Print

Auteur Topic: Calcium in kvv  (gelezen 2313 keer)

flin

Re: Calcium in kvv
« Reactie #15 Gepost op: 3 december 2007 om 22:45:01 »
lees ik 't nou goed?

Mary Straus;
..................,
bone provides small amounts of some trace minerals in addition to calcium & phosphor,

but those can be supplied from other sources;

including various foods
whole food supplements;
such as green blends

.bot bevat kleine hoeveelheden sporenmineralen, naast calcium en fosfor maar de (sporenelementen?) kun je ook uit andere bronnen betrekken.

.calcium word toegevoegd om 't teveel aan fosfor in (vlees en ander voedsel) in evenwicht te brengen

pike

« Reactie #16 Gepost op: 3 december 2007 om 23:29:44 »
Dank je Dory voor de uitgebreide ophelderingen  ;)

en flin: zoals jij het leest lees ik het ook  :D

Ik ben toch blij dat ik ben gaan barfen en karkassen voer. Krijg steeds meer achterdocht  bij alles wat kant en klaar in de winkel ligt :(

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

Boefies

« Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2008 om 21:05:34 »
En ik ben juist opzoek naar KVV die calciumnitraat gebruiken ipv kippenbot ivm met de algehele gevogelte allergie van Babs.
E krijgt Rodi en AHV.

Het gaat nu zo goed met haar. Ze heeft weer een mooie, dikke volle vacht en geen uitslag meer! Al sinds december!

Dus ik neem geen enkel risico!

Roosje007

• **
« Reactie #18 Gepost op: 13 februari 2008 om 16:41:09 »
Ik heb ook al gedacht om fijngemalen eierschaal aan de poezen te geven voor het calcium maar ik vond de stukjes  zelfs gemalen nogal scherp, kan dit geen schade veroorzaken aan slokdarm, maag, darmen,  vb perforatie ? En wordt dat calcium goed opgenomen door de dieren ? Verwerken jullie dat dan in gemalen vlees ?
; ;;

Nynke

• Voor altijd...... r.i.p. Gunnar (28-12-09)
« Reactie #19 Gepost op: 13 februari 2008 om 19:06:06 »
Ik maal eierschalen fijn in een electrische koffiemolen en dan wordt het zo fijn als tarwebloem. Misschien een idee voor je ??
Gelukkige mensen hebben niet het beste; ze maken het beste van wat ze hebben...

pike

« Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2008 om 22:58:32 »
Ik heb ook al gedacht om fijngemalen eierschaal aan de poezen te geven voor het calcium maar ik vond de stukjes  zelfs gemalen nogal scherp, kan dit geen schade veroorzaken aan slokdarm, maag, darmen,  vb perforatie ? En wordt dat calcium goed opgenomen door de dieren ? Verwerken jullie dat dan in gemalen vlees ?
Als je het, zoals Nynke al aangeeft, in een koffiemolen maalt wordt het poeder. Stukjes schaal worden niet goed verteerd en opgenomen, poeder wel.
Ik voer normaal botten, maar ik maak altijd een voorraadje om mee te nemen op vakantie, voor het geval ik niet aan vleesbot kan komen. Dan kan ik altijd wat eierschaalpoeder door gehakt of zo doen.

Boefies

« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2008 om 10:14:49 »
hoe zit het eigenlijk met de calciumbron van ahv vlees pens compleet
het etiket vind ikerg onduidelijk

annie laumen

Ik heb contact opgenomen met AHV omdat ik het vanwege de allergie van Babs wilde weten. Zij maken gebruik van fosforzure voederkalk.

Roosje007

• **
« Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2008 om 10:30:59 »
OK, dan zal ik me een electrische koffiemolen aanschaffen want met de hand krijg je het nooit tot poeder.
; ;;

Shaweca

• *
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2008 om 10:33:30 »
En ik ben juist opzoek naar KVV die calciumnitraat gebruiken ipv kippenbot ivm met de algehele gevogelte allergie van Babs.
E krijgt Rodi en AHV.

Het gaat nu zo goed met haar. Ze heeft weer een mooie, dikke volle vacht en geen uitslag meer! Al sinds december!

Dus ik neem geen enkel risico!

Wij zijn de producent van de KVV Haaks Barf. Wij hebben meerdere versies van één diersoort waar ook daadwerkelijk alleen die bepaalde diersoort inzit.
In onze paardenvariant zit bijvoorbeeld ook paardenbot. (en ook geen andere diersoort, echt alleen paard)
In onze rundervariant zit runderbot, in onze geitenvariant geitenbot enz.
Je bent ook altijd welkom om te komen kijken hoe we het product maken.

En volgens mij doet Bandit dit ook.

Mevroi Kruim

« Reactie #24 Gepost op: 14 februari 2008 om 16:21:32 »
OK, dan zal ik me een electrische koffiemolen aanschaffen want met de hand krijg je het nooit tot poeder.

Vijzel werkt ook heel goed.

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Nynke

• Voor altijd...... r.i.p. Gunnar (28-12-09)
« Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2008 om 22:02:44 »

Dat woord zocht ik, poeder    ik kwam niet verder dan bloem :-[ :-X
Gelukkige mensen hebben niet het beste; ze maken het beste van wat ze hebben...

pike

« Reactie #26 Gepost op: 16 februari 2008 om 21:14:29 »
Vijzel werkt ook heel goed.
Dan ben je wel een poosje bezig als je echt poeder wil hebben, en krijg je een hele witte wolk. En je moet geen wrakke polsen hebben!

Print

Barfplaats wordt gesponsord door