Print

Auteur Topic: poes Zoëy en kater Magic barfen nu allebei.  (gelezen 859 keer)

Eveline68

• **
Re: poes Zoëy wil alleen maar kuikens.
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2009 om 11:01:39 »
Ik wil mijn katten geen kuikens gaan voeren, heb namelijk kippen en ieder voorjaar tot de zomer toe loopt de tuin vol met dit kleine gespuis, de katten lopen er nu gewoon lekker tussen door, liggen soms in de legnesten lekker weg te dommelen in het hooi.
Ben bang dat als ik ze kuikens ga geven ze mijn kuikens ook zullen gaan pakken en opeten.
Of zijn er hier op het forum ook forumers die kippen hebben die door natuurbroed ook kuikens hebben lopen.

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2009 om 15:43:40 »
henkje heeft parelhoenderkuikens gehad van jean-pierre en mamakip.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Mevroi Kruim

• Beheerder
« Reactie #17 Gepost op: 31 juli 2009 om 16:20:24 »
Ik wil mijn katten geen kuikens gaan voeren, heb namelijk kippen en ieder voorjaar tot de zomer toe loopt de tuin vol met dit kleine gespuis, de katten lopen er nu gewoon lekker tussen door, liggen soms in de legnesten lekker weg te dommelen in het hooi.
Ben bang dat als ik ze kuikens ga geven ze mijn kuikens ook zullen gaan pakken en opeten.
Of zijn er hier op het forum ook forumers die kippen hebben die door natuurbroed ook kuikens hebben lopen.

Ikke. En wel echt ieniemienie Hollands krielkuikens, 6 stuks  :P katten taalden er niet naar terwijl ze kuiken errug lekker vinden.
Mijn honden lusten ook graag paardenvlees maar ze maken ook nooit aanstalten om dan maar zelf mijn paardjes tot biefstuk te bombarderen. Ik geloof niet dat ze die link leggen tussen lap vlees en oorspronkelijke eigenaar. Net zomin als katten de link leggen tussen lekker pluisgeval en rondstuiterende kuikentjes. Als ze al op kuikenjacht zouden gaan dan volgens mij gewoon omdat dat gestuiter onweerstaanbaar is. En dan is papa Haan er altijd nog  ::)
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2009 om 00:09:52 door Mevroi Kruim »

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

flin

« Reactie #18 Gepost op: 31 juli 2009 om 23:34:12 »
'n lachende  muis achter de koelkast vandaan vinden de katzels zalig, terwijl 'n muis uit de dsz minder is,
jonge merels vinden ze liefff, (krijgen ze bijna moedergevoelens van) de mereleitjes zijn dan wel om te stelen en op te eten,
ohw, en jonge kikkers moeten  naar binnen: veels te koud buiten, maar beschadigen? neej....

konijn sliepen ze gezamenlijk naast, en ja, een stuk konijn vreten ze wel, maar niet van degene met werkende tandjes....

deja

« Reactie #19 Gepost op: 1 augustus 2009 om 13:17:07 »
Met Zoëy en barf gaat het iets beter, heb de brokken weggehaald ook natuurlijk voor de andere kat, hij heeft al wat van konijnenhart gegeten knip het heel fijn ook kippenhart en stukjes long kippennekken knip ik ook in hele kleine stukjes en dan af en toe een kuiken het gaat wat beter.
Ik haal het nu ook weg als zij niet eten wil en bied het dan later weer aan.
Er ligt nu ook wat hertenvlees op zijn schaaltje, zal mij benieuwen.

deja

« Reactie #20 Gepost op: 2 augustus 2009 om 19:43:26 »
Nou dat hertenvlees was geen succes dat heeft de hond op maar heb vandaag wel lever en kippennekken klein gemaakt en wat blik erdoor en dat was bijna op.
Het restant heb ik weer weggehaald en er kalkoenvlees door gedaan en weer wat blik en dat krijgt ze vanavond.
Ze krijg nu s'morgen een kuiken en dat gaat helemaal op.

Henkje

« Reactie #21 Gepost op: 3 augustus 2009 om 13:20:52 »
henkje heeft parelhoenderkuikens gehad van jean-pierre en mamakip.

haha, JP is een goudfazant :)

De kuikens zijn helaas door ratten opgegeten.

De katten lopen de kippen en konijnenren zo in, ze hebben wel respect voor de kippen en nijntjes en pesten ze maar een beetje. Ze vinden ze toch een beetje eng. Mama hefet de kuikens goed beschermd en de katten zijn ook erg bang voor witte zijdehoenders.
Poezels komen wel met muizen en vogels tot formaat duif thuis....

Eveline68

• **
« Reactie #22 Gepost op: 5 augustus 2009 om 10:38:17 »
Dan wacht ik tot de andere kittens er zijn, en die ook over zijn opbarf en kvv, dan zal ik het ook eens proberen ;)

deja

« Reactie #23 Gepost op: 30 september 2009 om 23:02:25 »
Magic de siamees barft ook al aardig mee ze eten nu een dag orgaan en voor de rest karkas en spiervlees het spiervlees bak ik kort anders laten ze het liggen.
Is dat erg of zeggen jullie dat geeft eigenlijk niets bv. een patrijsboutje haal ik het vlees af dat bak ik kort en het botje knip ik in stukjes dan gaat het er redelijk in, kalkoenvlees van Herby is denk ik gemalen lijkt een soort gehakt dat eten ze wel rauw maar kipfilet en orgaan en rood vlees moet ik aanbakken.

Too

« Reactie #24 Gepost op: 30 september 2009 om 23:16:25 »
Probeer t aanbakken steeds een beetje te  minderen hopelijk snappen ze dan dat t nog steeds eetbaar is.
100% rauw is natuurlijk t mooist, begrijp ik nou goed dat ze t karkas wel rauw wegwerken maar een stukje spier niet rauw blieven?
 :D :D katten blijven rare types

May Linn

« Reactie #25 Gepost op: 30 september 2009 om 23:31:46 »
Als ze kuikens zo lekker vinden, misschien lusten ze dan ook wel muizen enzo, lijkt ook op dat formaat.
Heb je iig al een stuk meer variatie.

deja

« Reactie #26 Gepost op: 1 oktober 2009 om 12:27:42 »
Probeer t aanbakken steeds een beetje te  minderen hopelijk snappen ze dan dat t nog steeds eetbaar is.
100% rauw is natuurlijk t mooist, begrijp ik nou goed dat ze t karkas wel rauw wegwerken maar een stukje spier niet rauw blieven?
 :D :D katten blijven rare types
Ja dat begrijp je goed ik snap er ook niets van want aan de karkassen zit nog behoorlijk wat kipfilet en dat word wel opgegeten maar niet als het er zo ongebakken ligt.
Ik ga het gewoon maar weer eens proberen maak s'morgens een schaal klaar met karkas en spiervlees 1 x per week alleen orgaan doe ik wel wat bot bij, en haal het om 8 uur als ik naar mijn werk ga weer weg.
Als ik thuis kom ong. 13.45  zet ik het weer neer ga de honden uitlaten als ik terug kom haal ik het weer weg en sávonds zet ik het weer neer en dan is alles de volgende morgen op.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door