Als wij bvb zaterdag een wedstrijd hebben (dan ga ik ervan uit dat de eerste start is tussen 10 en 11 's ochtends) eten ze vrijdag ochtend (tussen 9 en 12) een maaltijd en daarna niks. Als de wedstrijd voorbij is mogen ze even uithijgen en dan mogen ze eten.
Jagen met een volle buik is een beetje onzin he!
Laatst had ik Pim donderdag avond eten gegeven en vrijdag ochtend ging ik trainen, tja ze doet het wel en is niet langzaam of zo maar niet zo extreem gedreven dan als ze echt een beetje lege buik heeft.
Als we twee dagen achter elkaar mogen dan wordt de maaltijd van zaterdag zo vroeg mogelijk na de laatste start en dat is dan een lichtere maaltijd als normaal, en met extra vocht uiteraard.
Dat is wel iets wat ik lastig vind om in balans te brengen, ze moeten wel leeg zijn maar ook weer niet zwak of zo, hoewel ik laatst las in een boek over sporthonden voeding dat een hond (mits die vlees eet) na 48 uur van z'n maaltijd op z'n best is qua prestaties.
Mijn honden zijn ook nog zo dom dat ze op een wedstrijd niet willen drinken dus maak ik speciaal flessen water met een beetje smuldier-pens of tonijn op water oid door het water. Ziet er goor uit maar dan drinken ze wel...