Print

Auteur Topic: smuldier kip  (gelezen 1819 keer)

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
    • Plaza33 Natuurlijk goed voor mens en dier.
Re: smuldier kip
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2007 om 18:18:39 »
OK, de vraag is dan hoe kom ik erachter wat compleet is?
Daarom zei ik kip is niet compleet, maar ik vind de compleet van smuldier dus evenmin compleet en de compleet van rodi ook niet....
Dat van Bandit en Bibi dat is goed om te weten, maar hoe zit het idd met die andere fabrikanten?

Dat staat toch op de verpakking? Het is compleet volgens de maatstaven, maar voor iemand die in de barfmethode gelooft is het dus nooit compleet. Compleet zegt alleen dat je hond niet direct tekorten zal oplopen en dat je .....in  principe.......niks bij hoeft te voeren...in principe....bij de standaardhond.
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Henk en Donja

« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2007 om 18:26:52 »
Dat staat toch op de verpakking? Het is compleet volgens de maatstaven, maar voor iemand die in de barfmethode gelooft is het dus nooit compleet. Compleet zegt alleen dat je hond niet direct tekorten zal oplopen en dat je .....in  principe.......niks bij hoeft te voeren...in principe....bij de standaardhond.

Dat hele compleet is kwatsch, ik geeft het alleen wel aan mn hond omdat ik nog niet kan voeren zoals het hoort, en dat is dus gewoon met de grootst mogelijke variatie. Zo is dat precies ook bij de mens, kind kan de was doen.

Lil

« Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2007 om 19:32:24 »
Dat hele compleet is kwatsch, ik geeft het alleen wel aan mn hond omdat ik nog niet kan voeren zoals het hoort, en dat is dus gewoon met de grootst mogelijke variatie. Zo is dat precies ook bij de mens, kind kan de was doen.

haha ok, dan hoef ik me niet meer moeilijk in de wereld van de kvv te verdiepn  ;D

Dat staat toch op de verpakking? Het is compleet volgens de maatstaven, maar voor iemand die in de barfmethode gelooft is het dus nooit compleet. Compleet zegt alleen dat je hond niet direct tekorten zal oplopen en dat je .....in principe.......niks bij hoeft te voeren...in principe....bij de standaardhond.

Ok, daarom snap ik het niet, ik ben een "echte barfer" maar ik merk dat als ik mensen wil overhalen ze meestal toch liever kvv willen hebben en daar snap ik dus geen hol van (zoals je al gelezen hebt). Die twee keer per week of die ene week per jaar dat ik op vakantie ga, och mijn maakt het niets uit die kvv, voer gewoon iets.

Oso-Bayou

« Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2007 om 23:31:43 »
Dus ik voer:

Smuldier kip
Smuldier compleet
Rodi pens en groenten
Rodi rund en hart
Rodi lam en rijst
Rodi lamshart
verse runderpens
duif
konijnenkop
gans
parelhoen
kipnek
verse kiporganen, hart nier en lever
kalkoennek
eendkarkas
eendagskuikens
zalm
koolvis

groenten:
courgette
knoflook
bleekselderij
sperciebonen
venkel
wortel
appel
asperge en aardbei (kleine hoeveelheid, seizoen)

Dit is voorlopig een voorraad die gemakkelijk aan te vullen is, en aangezien er dus maar 2 merken ECHT compleet zijn, denk ik dat ik voorlopig niet echt verkeerd bezig ben ?

Graag opmerkingen hoe ik voorlopig nog iets kan toevoegen.
Pootje van  Mickey

Oso-Bayou voor altijd vrij
voor altijd in mijn hart
21 mei 2010

Henk en Donja

« Reactie #19 Gepost op: 12 juni 2007 om 00:16:47 »
 :puke:

Maarja ik hoef het niet te eten....... :2funny:

Kijk naar je hond, is die happy, ben jij ook happy toch?

