Print

Auteur Topic: Lilo trekt haar neus op voor ontworming tabletjes.  (gelezen 1957 keer)

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
Re: Lilo trekt haar neus op voor ontworming tabletjes.
« Reactie #15 Gepost op: 30 oktober 2008 om 17:10:32 »
Dus eigenlijk niet ontwormen en elk half jaar poepjes naar de DA brengen? Want stel dat ze wormen heeft, je ziet niets in de ontlasting en verder vertoont ze niet ziek gedrag, is het dan toch nog gevaarlijk? En dat met knoflook is vette onzin!? Dat dat zou helpen tegen wormen?

Ja, dat zou een methode kunnen zijn (eens per 6 maanden met ontlasting - ontlasting van 3 dagen verzamelen - en dit naar de DA brengen). Als een hond een wormen invasie heeft, dan is dat niet gezond nee. Of knoflook vette onzin is? Ik weet het niet... Ik denk dat rauwe verse voeding van voldoende vleesbotten maar ook knoflook mogelijk wel DE methode is om je hond wormvrij te houden. Mijn honden hebben dus ook echt nooit wormen en ik denk dat dit te danken is aan de combinatie : verse/rauwe voeding, vooral vleesbotten (rauwe/verse voeding is de peiler van een goede gezondheid - overigens is een goede weerstand buitengewoon belangrijk in de strijd tegen wormen), genoeg vezel dmv rauwe/gepureerde groente EN ook wat teentjes knoflook.

Siamsa - Dalmatische Honden

Jeannette b

• Jake en Boomer
« Reactie #16 Gepost op: 31 oktober 2008 om 09:45:14 »
Ik druk de tabletjes altijd fijn tussen 2 lepels, en meng dat door het voer. Boomer heeft dat door, maar ze eet het wel op, ondertussen mij achterdochtig aankijkend, tussen 2 happen door...
Jake proeft dat niet, die hapt gewoon de hele handel naar binnen, hij lust álles. Ik denk dat als ik het hem zó geef, gewoon een kaal tabletje, hij het ook op zal eten.

Adinda

• **
« Reactie #17 Gepost op: 14 november 2008 om 12:54:47 »
Ik heb het ook tussen 2 lepels fijn gedrukt en toen door de cb geroert, dat wilde ze niet, toen gemalen tussen kaas, leverworst enz. Ze loop gwn heel hard weg en gaat in haar bench zitten. Ook bv zalmolie erop.....ze wilt het niet....ook als ik het bv s'morgens heb klaar gemaakt en in de avond geef. Ze is echt een btje een te slimme tante.

misty30

• *
« Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2009 om 00:16:42 »
En een worm-pasta van de dierenarts? Kost je wel iets meer, maar vind ik makkelijk in gebruik... En mijn honden vinden hem lekker... ;D

Adinda

• **
« Reactie #19 Gepost op: 20 februari 2009 om 14:29:39 »
Kan ik ook weleens proberen.

Laatst heeft ze toevallig wel de tabletjes op. In de CB geroerd.
Lilo is echt een eigenwijze Beagle!

*Evie*

• Juhuuuu
    • Adebowale Rhodesian Ridgebacks
« Reactie #20 Gepost op: 9 maart 2009 om 17:04:55 »
Sommige honden zijn gek op gooi spelletjes,
pilletje in een worst en een paar stukjes achter elkaar aan gooien en laten vangen
in 1 vd middelste het pilletje doen.

Bij kane krijg ik er ook niks in, die druk ik achterin zn keel

Adinda

• **
« Reactie #21 Gepost op: 9 maart 2009 om 20:18:12 »
Ik kan het weleens een proberen, maar ik denk dat ze het meteen uitspuugt. Zo is zij wel!
Maar proberen kan geen kwaad. Thank u voor de tip!  :-*

« Reactie #22 Gepost op: 9 maart 2009 om 23:19:20 »
Ontwormen moet je naar mijn mening enkeld doen als er ook wormen zijn bv in de ontlasting.
Het is allemaal vergift en het helpt maar 14 dagen en dan kan je hond alweer wormen krijgen , ook gaan de goede bacterien naar de donder .
Heb al 45 jaar honden nooit zomaar ontwormt   en nooit problemen gehad mede door het rauw voeren en hierdoor de lage ph waarde van het maagzuur kunnen wormen hierin niet leven .

Adinda

• **
« Reactie #23 Gepost op: 11 maart 2009 om 12:26:03 »
Ontwormen moet je naar mijn mening enkeld doen als er ook wormen zijn bv in de ontlasting.
Het is allemaal vergift en het helpt maar 14 dagen en dan kan je hond alweer wormen krijgen , ook gaan de goede bacterien naar de donder .
Heb al 45 jaar honden nooit zomaar ontwormt   en nooit problemen gehad mede door het rauw voeren en hierdoor de lage ph waarde van het maagzuur kunnen wormen hierin niet leven .

Weet ik al ;)

Print

Barfplaats wordt gesponsord door