Ik vind het geen rare vraag; het is toch logisch dat ik ga twijfelen?? Ik wil gewoon het beste voor mijn hond
Nee, ik vind dat dus niet logisch. Als je je een beetje in voeding verdiept (en volgens mij kan dit forum je daarbij wel van dienst zijn) dan zou je snel weten dat:
* Doodgekookt vleesmeel in brokken niet vergelijkbaar is met rauw vlees. Het is doodgekookt, het bevat vrijwel geen vitamines meer (vleesmeel dus) en het bevat geen uiterst belangrijke enzymen. Bovendien zou je zo langzamerhand moeten weten dat honden ingesteld zijn op rauw vlees en dit het enige is dat zij goed kunnen verdragen. Niet alleen vernietig je met koken voedingsstoffen, ook verander je de eiwitstructuur waardoor het vlees minder goed verteerbaar wordt.
* Brokken bevatten 20% vleesmeel. De rest is vulsel, granen, en andere troep. Hoe wil je een dier, carnivoor, fatsoenlijk laten leven op 20% doodgekookt vleesmeel en de rest kankerverwekkend/ziekmakend koolhydraat?
* Brokken bevatten allerlei onnatuurlijke stoffen zoals vitamine en mineralenpreparaten. Deze vitamines en mineralen zijn voor de hond buitengewoon slecht opneembaar. Bovendien bevatten brokken antioxidanten en conserveringsmiddelen. Al dan niet syntetisch. Waarbij we van de syntetische middelen weten dat ze in hoge doseringen ronduit kankerverwekkend zijn. Mag niet in babyvoeding voorkomen, niet in peutervoeding, wel in puppybrokken?