Hoi Marleen,
We lopen in het kort even wat punten langs.
Ook de 'speciale' brokken van Waltham en RC bevatten zo'n 40% koolhydraten. Zonder graan kun je eenmaal geen brokken maken, het is niet anders!!
Een hond wordt dik van koolhydraten en niet van vet.
Er zouden maar 4 merken goede brokken zijn. Verkoopt hij deze toevallig allemaal zelf?? Het ligt eraan wat je criteria zijn anders zijn er misschien wel 10 goede merken die hieraan voldoen en als ik het bekijk volgens wat andere criteria is er eigenlijk niet één brok die er aan voldoet. Beetje een ongenuanceerde uitspraak.
Wat is de reden dat een pup niets zou kunnen met lammetjespap maar wel met konijnenmelk?? Hoe melk je in godsnaam een konijn?? (Je zult maar een nest hebben van 10 Newfoundlanders terwijl de moederhond geen melk geeft LOL). Lammetjesmelk ligt kwa vetgehalte en samenstelling heel dicht bij moedermelk.
BHA, BHT en Etoxyquine zijn chemisch samengestelde middelen die oorspronkelijk bedoeld waren voor heel andere zaken. Er zijn ook natuurlijke anti-oxidanten.
Kankerverwekkende stoffen toepassen om kanker te voorkomen......beetje krom eigenlijk.
Wie garandeer trouwens dat de juiste hoeveelheden zijn gebruikt, dit controleert letterlijk geen hond. Heb ooit testen gelezen dat er 35x de normale hoeveelheid was gebruikt.
De meeste diepvriesvoedingen zijn van slachtafval. Waar haalt die man het lef vandaan om dit te roepen?
Hoeveel verschillende kent hij eigenlijk? Is dit een DA die ooit heeft gehoord van Energique, van Bibi, van Carnibest, van AHV enz. enz. Eigenlijk durf ik mijn hoofd er onder te verwedden dat dit niet het geval is!!
Heeft hij met neus op de productie van deze merken gestaan??? Ik ken n.l. iemand die dat wel heeft gedaan en neem maar aan dat er absoluut geen sprake is van afval, integendeel zelfs!!!
Van een doosje 'vlees' van 49 eurocent uit de super durf ik dit niet te garanderen maar voor de rest!!!
Bacterien gaan dood bij invriezen. Hoe verzint ie het?
Hierbij een leuk stukje tekst voor de goede man.
Je zou het niet altijd zeggen, maar koelkasten hebben primair de taak om hun inhoud bacterie- en schimmelvrij te houden. Wanneer het Kluyver Laboratorium enkele koelkasten en vriezers opent, blijken ze echter ook bruikbaar voor het omgekeerde doel: zoveel mogelijk verschillende micro-organismen verzamelen en conserveren. ,,Kijk, dit is de werkkast met bacteriën die in het lopend onderzoek worden gebruikt. Deze kast wordt op 12 graden Celsius gehouden, niet erg koud dus. De bacteriën groeien dan niet hard meer, maar blijven wel in leven'', legt Jannie Gruwel uit, terwijl ze een aantal ondiepe laden vol reageerbuizen uit een koelkast trekt. Gruwel is als analiste belast met het overenten, vriesdrogen en invriezen van de honderden bacteriestammen. ,,Als je bacteriën voor lange tijd wilt bewaren geldt: hoe kouder hoe beter. Bij 12 graden kun je cultures een paar weken bewaren. We hebben ook vriezers van -80 graden waarin cultures een tot twee jaar bewaard kunnen worden.''
Voor de echt lange conservatie dient invriezen in vloeibaar stikstof. Op een temperatuur van -196 graden blijven de ampullen met bacteriën meer dan twintig jaar goed. Een nadeel is dat de stikstof verdampt en dus steeds vervangen moet worden, wat duur is. Daarnaast is het werken met vloeibare stikstof niet ongevaarlijk. Soms, als oude ampullen niet goed afgesloten waren, kon er stikstof inkomen. Werden de ampullen ontdooid, dan zette de stikstof zo snel uit dat ze ontploften. ,,We werken daarom met handschoenen, veiligheidsbrillen en labjassen'', zegt Gruwel
Marleen, dit is echt geen commentaar op jou hoor maar laat je niet overbluffen!!