Print

Auteur Topic: reportages over zelf je barfmenu malen - met foto's!  (gelezen 12132 keer)

~Joke~

• Liever vandaag dan morgen ;-)
    • Border Terriers & Cats
Re: Nog een fotoreportage eigengemaakt kattenvoer
« Reactie #30 Gepost op: 4 december 2008 om 22:28:03 »
 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Gino

• *
Re: reportages over zelf je barfmenu malen - met foto's!
« Reactie #31 Gepost op: 12 februari 2009 om 11:17:38 »
Ik geef van alles, zoals cb maar ik doe ook kipstukken,hart lever enz.af en toe koop ik een hertebot of iets  dergelijks.wat ik dan wel eens denk is dat als je alleen zo gemaald geeft hoe houd je de tantjes schoon? Het is echt mooi want je weet nu zelf wat je geeft.Maar dan krijgen ze niet van de losse botjes.

Hoe moet ik dit zien.Ben nog maar 2 mnd bezig.

Too

« Reactie #32 Gepost op: 12 februari 2009 om 11:27:57 »
@Gino je hebt gelijk hoor wb t reinigend gehalte
 maar als ze minder tandjes hebben of zo eigenwijs zijn dat ze echt geen botjes wensen te eten of...
dan is dit de perfecte om ze toch vers te voeren, bovendien is t vaak voordeliger dan kvv

o0SweetAngel0o

• *
« Reactie #33 Gepost op: 18 juni 2009 om 15:04:30 »
Ik had jouw mailtje bestudeerd die je gemailt had stonden echt handige dingen in! Ik ben vandaag ook aan de maal gegaan na jouw advies omdat ding schoon te maken  ::) Nou het is goed gegaan! En ze begonnen der al van terwijl ik nog niet klaar was  ;D

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #34 Gepost op: 9 november 2009 om 01:22:52 »
sinds vandaag heb ik iets handigers gebruikt voor de laatste 2 stappen van het stappenplan kattenvoer malen.
ipv porties in zakjes te maken en dan de zakjes allemaal in 1 grote zak te doen, heb ik vleesmuffins gemaakt.

ipv tig boterhamzakjes, vul ik siliconen muffinvormpjes met de prak. per vormpje past er een kleine 100 gram in, precies een mooie Ottenportie.
ik had 37 porties, dus maar 1 boterhamzakje. ik heb de bakvormen in de vriezer gezet, zodat er mooie bevroren vleesmuffins ontstaan. als het allemaal bevroren is, gaan de muffins er uit (en de bakvormen lekker lui in de afwasser). de muffins bewaar ik dan in een grote zak met zipsluiting in de vriezer, om vriesbrand tegen te gaan.
het is zo ook makkelijker eten voor de volgende dag te ontdooien; geen gehannes meer met boterhamzakjes die afscheuren of er restjes plastic tussen de porties prak achterblijven.

FOTO

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Bennie

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 10 november 2009 om 08:08:24 »
Ziet er goed uit!

Die hartjes van ijs ook :smitten:

May Linn

« Reactie #36 Gepost op: 10 november 2009 om 10:43:55 »
Dat zijn dezelfde muffinbakjes als van de action, werkt dus goed zo te zien.
Alleen wat meer bakjes bijhalen dan, nu ze goedgekeurd zijn  :biggrin2:

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #37 Gepost op: 10 november 2009 om 10:58:59 »
deze komen ook van de action.

ik maal altijd 3 kilo en heb porties die rond de 100 gram zijn. de muffinvormpjes komen per 12 porties per bakvorm, dus had ik er 3 besteld.

May Linn

« Reactie #38 Gepost op: 10 november 2009 om 11:17:27 »
Das wel zo handig ja, heb je 36 portie's, genoeg voor 18 dagen dan.
Voor groentemix lijken ze me ook wel makkelijk.

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #39 Gepost op: 10 november 2009 om 11:50:16 »
ot krijgt maar 1 muffin per dag, als avondeten. ontbijt is hier altijd een heel of half prooidiertje (kuiken, muis, gerbil, kleuterratje, halve kwartel, etc).

Mevroi Kruim

• Beheerder
« Reactie #40 Gepost op: 10 november 2009 om 12:36:38 »
Handig! Ga ik ook doen de volgende keer als ik voor Kruimel gemalen heb! Ik heb kleine en grote muffinvormen dus ik kan het nog per 1 of 2 maaltijden bevriezen. Goeie tip!

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

robbiekomvoor

« Reactie #41 Gepost op: 27 december 2009 om 18:46:52 »
ik wil het ook gaan maken,maar ik heb geen vleesmolen,
kan ik dan ook de botmixen van herby gebruiken en bv rund kip/ kalkoen gehakt ipv spiervlees?
de organen kan ik dan wel in de blender pureren :)
de honden die zijn heen gegaan wonen nog steeds bij mij,zij zijn nooit ver weg van mij,wij lopen zij aan zij.

Too

« Reactie #42 Gepost op: 27 december 2009 om 19:19:59 »
Ja hoor dat kan, moet wel even goed rekenen die mixen zijn volgens mij 70/30 bot/spiervlees
Bij de islam slager hebben ze ook lamsgehakt [weer een soortje erbij  ;)]

robbiekomvoor

« Reactie #43 Gepost op: 28 december 2009 om 02:01:17 »
goed idee,dan kun je dus ook bv de kip van smuldier gebruiken,dat is puur gemalen kip karkas,
ga deze week gelijk aan de slag,bedankt! ;)
de honden die zijn heen gegaan wonen nog steeds bij mij,zij zijn nooit ver weg van mij,wij lopen zij aan zij.

liessie

« Reactie #44 Gepost op: 18 januari 2010 om 20:22:57 »
Wat een handig topic.
Alleen jammer, dat de foto's van Koekje niet meer te zien zijn.... :-[

Hier krijg ik ze denk ik wel aan het knagen, want de kippevleugels zijn er vorige week ook ingegaan en Amos begon heel enthousiast aan de vissekop.

Alleen voor bv vakantie zou het wel handig zijn om wat zelfgemalen porties in de vriezer te hebben. De buurvrouw houd niet van het geven van "herkenbaar" vlees.....
Het nadeel van bijvoorbeeld smuldier vind ik de grote bakjes. Ik geef liever verspreid over de dag wat kleinere porties vers, dan dat de katten vol zitten en de rest dan een halve dag staat te stinken en te bederven in de keuken.... ;)

Ik ben bij de blokker wezen kijken voor een molen, maar die leek me niet sterk genoeg voor kleine botjes. En ik weet niet hoe de fabriek dan reageert als ik zeg dat de molen kapot is gegaan na het malen van een karkasje.. :biggrin2:

Print

Barfplaats wordt gesponsord door