Print

Auteur Topic: "onrustige" vertering  (gelezen 1386 keer)

Juud

• **
  • liefde is...
Re: "onrustige" vertering
« Reactie #15 Gepost op: 5 mei 2007 om 19:17:38 »
 ;)
Hi Henk,

GOED dat ze nu eindelijk weer eens goed eet.  :fool:
Is zoooo frustrerend wanneer ze niet goed eten.
Maar goed, als ze maar blijven drinken...
Ik heb de smuldier bij de JUMBO gehaald. :daisy:
Weet niet of er bij jou in de buurt een JUMBO is, maar zeker de moeite waard om eens te checken.  :drive1:
Nee, Sam heeft wel een darmontsteking gehad (Crohn + chronische darmontsteking) Dus de DA was er bij onze Sam ook wel bang voor. Maar hij is nu gelukkig stabiel met VV. YEAH!!!
Hij vindt het helemaal GEWELDIG... Ik moet hem eigenlijk eens filmen. ZOOOOO LEUK!!!
Nou, suc6 met Donja!!
Hou ons op de hoogte!!!  :dog:

Henk en Donja

« Reactie #16 Gepost op: 6 mei 2007 om 08:00:42 »
Ik heb net weer een bakje losgetrokken om alvast alles even te verdelen, ik heb het idee dat er paardevlees in compleet van smuldier zit en dat dat het is wat ik zo vind stinken, maargoed belangrijk is het ook niet.

Er zit hier ook een jumbo, maarja 10km rijden wel. Ik zal eens kijken want ik heb ook gezien dat er een 'barf' slachthuis daar zit, als ze het over een tijdje zo goed blijft doen ga ik denk ik heel voorzichtig er wat bij barfen. Kan het baasje ook een beetje voor zn vierde(ik heb drie kinderen dus) kindje kokerellen ;).

Drinken doet ze volgens mij wel minder, goed dat je het zegt, ik zal het even goed in de gaten houden.

Juud

• **
  • liefde is...
« Reactie #17 Gepost op: 6 mei 2007 om 10:13:04 »
Sam drinkt nu met het vv ook minder. Zit meer vocht in het voer. Maar als ze niet eten dan is drinken wel weer erg belangrijk. (en Sam krijgt er probiotica bij, werkt goed!!!)
Ja, hihi voor ons ook net een kind (we hebben 2 kids).  Vanmorgen heeft hij zijn eerste smuldier gehad. Hij keek even vreemd maar vervolgens was het zo weg. Hij bleef maar om zijn bak heen draaien en ruiken. Zo een leuk gezicht.  :angel:

Lil

« Reactie #18 Gepost op: 6 mei 2007 om 12:11:42 »

Ik zou de compleet niet sochtends uit de ontdooide verpakking halen als je nog niet ontbeten hebt :o

Crohn heeft ze denk ik niet want dan hebben ze vaak slijm en bloed in de ontlasting toch? Ik heb meer het idee dat ze zetmeel/granen gewoon niet verteerd, nouja tenzij ze pens erbij krijgt dan.

Groet, Henk

Ik kan het juist niet ná het ontbijt uit de verpakking halen, ervoor lukt nog wel  :-X

Ja, hier ook zo´n beest dat geen granen verteerd, had altijd veel slijm en bloed. Nu nog laatst heeft een dombo (stom bezoek dat meent verstand van honden te hebben, grrrr) hem rijst gegeven, nou het spoot bloed en daarna drie dagen slijm.
Vreemd genoeg gaat smuldier wel, daar zitten toch ook aardig wat granen in zou je zeggen.

Henk en Donja

« Reactie #19 Gepost op: 6 mei 2007 om 21:12:44 »
Nouja, het is wel zo dat een koe gras verteerd in de pens met behulp van bacterieen. Nu is gras dus van de zelfde familie (grasachtigen) als graan en mais. Zou het dus niet logisch zijn dat pens goed is voor de vertering van graan enzo?

Het lijkt wel of iedereen die een hond heeft met verteringsproblemen vanzelf uitkomt op versvoer zo onderhand, typisch weer zeg.

Donja is werkelijk niet meer te houwe als ik haar bakje neerzet, ze moet altijd even zitten voor ze van me mag eten, nou dat gaat echt niet zomaar meer joh HAHA ::)

Mevroi Kruim

« Reactie #20 Gepost op: 7 mei 2007 om 11:29:36 »
Leuke theorie  ;D maar de samenstelling van gras, de plant dus, is heel anders dan die van de zaden, graan dus. In de plant zelf zit weinig zetmeel, wel redelijk wat fructose en glucose bv. Graan bestaat voor 90% uit zetmeel. Dus de theorie gaat niet op ben ik bang.

Mogens Eliasen zegt dat groente gemengd met pens en dan een tijdje laten staan makkelijker verteert dan rauwe groente zo. Net wat jij zegt, de bacterien in de pens zijn nog actief en verteren het groenvoer vast voor. Je moet het wel een tijd laten staan, het gaat dan ook echt heel lekker ruiken  :-X :-X ;D ;D

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Henk en Donja

« Reactie #21 Gepost op: 7 mei 2007 om 12:07:53 »
Het menu van koeien bestaat voornamelijk uit kuilgras(met graszaad), maar ook corncob(gemalen maisplant) enzovoorts. Dit lijkt me wel goed vergelijkbaar eigenlijk. Dan nog zullen er verschillende soorten bacterien in de pens huizen, dus misschien ook voor de granen en voor de groene delen(cellulose) apart?

Nouja, het gaat ook om wat je hond ermee doet toch? Bij die van mij lijkt pens wel degelijk een gunstige uitwerking te hebben. Misschien dat als de darmflora al goed is, dat het totaal niet uitmaakt of je pens geeft of niet, of bijvoorbeeld als je al probiotica geeft.

Nouja, ik filosofeer er maar een beetje over he......

Mevroi Kruim

« Reactie #22 Gepost op: 7 mei 2007 om 14:01:16 »
Ik geloof zeker dat pens een goeie uitwerking kan hebben op de darmen, voor zover de bacterien de maag overleven.
En je hebt gelijk, koeien vandaag de dag eten ook snijmais met kolven e.d. en korrels met zetmeel  ;)

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Print

Barfplaats wordt gesponsord door