Print

Auteur Topic: Nagel te kort geknipt  (gelezen 7854 keer)

*Monique

Re: Nagel te kort geknipt
« Reactie #15 Gepost op: 1 november 2008 om 11:23:02 »
Kan een keer gebeuren, hoor. Zeker bij donkere nagels waarbij je niet goed kunt zien tot waar het leven loopt kan het wel eens voor komen. Is geen drama en ook niks ernstigs. Inderdaad kun je het bloeden prima stoppen met een soldeerbout, maar ik gebruik ook altijd bloedstop. Op de trimopleiding werd altijd aangeraden om alleen nagels te knippen als je iets bij de hand had waarmee je het bloeden kan stoppen wanneer het fout mocht gaan. Hier staat de bloedstop ook altijd binnen handbereik.
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je niet zelf met een soldeerbout de nagel zou kunnen dichtbranden. Is niks ingewikkelds en voor de hond is het alleen maar des te beter als je het gelijk doet i.p.v. dat je met verbandjes gaat rommelen om vervolgens naar een da te moeten gaan.

soldeerbout ligt hier ook al jaren in de kast :D maar heb het er nog nooit mee gedaan. Red me altijd prima met de bleeding stop

Didge en Dinka, Australian Cattledogs. Bantu en Floyd, grote poedels
www.downunder.mijnbeestenboel.nl

Lil

« Reactie #16 Gepost op: 1 november 2008 om 11:29:59 »
Mijn dierenarts is er gezien de stress en het bloeden op tegen dat je met de hond naar hem komt. Hij promoot de soldeerbout en anders de sigaret. Hij doet ook niets anders dan een soort van een soldeerbout er tegenaan houden zodat het dichtgroeit, maar dan heb je wel alle stress erbij.
Ik heb het éénmaal meegemaakt en toen hielp de sigaret van de buurvrouw, daarna tape erop en nergens meer last van gehad.
Daarna heb ik inderdaad bloedstop gekocht via internet en dus heb ik het gelukkig nooit meer nodig gehad (al zou ik nu niet weten waar het lag  :-\ )

Adinda

• **
« Reactie #17 Gepost op: 1 november 2008 om 11:52:18 »
Citaat
Hier ook een keer gebeurd, ja dat heb je met die donkere nagels. De laatste keer heeft het ook heel lang geduurd, maar het stopt uiteindelijk wel. Ik heb ook wel eens gehoord dat je je hond door het gras moet laten lopen.
Ik ga morgen op de show in Bleiwijk ook maar eens op zoek naar een middel ervoor, want het gebeurd me toch wel vaker.

Groetjes Trudie

Tot morgen in Bleiswijk :D

SandRRa

• Mazoe & Khami's website
« Reactie #18 Gepost op: 1 november 2008 om 14:17:29 »
Ik krij al de rillingen als ik eraan denk. Het is mij bij Babs ook eens overkomen.
Ik heb toen leukoplast erover heen geplakt. Het was even pielen.
http://www.thaly.eu/med/images/pleister-hechttape2.jpg
En ik moet zeggen dat het aardig werkte. Ik heb het er de volgende dag weer afgehaald.

Ze is nu heel panisch met nagels knippen. Maar je ziet het zo verdomd moeilijk! En als ze dan net het pootje wegtrekken, dan kan het mis gaan!

Ik heb een hekel aan nagelknippen!  >:(

Mazoe is ook panisch voor nagel knippen, echt op het hysterische af. Dus ben ik maar gaan dremelen. En dat vind ze minder eng dan knippen.
Groetjes Sandra en pootjes Mazoe & Khami

"A Ridgeback isn't just another dog..

vagebond

« Reactie #19 Gepost op: 1 november 2008 om 18:32:16 »
Het beste is om in zo'n geval lekker je hond buiten in het gras te laten lopen. Dan stopt het echt wel. Alle middeltjes om te dichten zijn minder goed. Echter, het gebeurt hier ook wel in de trimsalon, dan kan ik moeilijk met die hond een stuk buiten gaan lopen haha. Dus dan gaat er ook bleeding stop op. Het bloedt wel erg, vooral als je echt te ver hebt geknipt, maar het stopt altijd.

Sonja

• BDS
« Reactie #20 Gepost op: 1 november 2008 om 18:40:41 »
kijk maar eens bij de trimartikelenstand (klein wit potje met gele poeder: stop bleeding). Ik heb die van mij al best een poosje en het eiketje is niet meer te lezen :)

Ja, je doet jaren met zo'n potje. Bij mij is de inhoud al voor de helft veranderd in een klont. Hier in België verkopen ze het overigens ook in vloeibare vorm, zag ik. Lijkt me eigenlijk handiger.