Misschien is het een idee om na een paar maand(of hoe lang dan?) een grote DA check te doen en die uitslag al antwoord op de vraag of je het goed doet of niet te accepteren?

Het lijkt mij heel aardig zo, maar ik zou gewoon proberen de vaste dingen op vooraad te houden en dan wekelijks op de markt ofzoiets te kijken of je nog meer afwisseling kunt scooren, makreeltje, kippemaagjes, nouja je snapt het al wel denk ik toch?

Zon omega visolie bommetje lijkt me trouwens altijd een heel prima idee om erbij te doen en wat supplementen met redelijk zeldzame sporeelementen zoals zeewier enzo, maargoed het inlezen is altijd heel belangrijk he.

Lizzy

• Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2007 om 08:34:06 »
haha ok, dan hoef ik me niet meer moeilijk in de wereld van de kvv te verdiepn  ;D

Ok, daarom snap ik het niet, ik ben een "echte barfer" maar ik merk dat als ik mensen wil overhalen ze meestal toch liever kvv willen hebben en daar snap ik dus geen hol van (zoals je al gelezen hebt). Die twee keer per week of die ene week per jaar dat ik op vakantie ga, och mijn maakt het niets uit die kvv, voer gewoon iets.

Als mensen liever versvlees voeren, dan verwijs je ze toch gewoon naar een complete verse voeding? Dan zijn ze, om te beginnen, al vele malen beter af als met een brok. En zeg je daarbij: "gut, je mag best 2 keer per week een rauw eitje geven en af en toe een rauw sardientje. En tegen de tijd dat je het leuk vindt om vleesbotjes te gaan voeren, geef je bijv. eendennekjes". Klaar toch?

Siamsa - Dalmatische Honden

Lizzy

« Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2007 om 08:37:36 »
Dus ik voer:

Smuldier kip
Smuldier compleet
Rodi pens en groenten
Rodi rund en hart
Rodi lam en rijst
Rodi lamshart
verse runderpens
duif
konijnenkop
gans
parelhoen
kipnek
verse kiporganen, hart nier en lever
kalkoennek
eendkarkas
eendagskuikens
zalm
koolvis

groenten:
courgette
knoflook
bleekselderij
sperciebonen
venkel
wortel
appel
asperge en aardbei (kleine hoeveelheid, seizoen)

Dit is voorlopig een voorraad die gemakkelijk aan te vullen is, en aangezien er dus maar 2 merken ECHT compleet zijn, denk ik dat ik voorlopig niet echt verkeerd bezig ben ?

Graag opmerkingen hoe ik voorlopig nog iets kan toevoegen.

Ziet er prima uit hoor. Maar ik weet niet waar je gelezen hebt dat er maar 2 merken compleet zijn? Want dat heb ik op de vorige pagina NIET willen zeggen. Ik heb op de vorige pagina willen zeggen dat ik maar 2 merken ken die NIET met een premix werken: Bandit en Bibi. Dat zegt verder niks over of het voer compleet is of niet, dat zegt alleen maar dat ze geen onnatuurlijk vitamine/mineralenpreparaat toevoegen. Alle merken die op de verpakking zetten dat het compleet is: daar kun je vanuit gaan dat het compleet is.

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
« Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2007 om 11:17:04 »

De kvv zijn net zo compleet als de brokken die mensen voeren. Met een kvv is die hond zowieso al beter af, dus kun je gerust een kvv adviseren zonder dat ze zich druk hoeven te maken om tekorten o.i.d. Ze mogen er natuurlijk altijd wel iets barferigs bijgeven. Bij mensen die nog overtuigt moeten worden van het goede van vers is het natuurlijk niet de bedoeling dat je meteen begint dat jij de kvv's eigenlijk ook niks vind, want waarom zouden ze anders dan overstappen.
Zoooo slecht is een kvv dan ook niet, oké, in onze ogen niet optimaal, maar daar streeft het gros niet naar.
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Henk en Donja

« Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2007 om 13:21:04 »
De kvv zijn net zo compleet als de brokken die mensen voeren.

