worden. Een aantal uit de familie Staphylococcus en Streptococcus. Euhm... blijven dan de melkzuurbacterietjes 'Lactobacilletjes en Bifidootjes' die ik toedien in capsulevorm niet gewoon leven??? ???
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1407643
[quote="Jojo"]
Ik heb bij een korte ab kuur van 7 dagen laatst wel ook al tegelijk probiotica gegegeven en ga er ook nog wel even 2 weken mee door.
Maar wat ik me nou afvraag; er zijn verschillende soorten antibiotica. Gericht op verschillende bacteriestammen uit te roeien. Nou hadden we hier MArbocyl, gericht op de luchtweginfectie die verholpen moest worden en er stond bij welke stammen er mee om zeep geholpen konden worden. Een aantal uit de familie Staphylococcus en Streptococcus. Euhm... blijven dan de melkzuurbacterietjes 'Lactobacilletjes en Bifidootjes' die ik toedien in capsulevorm niet gewoon leven??? ???

[/quote]
Ja, dan wel, maar vaak wordt er een breed spectrum ab voorgeschreven, omdat men niet weet welke bacil de ziekteverwekker is.
Daarom vraag ik mijn da ook altijd eerst om DAT uit te zoeken (tenzij de situatie zo acuut is, dat daar geen tijd voor is), zodat er gericht behandeld kan worden, eventueel met een ab op maat!!
Dat scheelt een hoop onnodige doden, zeg maar  :biggrin2:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door