Print

Auteur Topic: Adieu BARF  (gelezen 3882 keer)

Fynn

• kijk eens op www.pronkruggen.nl
    • Ijuba ,Fynn & Asani
Re: Adieu BARF
« Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2007 om 12:19:00 »
Nou als je honden geen groenten eten en je man is er ook nog eens tegen .
Geef dan kvv dat is toch zeker nog beter dan brokken.
Wij wisselen het ook af een paar dagen kvv en een aantal dagen barf.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
    • Plaza33 Natuurlijk goed voor mens en dier.
« Reactie #16 Gepost op: 19 juni 2007 om 15:33:21 »
Je niet druk maken over die groente  ;)

Erwin heeft een schrijven gemaakt voor een klant omdat zij een pup wil uit een bepaalde lijn van een bepaalde fokker. De fokker weet dat ze haar honden laat barfen en wil dat de pup het eerste jaar Pro Plan gevoerd krijgt omdat dit een complete voeding is.
Vandaag zit deze klant samen met de fokker en de voedingsdeskundige van Pro Plan om de tafel. Jullie begrijpen wel wat er geprobeerd gaat worden  :-X. De klant is bang dat ze haar onderuit gaan halen wat calcium betreft.

Om deze klant te helpen heeft Erwin het volgende voor haar op papier gezet (en ze mogen natuurlijk altijd bellen). Misschien heb jij hier ook wat aan  :)
Let ff op de laatste alinea  ;)

Aan de belanghebbende,

Hiermee wil ik een verschil betreffende calcium nader verklaren van rauw voeren t.o.v. brok voeren.

Een zoogdier welke door carnivoren gegeten wordt bestaat voor 3 % uit kalkhoudend materiaal t.o.v. de droge stof. Daarbij komt het voordeel t.o.v. brok dat het een onbewerkte en originele kalkbron is. Hydroxyapatiet. Het hondelichaam hoeft dus niet veel te metaboliseren om dit in het lichaam te zetten.

Pro plan pup bevat 1,3 % calcium DS. Carnibest bevat 0,48 % calcium in 62 % vocht. Omgerekend kom het voor carnibest uit op 1 % in de droge stof.

Carnibest komt iets lager uit (?)

Echter als je, je dan realiseert dat het calcium in carnibest onverhit is en in brokken verhit tot 110 graden, is dus de oorspronkelijke vorm van calcium in carnibest beter dan in brok.

Dus de opname in het bot bij de hond voor carnibest is beter dan bij brok……

Als je dan nog karkassen voert ben je echt altijd beter met rauwe prooi voeding uit dan met brok.

Bovendien is brok een complete maaltijd, hetgeen zeker niet goed is. Calcium wordt in de nabijheid van zink al slechter door de darm opgenomen. Je moet compleet voeren over zes weken en niet dagelijks.

Aldus naar beste weten en kunnen opgesteld.

Hoogachtend,

Dr. E. van Gijtenbeek
Dierenarts

Ik zie even het verband niet hoor tussen deze posting en dit topic ??? Volgens mij ging dit over onwiliige groenteetende honden en niet meewerkende echtgenoten. ;D

Maar er valt me wel 1 ding op....je hebt het over iemand die zijn hond wil laten barfen en in het verhaal van de da komt enkel carnibest met eventueel een karkas naar voren....da vin ik geen barfen :P
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Lizzy

• Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #17 Gepost op: 19 juni 2007 om 15:38:11 »
Ik zie even het verband niet hoor tussen deze posting en dit topic ??? Volgens mij ging dit over onwiliige groenteetende honden en niet meewerkende echtgenoten. ;D

Maar er valt me wel 1 ding op....je hebt het over iemand die zijn hond wil laten barfen en in het verhaal van de da komt enkel carnibest met eventueel een karkas naar voren....da vin ik geen barfen :P

Ik ook niet. En wat bedoeld hij met "je moet compleet voeren over 6 weken en niet dagelijks"? En je moet dus ook vooral geen kvv (Carnibest of ieder ander merk) voeren? Want da's ook compleet.
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2007 om 15:39:42 door Lizzy »

