Ik gebruik ook 1-week menu. En daar binnen wissel ik heus wel af, maar sec gezien heb ik 1 menu dat zich iedere week herhaald. Lekker makkelijk. Bovendien is mijn menu zo afwisselend en bevat het zoveel diersoorten, dat het prima lukt zo. Al sinds jaar en dag. Dus wat dat betreft is dit echt prima! Wel gebeurd het dat ik in plaats van geitenvlees wel lamsvlees geef. Of kalkoennek in plaats van eendennek. Of konijn in plaats van parelhoenkarkas. Ik wissel dan wel de vleessoorten OF de vleesbotsoorten af. En niet bijv. runderkopvlees in plaats van een kip (met bot).
Hart is overigens orgaanvlees, geen spiervlees. Ja, hart is een spier, maar kijk je naar de compositie van hart: ligt het niet zo dicht op spiervlees.
Qua percentages kom ik op:
43% vleesbot
17% spiervlees
24% orgaanvlees
15% groente
Ik zou zelf 10% minder orgaanvlees gaan geven en daarvan in de plaats spiervlees geven. Spiervlees kan zijn: lamsvlees (snijdsels, snijlingen - het vlees dat de slager niet verkoopt omdat het bijv. te vet is of teveel peesjes bevat), geitenvlees, paardenvlees, etc.
Je voert nu qua diersoorten vooral rund, kip en geit. En een beetje lam en een beetje vis. Volgens mij. Op zich is dat prima, maar ik zou zelf proberen om 1 dag per week een hele maaltijd met vette vis te geven. Dat kan inderdaad sardientjes zijn of een hele zalmkop. Nou doe je er inderdaad wel goed aan om met 1 sardien te beginnen en niet gelijk een bak vol. Sommige honden worden daar kots misselijk van en je kunt sardien beter wat opbouwen. Mijn ervaring is dat zalmkop beter wordt verdragen. Je zou bijv. nog een keer iets van eendennek kunnen geven. Of parelhoenkarkas. Of een keer geitenvlees/lamsvlees. Ik weet niet of je in de buurt van een Islamitische slager woont, maar daar kun je vaak tegen een goede prijs dit vlees halen.
Ik zou zelf geen KVV tussendoor geven. Waarom zou je? KVV is beslist niet beter dan een goed samengestelde maaltijd. Ik zou zelfs zeggen: in tegendeel! Dit ziet er prima uit en je honden hebben echt geen KVV nodig.
Ik weet niet wat er in de orgaanmix zit? Ik denk dat het goed is om iedere week pens, hart en lever te geven. Of pens, nier en lever. En je kunt ook nog afwisselen met af en toe long, maar long bevat minder voedingsstoffen.
Ik voer zelf trouwens ook nauwelijks hele dieren. Ik heb daar geen behoefte aan en bovendien vind ik het prettiger dat mijn honden zoveel mogelijk de dingen eten die wij mensen anders tot een smerige frikandel vermalen (en de mens daar prima buiten kan) of verbranden of anderzijds wegkieperen. Je hond heeft beslist geen hele dieren nodig.