@Isabel: als het echt heel penetrant ruikt, kan het goed een sproeiplek zijn. Als je hem nog eens betrapt (ik hoop het niet voor je) kijk dan eens of zijn staart er bij trilt en of hij evt een beetje stappende bewegingen maakt met zijn achterpoten. Dan weet je het vrij zeker: sproeien. En dat kan volgens mij al op zijn leeftijd...
Nico was twee jaar én ongecastreerd toen hij onverwachts bij ons kwam: in vijf dagen tijd heeft hij de bank, de deurmat, de gordijnen, stoelen en alle hoeken van alle kamers ondergesproeid. Het leek wel een open riool en we waren net klaar met het leggen van vloerbedekking in ons nieuwe huis...
Ik wilde hem eigenlijk niet laten castreren, maar er zat helaas niets anders op. We hebben alle plekken schoongemaakt met biotex en zo'n flacon 'geur en vlekweg' van de dierenwinkel. Insprayen, vochtige doek erover en paar dagen laten liggen. Schoonmaken en weer herhalen. Dat werkt vrij goed, moet ik zeggen.
Nico zie ik nog steeds wel een buiten tegen een boom aansproeien en de motor van meneer Hermine is gek genoeg ook een grote favoriet. Binnen vind ik hooguit eens per twee maanden nog een sproeiplek bij de voordeur, maar door de castratie ruikt dat gelukkig niet meer zo penetrant.
Succes ermee!