Deze reacties had ik inderdaad al verwacht

Hoe meer ik me in de barf verdiepte, hoe meer ik overtuigd raakte dat dit de juiste manier was. Als ik dan vervolgens zo'n verhaal krijg van de dierenarts (iemand waarbij je toch meestal de adviezen opvolgt) ben ik wel even uit het veld geslagen.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds wel twijfel en dit komt voornamelijk omdat ik gewoon een rotgevoel heb bij het verwijderen onder verdoving (ongeacht of dit wel of niet met brokken op te lossen is).
In ieder geval bedankt voor jullie reacties! Ik zal even antwoord geven op jullie vragen:
@Lo: Gedroogd vlees heb ik nog niet geprobeert. Is dit dat spul wat je in de dierenwinkel voor honden kan krijgen?
@Koekje: hihi oke dat is duidelijk

. Kuikens, lappen vlees e.d. eten ze goed. Ik geef alles in zo groot mogelijke stukken maar blijkbaar hebben deze toch niet genoeg reinigende werking. Ik heb mijn huidige menu nu niet op de computer staan maar heb wel het idee dat ik nu een heel eind in de goede richting zit. Zal proberen binnekort tijd te maken om hem nog een keer op de site te zetten.
@Maddoc: Schoonmaken met een gaasje klinkt me goed in de oren. ik ga het zo gelijk even proberen.
Bedankt voor al jullie reacties. Bottemline is dat ik het vreselijk moeilijk vindt om te achterhalen wat nou écht goed is.. en hoe stom het ook klinkt, al dat meten, wegen, pletten, snijden, zagen e.d. met vers staat me soms best tegen en nu ik ook nog eens te horen krijg dat het niet het (complete) gewenste effect heeft sla ik weer aan het twijfelen, ook al zijn brokken misschien (of waarschijnlijk) ook niet de oplossing..moeilijk moeilijk moeilijk..