Kijk, dat is dus het grapje ervan..... :apple:

Angelique

• Beheerder
  • Blij dat ik BARF
« Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2007 om 15:22:26 »
Kijk, dat is dus het grapje ervan..... :apple:

Waarmee ik alleen wil inhaken op het feit dat veel mensen denken dat in een pakje kvv nooit alles kan zitten wat hun hond nodig heeft, terwijl ze van de compleetheid van brok wel overtuigt zijn.

Verder zie ik er eigenlijk weinig grappigs in ???
Hoi!   Angelique

www.plaza33.com

Lizzy

« Reactie #25 Gepost op: 12 juni 2007 om 15:26:55 »
Ik ben het helemaal met je eens Angelique. Ik snap dat ook niet. Als mensen brokkies zien, geloven ze wel dat het compleet is, maar als het om versvlees gaat, twijfelen veel mensen of het compleet is. En dat is echt zo'n onzin en ook zo jammer. Want hoe je het ook went of keert: een versvlees is sowieso completer dan welke brok dan ook. Het bevat nog enzymen en goede bacteriën en natuurlijke vitamines en mineralen (aangezien de ingredienten niet doodgekookt zijn).

Lil

« Reactie #26 Gepost op: 12 juni 2007 om 18:39:33 »
Met een kvv is die hond zowieso al beter af, dus kun je gerust een kvv adviseren zonder dat ze zich druk hoeven te maken om tekorten o.i.d. Ze mogen er natuurlijk altijd wel iets barferigs bijgeven. Bij mensen die nog overtuigt moeten worden van het goede van vers is het natuurlijk niet de bedoeling dat je meteen begint dat jij de kvv's eigenlijk ook niks vind, want waarom zouden ze anders dan overstappen.
Zoooo slecht is een kvv dan ook niet, oké, in onze ogen niet optimaal, maar daar streeft het gros niet naar.

Nee natuurlijk zeg ik niet dat ik kvv niets vind, liever kvv dan brok. Maar als je met de doorsnee hondenbezitter praat over wat je voert en ze hebben al interesse... (veel haken meteen af of vinden je idioot) dan is de grootste hobbel de vele arbeid. Ik zeg altijd en leg uit dat dit reuze mee valt en dat het me bijna geen tijd kost etc, maar ze moeten eerst eens die stap zetten he. Velen zijn ook bang van botten, dus ik zal ze dan gaan vertellen dat je ook kvv kunt voeren en dat ze vooral veel moeten lezen (dat zeg ik nu ook al), de rest went vanzelf.
Veel mensen streven juist wél naar compleet, ook al zijn ze overtuigd van brok, ze zijn er juist overtuigd van omdat iedereen (vooral da's en die zijn voor veel mensen heilig) vind dat brok compleet is (totdat ze op dit forum komen). Ik streef ook naar compleet daarom barf ik maar gezien het feit dat ik problemen heb een aantal adresjes en nauwelijks tijd heb om adem te halen, heb ik nu ook interesse in kvv. Ken het alleen nog niet zo goed.

Oso-Bayou

« Reactie #27 Gepost op: 12 juni 2007 om 21:46:29 »
Ik streef ook naar compleet daarom barf ik maar gezien het feit dat ik problemen heb een aantal adresjes en nauwelijks tijd heb om adem te halen, heb ik nu ook interesse in kvv. Ken het alleen nog niet zo goed.

Blijven ademhalen.... alles voeren dat nu gemakkelijk te krijgen is, en voor de rest genieten van je super mooie hond. Er komt wel weer een mogelijkheid om aan VERS te komen.....mits je blijft ademhalen.
Pootje van  Mickey

Oso-Bayou voor altijd vrij
voor altijd in mijn hart
21 mei 2010

Print

Barfplaats wordt gesponsord door