Print

Auteur Topic: van Marktplaats de beste tip  (gelezen 4715 keer)

nova

• In loving memory. Nova en Noxy
Re: van Marktplaats de beste tip
« Reactie #15 Gepost op: 2 juli 2008 om 22:08:55 »
voor de melkkar (er is zelfs iemand met zo'n onderschrift..)
de zgn armeluis werkpaardjes, om 't zomaar te zeggen,
en eigenlijk denk 'k dat 't merendeel van de mensen daar toch heeeel zuinig op waren....

haha, die iemand dat ben ik.
Ben lid van de Vlaamse trekhondenvereniging. Een kleine club die het straatbeeld van 1900-1940 levend wil houden, tenminste wat hond en hondenkar aangaat.
Het is erg gaaf om met een hond en een kar te lopen.  In Belgenland mag maar met 3 rassen, en   wanneer een educatief doel ermee gediend is, Dus geen braderien,dat is weer commercieel

En in vroeger tijden waren die mensen heel zuinig op hun hond, veel mensen hadden er 2 , en  elke dag werd er
gewisseld met inspannen.
Gr

PamPapilio

• *
  • Don't judge if you don't know..
    • Mijn webwinkel!
« Reactie #16 Gepost op: 29 augustus 2008 om 14:23:22 »
Ok hier wil ik toch even een vraag over stellen.

Ik ben vrij nieuwe met het barfen en vers geven en doe mn best alles te doen zoals t t beste is voor mn hondje..

MAAR.. ook ik ben gewend van huis uit dat kippenbotjes gevaarlijk zijn om t splinteren en dat mergpijpjes uit t bouillonwater naar de hond gaan.. die er ook echt een moord voor doet.

Snap dus dat ik echt een leek ben maar graag wil leren. maar zoals ik dit topic wordt erover gepraat van jammer dat mensen zo denken, maar er wordt niet gezegd WAAROM dat dan onzin is, of slecht is..
Iedereen lijkt dat te weten maar ik dus niet  :-[

Dus graag even wat verdere uitleg hierover???

dorinekok

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2008 om 15:21:11 »
Tja voor al die mensen die hier op het forum zitten is het gesneden koek dat rauwe botten goed zijn en gekookte botten ronduit slecht. Als leek snap ik dan dat je denkt: ja maar waarom dan? Nou, gewoon even verder lezen op deze site. Kijk maar in de bibliotheek, daar wordt veel uitleg gegeven.
Heel in het kort:
Een wilde hond zou nooit zijn potje koken maar eet de botten rauw. Rauwe botten zijn zachter dan gekookte botten. Dus geen splinter gevaar.
Wat je van huis uit mee gekregen hebt is de mensen manier om met honden om te gaan. Omdat wij onze honden zo vermenselijkt hebben, kan het er bij ons niet meer in dat een hond niet gebaat is bij rauwe botten maar moet fikkie gewoon net als ons eten.

Ik denk dat je nog even van het idee af moet dat honden net als mensen zijn. Lees maar veel hier en dan denk je op een dag vanzelf: hoe heb ik ooit kunnen denken dat.....
succes!

dinnee

• Mijn kleine mannetje :)
« Reactie #18 Gepost op: 4 september 2008 om 19:19:31 »
Het is inderdaad altijd even omschakelen. Ik dacht inderdaad ook altijd dat kippenbotten slecht waren (en de gebakken varkenskarbonade botten niet)... Je leert heel veel op dit forum en je raakt ook aan dingen gewent.

Ik heb begin kon ik me niet voorstellen dat er honden waren die 'geitenkop' of 'testikels' aten. Nu krijgt mijn hondje konijnenkop (met ogen en tandjes en zo... )en hij is er dol op! ;)

~~Tell everybody I'm on my way~~ Borther Bear - Phil Collins

flin

« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2008 om 22:36:59 »
haha, die iemand dat ben ik.
Ben lid van de Vlaamse trekhondenvereniging. Een kleine club die het straatbeeld van 1900-1940 levend wil houden, tenminste wat hond en hondenkar aangaat.
Het is erg gaaf om met een hond en een kar te lopen.  In Belgenland mag maar met 3 rassen, en   wanneer een educatief doel ermee gediend is, Dus geen braderien,dat is weer commercieel

