Katten zijn gewoon krengen trouwens. Als ze het niet moeten, moeten ze het niet. Die van mij zou gerust in hongerstaking gaan, letterlijk totdat ze er dood bij neer valt.
Overigens: mijn kat eet 2 merken vers + zelf samengestelde maaltijden. Ze heeft 16 jaar lang brokjes gegeten omdat madam niet anders vrat. Bijna 1 jaar geleden waren haar nieren naar de knoppen aan het gaan en zette ik gewoon een bakje vers voor haar neus. En ze at het direct (terwijl ik het jaren daarvoor ook steeds weer opnieuw heb geprobeerd: weigering alom).
Ik ging er toen een 2de merk bij geven en dat moest ze niet. Later bleek dat te komen omdat ze dat niet goed uit haar hoge/metalen bakje kon eten. Ik heb haar voerbakje verwisselt voor een aardewerk schaaltje en hopla, dit voer eet ze nu ook heel graag!!
Ik zeg wel eens dat Snuf eieren voor haar geld heeft gekozen. Ze voelde instinctief aan dat haar nieren kapot aan het gaan waren en heeft gekozen voor vers. Zij is een nieuwe kat geworden!! De meeste mensen die haar zien zeggen "is zeker nog erg jong he". Hahaha, ze wordt in januari 17 jaar!
Maar moraal van het verhaal: probeer ook een ander merk en zorg dat je het voert uit een bakje dat hem aanstaat. Oh, en prop gerust een beetje voer naar binnen bij de kat. Misschien dat hij dan denkt "krijg nou wat, toch best lekker"! Want, vergeet niet dat de brokjes stijf staan van de smaak en geurstoffen. En nu moet hij het ineens met puur natuur doen.... Da's ff wennen, zeg maar.