Print

Auteur Topic: Berichtje als er nieuwe postings zijn in bepaald topic?  (gelezen 2832 keer)

*milyck*

Berichtje als er nieuwe postings zijn in bepaald topic?
« Gepost op: 27 december 2008 om 12:18:40 »
Tot voor kort kreeg ik altijd een berichtje in mijn mail als er een nieuwe reactie was in een van de topics die ik volgde/had geopend. Ik merk echter dat dat nu soms niet gebeurd. Geen ramp natuurlijk maar wel vervelend als er iemand een vraag stelt en ik dus niet antwoord omdat ik dat niet gezien heb.
Heb niets gewijzigd aan de instellingen o.i.d. , weet iemand hoe dit kan?  (Ben  op computergebied redelijk "blond ;)" )

Femke

• Ik ben niet labiel; ik ben emotioneel flexibel
Re: Berichtje als er nieuwe postings zijn in bepaald topic?
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2008 om 17:45:22 »
Je kan dit in je profiel instellen. Klik bovenaan de balk op de knop [profiel] en kies vervolgens in de linker kolom 'notificaties en e-mail'.
Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik nu zelf zit te kijken, maar ik zou ff niet weten welke optie je moet kiezen  :-[ ;D ;D ;D
Misschien weet je zelf welke optie je destijds aangezet hebt?

Je kan het overigens ook per topic instellen (niet alleen die je zelf gestart hebt maar ook als je op de hoogte gehouden wilt worden van een topic die een ander gestart heeft.) Hiertoe open je het topic, en klik je rechts bovenaan het eerste bericht op de knop 'notificatie'.

*milyck*

« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2008 om 18:43:56 »
 Bedankt! Heb het even handmatig per topic ingesteld....Geen idee wat ik destijds bij mijn profiel heb ingesteld maar het werkte tot voor een paar dagen gelden wel ::)

*milyck*

« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2008 om 14:40:12 »
Nou breekt mijn klomp: zie ik dat er driftig gepost wordt in een bepaald topic  waarvan ik de notificatie aan heb staan, komen er geen berichtjes binnen ???

Femke

« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2008 om 16:51:28 »
Nou breekt mijn klomp: zie ik dat er driftig gepost wordt in een bepaald topic  waarvan ik de notificatie aan heb staan, komen er geen berichtjes binnen ???

Staat er in je profiel niet een vinkje bij 'ontvang e-mailnotificatie alleen bij de eerste ongelezen reactie'?

*milyck*

« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2008 om 18:45:43 »

Staat er in je profiel niet een vinkje bij 'ontvang e-mailnotificatie alleen bij de eerste ongelezen reactie'?

Uhmmm, ja dus... :-[ :-[ :-[ ;D

Femke

« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2008 om 19:07:08 »
Uhmmm, ja dus... :-[ :-[ :-[ ;D

goh ik ben blij dat ik je tenminste nog met 1 ding kan helpen  :-[ je oorspronkelijke vraag daar weet ik nog steeds geen antwoord op.

*milyck*

« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2008 om 20:10:53 »

goh ik ben blij dat ik je tenminste nog met 1 ding kan helpen  :-[ je oorspronkelijke vraag daar weet ik nog steeds geen antwoord op.

Maakt niet uit, gaat er voor mij om DAT het werkt, niet HOE het werkt, dat vergeet ik toch weer :D

Bika

• *
  • The Eye of the Eagle
    • Familie Website
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2009 om 13:08:45 »
Probeer dan eens het volgende:
Klik bovenaan op Profiel.
Dan links op Notificaties en e-mail.
Zet dan een vinkje aan voor alle 4 de regels.
Dan bij: Voor topics waar ik notificatie voor heb aangezet, hou me op de hoogte van:
Kies je voor alles wat gebeurd.
Dan instellingen opslaan, niet vergeten.
Daar onder zie je dan:
Huidige notificaties op topics.
Overigens moet je onder een nieuw antwoord bij Extra opties
een vinkje zetten voor Breng me op de hoogte als er reacties zijn.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.

*milyck*

« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2009 om 21:40:42 »
Hoi Bika,
Ben er net mee aan het stoeien geweest: bij notificatie en emails had ik de eerste 3 aangevinkt, nu dus 4.
"alles wat er gebeurd had" ik al aangevinkt, heb nog maar een keer extra opgeslagen want kan me zomaar voorstellen dat ik dat de laatste keer ben vergeten :-[
Bij mijn profiel staan er daaronder een aantal topics met  "huidige notificaties op berichten" er boven, tot zover helder!
Maar daaronder ( onder aan dat lijstje dus) staat :                                                                                                                          ""Je wordt momenteel niet op de hoogte gehouden van reacties in boards.
Om op de hoogte gehouden te worden van reacties in een board, klik je op de "Notificatie"-knop in de index van dat board."

Betekent dat dat je zelf de notificatie bovenaan een topic moet instellen? Wel raar want dat had ik met een aantal al gedaan. Ook vandaag: krijg een aantal malen een bericht maar dat stopt dan weer na een aantal meldingen. Ik zal wel iets heel doms fout doen  :-\ ?

