hallo,
wij zijn in het bezit van een cavelier van 6 jaar oud een reutje
al jaren zijn wij met hem aan het tobben zijn alvleesklier werkt niet goed, heb chronische maagontsteking en heb altijd gele ontlasting
zijn met hem naar homeophaat geweest die het ook niet kan vinden .
nu zijn we sinds kort (5 dagen ) overgestapt naar versvlees (bibi)
hij is veel te mager weegt nu 5,4 kilootjes.
wij zijn beetje radeloos hij eet het bibi wel al zijn klachten komen terug zoals vreselijk stinken uit bek, veel slapen ontlasting is nu wel beter .
wie weet raad of wij nu goed bezig zijn
?

Wij hebben een hond met de ziekte van Crohn. Dus ik begrijp je maagproblemen wel zeg maar.. Sinds we op bibi zijn overgestapt gaat het stukken beter met hem! maar misschien moet je het wel tijd geven.
Daarbij kan onze hond sinds een paar maanden inderdaad veel minder goed tegen de natuurmix (de bibimix kon hij al helemaal niet tegen,want hij reageert slecht op pens).
We wisselen nu carnibest en bibi af met kip/rijst en lam/rijst en dat gaat perfect.
Zeker in combinatie met de fytomix van bibi.
Misschien kunnen jullie daar ook wat van proberen?
ik heb iniedergeval wel gemerkt sinds het versvleesvoer dat hun huid prachtig wordt, ze goed poepen en niet meer uit hun bekkie rieken.
Inmiddels zijn wij zover dat we semi-barfen; dus 's ochtends complete versvleesvoeding en 's avonds barf..maar dat heeft wel ca 2 jaar geduurd voordat we dat durfden hoor!
kortom;2 dingen
1. gezien het oorspronkelijke bericht van deze topic;
ook wij hebben wat problemen ondervonden met de natuurmix en gebruiken dat dus niet meer; gewoon overgegaan op lam en kip
2. Onze zieke hond is enorm opgeknapt met compleet versvlees dus ik hoop van harte dat het bij de kleine cavalier ook slaat!!
succes!