*Monique

« Reactie #21 Gepost op: 1 november 2008 om 19:28:01 »
Ja, je doet jaren met zo'n potje. Bij mij is de inhoud al voor de helft veranderd in een klont. Hier in België verkopen ze het overigens ook in vloeibare vorm, zag ik. Lijkt me eigenlijk handiger.

onder dezelfde naam als het poeder?

Nynke

• Voor altijd...... r.i.p. Gunnar (28-12-09)
« Reactie #22 Gepost op: 1 november 2008 om 19:30:23 »
ik heb weleens een klein stukje te ver geknipt en dat begon dus ook te bloeden, maar niet zo hard. Ik heb toen een lucifer aangestoken en uitgeblazen en toen meteen tegen de nagel gedrukt. Het was genoeg gelukkig  ::)

Gelukkige mensen hebben niet het beste; ze maken het beste van wat ze hebben...

*Monique

« Reactie #23 Gepost op: 1 november 2008 om 19:37:16 »
ik heb weleens een klein stukje te ver geknipt en dat begon dus ook te bloeden, maar niet zo hard. Ik heb toen een lucifer aangestoken en uitgeblazen en toen meteen tegen de nagel gedrukt. Het was genoeg gelukkig  ::)

nagels kunnen giga snel en heftig bloeden. Zelfde als oren   :-[

Sonja

• BDS
« Reactie #24 Gepost op: 1 november 2008 om 20:13:52 »
onder dezelfde naam als het poeder?

Merk weet ik niet, maar er stond wel ook bloedstop op.

Nynke

• Voor altijd...... r.i.p. Gunnar (28-12-09)
« Reactie #25 Gepost op: 1 november 2008 om 20:16:23 »
nagels kunnen giga snel en heftig bloeden. Zelfde als oren   :-[

maar gelukkig kwam het niet zo ver  :) :) :)

Gelukkige mensen hebben niet het beste; ze maken het beste van wat ze hebben...

vanaalst

• mijn lieve weirdo rip 4-8-2008
    • zigeda
« Reactie #26 Gepost op: 1 november 2008 om 20:34:15 »
heb nog nooit de nagels van de honden moeten knippen, denk dat ik het zelf niet zou 'durven' doen...
laat zelfs de nagels van de kippen door een ander knippen :-[

kira

• en ik ben de zolderkat
« Reactie #27 Gepost op: 1 november 2008 om 21:49:45 »
'k heb hier laatst grote beer te kort geknipt, bloede erg, ze keek sip. Maar het stopte vrij snel. Knip nu wel voorzichtiger, maar met al het bloederige van boven ga ik toch maar bloedstop kopen geloof ik. Voor het geval dat het nog een keer gebeurd.

Eef+doggies

« Reactie #28 Gepost op: 2 november 2008 om 10:49:32 »
Ik heb hier ook stop bleed voor te kort geknipte nagels.
Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar wel handig om te hebben, vooral bij zwarte nagels is het lastig gokken.
Bij Stippie is het een stuk makkelijker met haar witte nageltjes  :)
« Laatst bewerkt op: 22 april 2013 om 09:19:00 door Eef+doggies »

Boefies

« Reactie #29 Gepost op: 2 november 2008 om 11:22:51 »
trim jij je fauves zelf? Want normaal hoort het wel bij een trimbehandeling. En anders ga je toch voor het nagels knippen naar een trimsalon. Scheelt jouw en je hond veel stress. Is jammer dat ze nu zo bang is met nagels knippen want krijg je er wss nooit meer uit :-[

Ja, ik pluk ze zelf. Ja, ik zat er al aan te denken om voor de nagels naar de DA of een trimsalon te gaan.  :(
Op zich lukt het wel. Want na elke knip krijgt ze een klein stukje kaas. Alleen doordat ik het zo moeilijjk zie duurt het voor haar te lang en wordt ze zenuwachtig en gaat met haar pootje trekken.
Maar bij de nageltjes waar ik het wel goed zie knip ik snel en gaat het prima. Ze wordt alleen zenuwachtig als ik te lang die nagel bestudeer. :-\
Maar ik zat er net over na te denken en heb even weer bij haar gekeken. Misschien is het handig als ik goed kijk waar het leven loopt en daar met een stift even een markering geef. Zodat ik sneller kan knippen.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door