Print

Auteur Topic: Bericht scrollt weg  (gelezen 1638 keer)

Ronald

• Blog
Bericht scrollt weg
« Gepost op: 9 juni 2009 om 18:16:40 »
Als ik lekker een bericht aan het tikken ben en het bericht past niet meer in het huidige venster, scrollde het bericht altijd keurig naar boven.

Sinds enige tijd is het zo, dat de laatste regel van het bericht net onder de rand van het berichtenvenster staat en bij elke letter die ik tik, komt de tekst even tevoorschijn.

Het is wel goed voor het blindtikken, maar op een gegeven moment wordt het wel een beetje irri...

Oh ja... het heeft niet met het aantal karakters te maken, maar met het aantal regels. Als ik genoeg lege regels invoeg, doet-ie precies hetzelfde.

Ronald

"Bij vlagen ben ik geniaal. Het is alleen nu windstil."

vanaalst

• mijn lieve weirdo rip 4-8-2008
Re: Bericht scrollt weg
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2009 om 18:21:19 »
dat is bij mij ook, behoorlijk irritant!

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2009 om 18:35:12 »
Ik heb echt geen flets idee wat je bedoeld, maar ik stuur het door naar Jeff!

Siamsa - Dalmatische Honden

*milyck*

« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2009 om 19:42:38 »
Hier hetzelfde euvel: als het venstertje is volgetikt kun je wel verder maar zie je niet meer wat je hebt geschreven. Daarbij "springt"de tekst steeds heen en weer als je op een nieuwe regel komt :-\

Ronald

• Blog
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2009 om 21:30:08 »
Ik heb echt geen flets idee wat je bedoeld, maar ik stuur het door naar Jeff!
Anders mag Jeff wel direct contact opnemen. Kan het volgens mij heel goed mondeling uitleggen  :)

Dian

• vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2009 om 21:37:02 »
hier het zelfde probleem, knap irritant, dacht dat het aan mijn laptop lag :P

Rakker is een West Highland White Terriër ofwel een westie

Admin

• Administrator
« Reactie #6 Gepost op: 9 juni 2009 om 21:40:08 »
Dit is een bekend probleem van Internet Explorer 8 (voor de techneuten staat hier meer). De reden dat het sinds kort gebeurt is dat deze versie net een paar maanden uit is. De meesten hebben updates op automatisch staan zodat je niet eens beseft dat je op de nieuwe versie bent overgegaan. Je kunt zien welke versie je gebruikt door te klikken op Help, Over Internet Explorer. Als iemand het probleem heeft met een andere versie dan hoor ik dat graag.

Volgens mij is er nog geen oplossing voor. Suggesties zijn welkom als iemand er meer over weet. Als je er echt last van hebt dan zijn er een paar tijdelijke oplossingen:
- Installeer een andere browser zoals FireFox of Chrome. Je kunt deze gebruiken naast Explorer, dus die hoef je niet te verwijderen.
- Als je een lange tekst gaat schrijven, typ die dan eerst in een tekstverwerker (bijv. Word of Kladblok) en als je klaar bent kopieer en plak die in je antwoord.

Als er meer over bekend is dan kom ik erop terug.

Jeff

Ronald

• Blog
« Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2009 om 22:17:42 »
Aha... wordt al wat duidelijker.

Ik ga eens proberen om barfplaats in de campatibiliteitsweergave te laten draaien.

Ronald

Dian

• vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
« Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2009 om 10:14:05 »
als ik barfplaats open in de compatibiliteitsweergave open, heb ik het probleem niet meer

Rakker is een West Highland White Terriër ofwel een westie

Ronald

• Blog
« Reactie #9 Gepost op: 13 juni 2009 om 11:39:28 »
Kijk, dan is dat dus weer boven water. Kunnen we in elk geval gewoon doortikken, zonder dat dat venster zo irritant wegscrollt.

Fido

• www.anyanimal.nl
« Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2009 om 13:27:25 »
Ik heb er ook last van en de uitleg is duidelijk maar ik kan er alleen niets mee  :D (digibeet en weet mijn god niet waar jullie het over hebben, een computer is toch een computer?  :-\ ::), moet dus net als een auto: hét dóen!  :P)

Ik blijf er voorlopig dus nog wel mee zitten.
mijn oplossing is gewoon iedere keer een nieuwe reactie openen en beginnen met; vervolg.....  ;D

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2009 om 15:43:36 »
Ik heb dat ook iedere keer!! >:(
wat of waar is compatibiliteitsweergave te vinden :-\
Dory ,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,I'd walk right up to heaven,and bring you home again....

Ronald

• Blog
« Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2009 om 16:13:12 »
Rechts naast je adresbalk zijn er drie knopjes: één met een bladzij, één met twee groene pijltjes en één met een rood kruisje.
Die met de bladzij moet je hebben.
Andere optie: Als je op barfplaats zit, ga je naar het menu Extra en dan kies je voor compatibiliteitsweergave.

Ronald

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2009 om 16:19:47 »
Rechts naast je adresbalk zijn er drie knopjes: één met een bladzij, één met twee groene pijltjes en één met een rood kruisje.
Die met de bladzij moet je hebben.
Andere optie: Als je op barfplaats zit, ga je naar het menu Extra en dan kies je voor compatibiliteitsweergave.

Ronald

Ik kan 't niet vinden...als ik al op BP zit..wat moet ik dan verder doen met de bladzij?
Weet je ook in de engels de  compatibiliteitsweergave...bij  menu? File? View? Tools?
Dory ,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,I'd walk right up to heaven,and bring you home again....

Jeff

« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2009 om 17:52:37 »
Het is (al het goed is) nu opgelost. Je hoeft verder niks te doen. Het is een tijdelijke oplossing waardoor de pagina misschien er wat anders uit gaat zien (voor degene die Internet Explorer 8 gebruiken) totdat er een definitieve oplossing komt.

Ronald, bedankt voor je hulp! Als je wilt weten wat ik gedaan heb, kijk hier.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door