Print

Auteur Topic: Kat met struviet, hogere Ph na brokken, nu weer op vers?  (gelezen 4064 keer)

Lisa

• Lotte
Re: Kat met struviet, hogere Ph na brokken, nu weer op vers?
« Reactie #30 Gepost op: 7 mei 2010 om 00:15:32 »
Je zou eens kunnen kijken of Gelukkig Dier (www.gelukkigdier.nl) in je omgeving bezorgt. Ik heb via hier deze link toen gekregen en sindsdien de katten (waarvan een met ook blaasproblemen en een blijvend hoge pH) van CB op Bibi overgezet.

miss_d

• *
« Reactie #31 Gepost op: 7 juni 2010 om 16:37:50 »
Ik heb inmiddels een voorraad Bandit gehaald, maar helaas, daar zijn ze helemaal geen fan van. Zelfs de makkelijkste eter haalt er zijn neus voor op :( Gelukkig dier bezorgt hier niet in de regio helaas, dus Bibi kan ik niet proberen. Heb in ieder geval bij de winkel van Bandit de suggestie meegekregen een maaltijd te vervangen door hart iedere week, dat lijkt me wel wat (en de katten ook). En ik begin inderdaad te denken over zelf samenstellen HildeR, ga me binnenkort daar eens goed in verdiepen, want ik wil zeker weten dat ik het goed doe!

cairodyn

• Odyn en Caïro
    • http://home.zonnet.nl/Yellow
« Reactie #32 Gepost op: 12 juni 2010 om 13:20:00 »
Heb niet het hele topic doorgelezen maar kennisen van mij hadden ook een kater met dit probleem en zij gaven hem een kwart tabletje vitamine c op een dag en het ging heel veel beter met hem. Dus wellicht het proberen waard.

Belgians are like potatoe chips....you can never have just one...

Mevroi Kruim

• Beheerder
« Reactie #33 Gepost op: 12 juni 2010 om 17:37:07 »
Vit C is een goed idee als vers allee niet voldoende helpt.
En zelf samenstellen kun je best alvast uitproberen. Gewoon bij de super wat stukken kipfilet en goedkope runderlap scoren. Lusten ze dat dan een keer een vleugeltje, goed platmeppen en evt in stukken knippen. Stukkie zalm, die uit de vriezert is goedkoop.
En ff kijken of er een barfer in de buurt woont die kippennekken heeft.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

miss_d

• *
« Reactie #34 Gepost op: 14 juli 2010 om 17:44:53 »
Vit C is een goed idee als vers allee niet voldoende helpt.
En zelf samenstellen kun je best alvast uitproberen. Gewoon bij de super wat stukken kipfilet en goedkope runderlap scoren. Lusten ze dat dan een keer een vleugeltje, goed platmeppen en evt in stukken knippen. Stukkie zalm, die uit de vriezert is goedkoop.
En ff kijken of er een barfer in de buurt woont die kippennekken heeft.
Kipfilet, zalm, gehakt (rund natuurlijk), dat gaat er allemaal perfect in, dat kregen ze altijd al wel. Het zijn ook geen hele moeilijke eters (vandaar dat het me wel verbaasde dat ze Bandit absoluut niet bliefden ;) ) . Het is meer dat ik zelf zeker wil weten dat ik het goed doe als ik zelf de maaltijden ga samenstellen. Wat dat betreft vind ik kant en klaar toch wel 'veiliger' aanvoelen ;) .

En vitamine C krijgen ze nu regelmatig. Niet omdat ik per se denk dat ze het nodig hebben, maar wel voor mijn gemoedsrust. Even met de pillenschieter, daarna een snoepje, niks aan het handje en moeders heeft weer rust ;) .

Print

Barfplaats wordt gesponsord door