Siamsa - Dalmatische Honden

simplythedogs

• **
    • Simply the dogs
« Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2007 om 15:51:31 »
En wat bedoeld hij met "je moet compleet voeren over 6 weken en niet dagelijks"?
Tja, ik vermoed dat die man wou zeggen, als een hond over een periode van zes weken alle nodige voedingsstoffen binnen krijgt, dat je dan goed bezig bent en dat je niet moet proberen, ALLE voedingsstoffen in één dag te geven.
't is maar een vermoeden hoor  ;)

Trouwens wil ik nog eens terug komen op het eigenlijke onderwerp  :P
Het is dus zo, dat mijn man mij dagelijks verteld, dat hij nog nooit in z'n leven honden heeft gezien, die groenten eten (tussen haakjes: ik heb de chinese muur ook nog nooit gezien, maar daarom zou ik nog niet zeggen, dat ze niet bestaat  ;D). Toen ik echt wel het probleem had, dat vooral de Salukis 's morgens niet meer kwamen opdagen voor het eten, was dat voor mijn man natuurlijk de bevestiging, dat ik verkeerd bezig was  ::)

Trouwens kregen ze bij mij toch al (ook na de AHV-maaltijd) een kippennek en ik zal, als wij met vakantie gaan, zoveel KVV in mijn vriezer meenemen, als ik er kan inkrijgen. Als ik er niet genoeg heb voor de hele vakantie, ga ik toch ook ter plaatse karkassen edm kopen. Bij mij komt er toch geen brok meer in huis, hoor !!

Groetjes
Marion

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
    • Plaza33 Natuurlijk goed voor mens en dier.
« Reactie #19 Gepost op: 19 juni 2007 om 15:56:02 »
Tja, ik vermoed dat die man wou zeggen, als een hond over een periode van zes weken alle nodige voedingsstoffen binnen krijgt, dat je dan goed bezig bent en dat je niet moet proberen, ALLE voedingsstoffen in één dag te geven.
't is maar een vermoeden hoor  ;)

Trouwens wil ik nog eens terug komen op het eigenlijke onderwerp  :P
Het is dus zo, dat mijn man mij dagelijks verteld, dat hij nog nooit in z'n leven honden heeft gezien, die groenten eten (tussen haakjes: ik heb de chinese muur ook nog nooit gezien, maar daarom zou ik nog niet zeggen, dat ze niet bestaat  ;D). Toen ik echt wel het probleem had, dat vooral de Salukis 's morgens niet meer kwamen opdagen voor het eten, was dat voor mijn man natuurlijk de bevestiging, dat ik verkeerd bezig was  ::)

Trouwens kregen ze bij mij toch al (ook na de AHV-maaltijd) een kippennek en ik zal, als wij met vakantie gaan, zoveel KVV in mijn vriezer meenemen, als ik er kan inkrijgen. Als ik er niet genoeg heb voor de hele vakantie, ga ik toch ook ter plaatse karkassen edm kopen. Bij mij komt er toch geen brok meer in huis, hoor !!

Groetjes
Marion

Vergeet lekker die groenten, geef regelmatig wat barfdingetjes erbij en het zal komt weer helemaal goed daar bij jullie.
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

maitestar

• *
  • Dit forum is het helemaal !
    • The Royal Dog Shop
« Reactie #20 Gepost op: 4 juli 2007 om 13:04:21 »
Hier krijgen de honden geen groenten, heb het ook nog nooit geprobeerd om te geven. Het zijn vuilnisbakken dus wat dat betreft zouden ze het best eten maar naar mijn idee hebben honden het niet nodig.
Ze krijgen wel verschillende kruiden gemeng met biogarde en biologische honing en erg vuile pens.

