Wat leuk dat je zo enthousiast bent over vers voeren dat je er nu aan denkt om te gaan Barfen

Portioneren doe ik als volgt, wij hebben 2 honden die samen ca. 1 kg per dag eten en ik vries spullen dan ook per kilo of per halve kilo in. Als ik het voorverpakt koop dan is het meestal al op 1 hele of halve kilo verpakt.
Dan ontdooit ik dus per dag 2 halve kilo's of 1 hele.
Soms koop ik zaken die per grotere portie zijn verpakt en al bevroren zijn, soms 5 of 10 kilo. Die kiep ik zo in mijn vrieskist en als ik het wil voeren dan laat ik het voor een deel ontdooien en verdeel het in handzame porties die ik dan weer invries.
Samen eten dat werkt hier niet. De katten (eten kvv) eten boven achter het traphek waar de honden niet bij kunnen.
Sofi eet in haar bench in de woonkamer (bedjes er uit, daarna schoonmaken en bedjes er weer in) en Borke eet buiten waar we een afdak hebben zodat hij niet in de stromende regen hoeft te eten.
Borke schrokt behoorlijk, maar karkassen van kip of eend zijn zo gekraakt en het gaat prima en ook groter spul als runderstrotten of lamsribben geeft geen problemen. Ik let wel altijd extra op hem. Ik kijk voor het raam naar hem en kan zo tegelijkertijd Sofi in de gaten houden.