ik heb de eerste oproep van TS gezien, en kreeg er gelijk gemengde gevoelens bij.
ik weet natuurlijk niet in hoeverre deze gevoelens correct waren, want daar zijn het gevoelens voor en wilde het werkstukje van de student niet onnodig in gevaar brengen, dus heb ik daar verder nix over gezegd.
nu lees ik pas de uitkomsten, en ik vind het gewoon vreselijk POEP!

om te beginnen voor jullie (en diegenen die hebben deelgenomen); als het ware gebruikt voor wat onzinnige studiepunten te vergaren.
voor het onderwijsniveau, want das dus echt om te huilen, vooral bij de hbo-neuzen.
voor het opleidingsinstituut, want geen andere student kan hier ooit meer informatie vragen voor een opdrachtje, en dan ook serieus te worden genomen.
voor iedereen die wel echt onderzoek doet, die moeten zich nu harder verantwoorden over hun werk.
Ik ben wel bang dat jullie de term 'onderzoek' gebruikt door TS veel te zwaar hebben genomen. Een wetenschappelijk onderzoek is pas een wetenschappelijk onderzoek als het aan bepaalde criteria voldoet en binnen bepaalde instituten is gedaan. alleen de conclusies van sommige wetenschappelijke onderzoeken zijn dermate generaliseerbaar en daarmee toepasbaar op het hele onderzoeksveld!
het onderzoekje van TS valt in de categorie 'ik doe mn spreekbeurt over de hamster', en heeft gewoon helemaal niets met echt/wetenschappelijk (hoe je het ook wilt noemen) onderzoek te maken.
ik vind het wel erg jammer en vooral niet netjes dat TS het zo heeft gebracht.
ik ben zelf student sociologie en wetenschapsdynamica, dat zijn beiden gedragsstudies (wetenschappelijk!). ik ben afhankelijk van mensen qua onderzoeksveld, maar ook voor mn data en input. ik zou mensen nooit als slaaf behandelen om makkelijk op die manier aan gegevens te komen. en die gegevens verzamel ik ten eerste zelf (of andere studenten), en laat ik niet over aan mn onderzoek. niet alleen uit methodologische aspecten, maar ook uit ethiek. vliegen vang je beter met stroop dan met azijn.
door dit soort acties (niet alleen door TS, maar dezelfden van dit niveau en dit soort tactieken) worden de serieuze mensen in discrediet gebracht.
ik hoop dat het merendeel van de mensen een onderscheid kan maken tussen de mensen die wel degelijk te werk gaan, en de flierefluiters, maar ik begrijp ook dat dat vaak moeilijk is.
maar het deed me wel een beetje
HIER aan denken.
mochten de mensen die hebben meegewerkt aan deze opdracht van TS zich echt gewoon 'genaaid' voelen; het staat iedereen vrij een klacht in te dienen bij de school over de student in kwestie, of bij de inspectie over de school.
of allebei.