Bika

• *
  • The Eye of the Eagle
    • Familie Website
« Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2009 om 21:50:51 »
Om op de hoogte gehouden te worden van reacties in een board, klik je op de "Notificatie"-knop in de index van dat board."Betekent dat dat je zelf de notificatie bovenaan een topic moet instellen? Wel raar want dat had ik met een aantal al gedaan. Ook vandaag: krijg een aantal malen een bericht maar dat stopt dan weer na een aantal meldingen. Ik zal wel iets heel doms fout doen  :-\ ?

Dat had ik ook zien staan ja.
Misschien gewoon eens proberen.

Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.

Femke

« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2009 om 19:29:10 »
Hoi Bika,
Ben er net mee aan het stoeien geweest: bij notificatie en emails had ik de eerste 3 aangevinkt, nu dus 4.
"alles wat er gebeurd had" ik al aangevinkt, heb nog maar een keer extra opgeslagen want kan me zomaar voorstellen dat ik dat de laatste keer ben vergeten :-[
Bij mijn profiel staan er daaronder een aantal topics met  "huidige notificaties op berichten" er boven, tot zover helder!
Maar daaronder ( onder aan dat lijstje dus) staat :                                                                                                                          ""Je wordt momenteel niet op de hoogte gehouden van reacties in boards.
Om op de hoogte gehouden te worden van reacties in een board, klik je op de "Notificatie"-knop in de index van dat board."

Dit zijn twee verschillende dingen. Je hebt de eerst notificaties van een bepaald topic, en daaronder staan de notificatie van een heel board. Dit betekent dus: alle topics in een board. Een board is bijvoorbeeld bij de sectie Zelf Samenstellen Hond: Vragen en problemen over BARF. of Katten - Katten medisch

Als je zo'n rubriek opent (waardoor je dus op de indexpagina met alle topics van het board komt) vind je rechts bovenin het scherm ook een knop [notificatie]. Als je die aanzet krijg je dus een notificatie voor álle topics in dat board.

Citaat
Betekent dat dat je zelf de notificatie bovenaan een topic moet instellen? Wel raar want dat had ik met een aantal al gedaan. Ook vandaag: krijg een aantal malen een bericht maar dat stopt dan weer na een aantal meldingen. Ik zal wel iets heel doms fout doen  :-\ ?

ik heb geen idee hoe dit komt. Heb je geen vinkje meer staan bij 'ontvang een e-mail notificatie alleen bij de eerste ongelezen reactie?'

*milyck*

« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2009 om 20:11:29 »
Hoi Femke,

Het gedeelte over de boards is me nu helder, dat is dus een GROEP topics samen  :-[

Het vinkje van "ontvang bericht  alleen bij de eerste ongelezen reactie" had ik na je laatste berichtje inderdaad weggehaald. Het blijft vreemd allemaal: ik kreeg bijvoorbeeld wel een berichtje van jouw reactie, maar van een ander topic weer niet.
Heb boven dat andere topic nogmaals "notificatie"aangeklikt maar kreeg toen het bericht: " weet u zeker dat u wilt deactiveren" m.a.w. hij stond dus wel degelijk aan....
Misschien ligt het ook wel aan mijn spamfilter, zal straks eens aan mijn zoon vragen alhoewel dat ook raar zou zijn omdat  dan ALLE berichten tegengehouden zouden moeten worden? Wonderlijke wereld, dat internet ;)

Femke

« Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2009 om 20:15:57 »
Hoi Femke,

Het gedeelte over de boards is me nu helder, dat is dus een GROEP topics samen  :-[

Het vinkje van "ontvang bericht  alleen bij de eerste ongelezen reactie" had ik na je laatste berichtje inderdaad weggehaald. Het blijft vreemd allemaal: ik kreeg bijvoorbeeld wel een berichtje van jouw reactie, maar van een ander topic weer niet.
Heb boven dat andere topic nogmaals "notificatie"aangeklikt maar kreeg toen het bericht: " weet u zeker dat u wilt deactiveren" m.a.w. hij stond dus wel degelijk aan....
Misschien ligt het ook wel aan mijn spamfilter, zal straks eens aan mijn zoon vragen alhoewel dat ook raar zou zijn omdat  dan ALLE berichten tegengehouden zouden moeten worden? Wonderlijke wereld, dat internet ;)

vind jij het eigenlijk wel prettig om zoveel e-mails te krijgen van een forum? Want als je een notificatie van een board aanzet kunnen dat wel tientallen mails per dag zijn toch?

*milyck*

« Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2009 om 20:48:36 »
Nee, dat wordt me een beetje te gortig :D ,  dan heb ik er een dagtaak aan ha-ha! Dat bedoel ik ook niet: wil alleen graag een berichtje van een paar topics die ik volg en dat gaat soms goed en dan weer niet..  ???

Print

Barfplaats wordt gesponsord door