En in vroeger tijden waren die mensen heel zuinig op hun hond, veel mensen hadden er 2 , en  elke dag werd er
gewisseld met inspannen.
Gr

oohh Nova! dit lees 'k nu pas! wat leuk!!
  ik ken 't alleen van plaatjes en verhalen uit 'de oude doos'

Red_Hunter

• Ierse Setters: half duivel, half engel
    • Caife Gaelach
« Reactie #20 Gepost op: 5 september 2008 om 10:46:57 »
Mijn oom had een hond die 16 jaar oud is geworden (duitse scheper) op een dieet van brood en koffie dagelijks...en af en toe gekookte beenderen.

Even late reactie maar lees het nu pas. Deze reactie is zo'n zelfde reactie als een fanatieke roker die zegt dat zijn opa met drie pakjes per dag ook honderd is geworden. Ja geluk kan je hebben natuurlijk.

Groetjes Trudie

schnueggerli

• **
  • geen tweede kans voor een eerste indruk!
« Reactie #21 Gepost op: 16 september 2008 om 21:22:39 »
Ik ben als de dood om botten te geven, maar als er mergpijpen zijn dan worden ze in ieder geval NIET gekookt maar snijd ik het vlees eraf en haal het merg eruit!
en helaas verdwijnt het bot in de afvalbak :-[

Nitus

• Nitus en Gitte
« Reactie #22 Gepost op: 17 september 2008 om 10:22:08 »
Ik ben als de dood om botten te geven, maar als er mergpijpen zijn dan worden ze in ieder geval NIET gekookt maar snijd ik het vlees eraf en haal het merg eruit!
en helaas verdwijnt het bot in de afvalbak :-[

Da's ook het verstandigste wat je kunt doen met een mergpijp ;). Die dingen zijn knetterhard en zelfs rauw een tanden en kiezenslijter.
Groetjes, Anne-Marie

Fedor is een Oud Duitse Herder, Gitte (23/06/1999 - 31/08/2008) een Rottweiler

cairodyn

• Odyn en Caïro
    • http://home.zonnet.nl/Yellow
« Reactie #23 Gepost op: 29 oktober 2008 om 21:16:19 »
Over mergpijp gesproken. Mijn labrador van vroeger kreeg dat wel eens tot hij om haar onderkaak vast zat pffff met wrikken los gekregen maar bij de sint bernhard van een kennis kon de dierenarts hem eraf zagen...

Belgians are like potatoe chips....you can never have just one...

Huskymeisje

• all we want is barf!
    • Dog Team Quvianuq
« Reactie #24 Gepost op: 29 oktober 2008 om 21:25:46 »
Over mergpijp gesproken. Mijn labrador van vroeger kreeg dat wel eens tot hij om haar onderkaak vast zat pffff met wrikken los gekregen maar bij de sint bernhard van een kennis kon de dierenarts hem eraf zagen...

ze vinden hier het merg zo heerlijk. Maar idd het bot. Nu krijg ik van de slager gratis de kniestukken mee. Daarin zit ook altijd nog een deel merg. Dat peuter ik er uit en dat krijgen ze dan. De rest gaat in de kliko.
Dogs leave footprints on your soul......

Jetty en:

yuki12

• www.yuki.mijnherder.com
    • Het leven van Yuki
« Reactie #25 Gepost op: 4 november 2008 om 21:15:00 »
heb ook nog nooit een wolf gezien die de botten eerst kookt en koffie drinkt en als toetje een stuk brood vreet.
ellen
Jawel, grootmoeders wolf!!  ;D ;D

dinnee

• Mijn kleine mannetje :)
« Reactie #26 Gepost op: 5 november 2008 om 11:51:24 »
Waar valt merg trouwens onder? Orgaan? Of bot? Of toch maar lekker als extraatje? :)

~~Tell everybody I'm on my way~~ Borther Bear - Phil Collins

flin

« Reactie #27 Gepost op: 5 november 2008 om 13:17:30 »
Waar valt merg trouwens onder? Orgaan? Of bot? Of toch maar lekker als extraatje? :)

vet vooral, en nog wat proteïne...

Print

Barfplaats wordt gesponsord door