Maar het is zonde om te stoppen met zelf samenstellen als het alleen om de groente gaat, dit is maar zo'n klein onderdeeltje van het geheel.
Er is toch niks leuker dan je honden zien te genieten van een lekker bevleesd bot  ;)

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

The Royal Dog Shop

Decibels

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 18 juli 2007 om 14:05:58 »
Hallo iedereen,
graag nog eens iets vragen  ;)
Na een tijdje op dit forum geschreven en gelezen te hebben, was ich echt wel van plan, om mijn honden te barfen. Ik heb dit nu een maand of drie geprobeerd, maar het gaat niet  :'( Mijn Salukis willen geen groenten eten, gelijk welke versie : rauw; gekookt, met of zonder vlees, met of zonder tonijn, rijst..... noem maar op, ik heb van alles geprobeerd, niets aan te doen  >:(
Intussen heb ik ook mijn Tollerpup in huis en die was bij zijn fokster nochthans met Barf groot gebracht. Moest dus makkelijk worden, met hem en wat ondervindt ik.... ook hij wil zijn groenten bij mij niet opeten. Ik heb wel het gevoel, dat hij de bakjes van de andere in het oog heeft en omdat zij AHV Breda krijgen (wat hij ook wel lust  ;D) heb ik zoiets van : hij zit te wachten tot ik hem ook KVV geef.
En nu tot mijn vraag: ik heb ondertussen beslist, om iedereen alleen nog KVV te geven. Heeft mijn 11 weken oude pup alle nodige voedingsstoffen binnen, als ik hem uitsluitend AHV Breda geef of zou ik hem het een of het ander voedingssupplement moeten geven ?

Greetz
Marion

Als je de compleet versie neemt van AHV hoef (mag) je er zelfs niet bijvoegen aan voedingssupplementen.

Truus2

• *
    • Shokey & Mico
« Reactie #22 Gepost op: 22 juli 2007 om 12:45:45 »
hier krijgen ze ook geen groente hoor
ze eten gewoon gras .
ik vind het prima zo .

amiwoods

• leven en laten leven
    • www.nudos.nl
« Reactie #23 Gepost op: 22 juli 2007 om 16:10:32 »
bij mij krijgen ze ook geen groenten in die 2 jaar dat ik nu zelfsamenstel heb ik niet gemerkt dat ze er iets door te kort komen.
groetjes Karen en de doggies
www.nudos.nl

Vena

• **
« Reactie #24 Gepost op: 2 augustus 2007 om 16:19:18 »
Mijn hond at eerst ook geen "vreemde dingen". Maar als ik haar een een nieuw voertje laat apporteren.....dan gaat ze er langzaam maar zeker wel op kauwen, Sommige dingen lust ze echt niet, maar asperge mmmmmm vindt ze heerlijk. En lusten ze wel fruit? Dat is wel iets anders, maar ook gezond lijkt mij.

Nog een vraagje voor iedereen die zijn hond laat "grazen"...hoeveel gras eten is normaal en gezond?

Alvast bedankt,

groetjes Vena

dorinekok

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 3 september 2007 om 18:48:21 »
Hoeveel gras eten gezond is? Eigenlijk geen idee. Ze poepen het gewoon weer uit. Hier zijn de honden altijd buiten als ze dat willen en ik zie niet altijd wat ze naar binnen werken. Ik zie wel dat de een wat meer gras eet dan de ander maar ik merk daar geen problemen bij. Soms is het lastig om uit te poepen. Maar dat is het enige nadeel dat ik in jaren ervaren heb. Bridjo graast soms gewoon met de ezels mee.
Maar misschien is het wel belangrijk welk gras ze eten: gras op een grasveldje in een stad is waarschijnlijk minder schoon dan dat hier op het platteland...

Elvira

• v.h. loevesteinhof
« Reactie #26 Gepost op: 8 september 2007 om 19:34:36 »
Mijn honden eten ook geen groenten. Zingaro vindt het niet te eten en volgens de fokker van Nelson hebben ze het niet nodig. Nelson heeft het als pup wel gehad, maar krijgt het niet meer. Hij mag gras eten en braamblaadjes in het bos.  ;). Hij is nu 20 maanden en beide honden doen het er goed op.

2 golden retrievers

judith1967

• mijn viervoeters
« Reactie #27 Gepost op: 8 september 2007 om 21:40:56 »
Ach,eigenlijk geef ik mij nhonden ook geen groentes,die keren dat ik het geef is te verwaarlozen
Ze vinden het wel lekker,hoor,maar ik vind het zlef zo gedoe! :-[

Print

Barfplaats wordt gesponsord door