Ja, ik laat de boel ontdooien, maal, en vries weer in. Doe ik al jaren, is tot op heden nog nooit iemand ziek van geworden.
Lever snij ik meestal in stukjes trouwens, evenals hart, kippenhartjes krijgen ze zo, dat kunnen de tandelozen zelf wel. Ik maal vooral de botten, dus kipkarkassen, soms nekken, eendennekken (vloektierscheld) eendenruggen, fazantenkarkassen, haaskarkassen, konijnenkarkassen, dat werk zeg maar. Een kwartel krijgt Kruimel ook nog wel weg, maar dat vind ze dan ook erg lekker. Nekken moet ik voor haar of malen of platslaan en in kleine stukjes knippen. Kuikens hoef ik niet te malen, dat lunnen ze heel goed zelf.
Ik maal met mijn trouwe Husqvarna vleesmolen maat 10 met grote snijschijf, van Marktplaats voor 5 euro thuisbezorgd

mazzel moet je hebben

Ik klem het ding aan de workmate, zet er een grote platte bak onder en daar gaan we dan. Emmer erbij voor de handigheid, ik maal nog wel eens een kilo of 10 per keer. Dat gaat dan per pond in zakjes en in de vriezer.
900 g per dag is idd heel wat werk, voor die 10 kilo kipkarkassen mag ik best een uurtje uittrekken, zo niet meer, en dan moeten ze nog verpakt en ingevroren. Mijn verbruik ligt rond de 300 g per dag, en daarvan is ong. de helft zelf gemalen dus dat ziet er dan gelijk heel anders uit.