En hoevaak word het gedaan? Wekelijks, maandelijks 1x per zoveel tijd??
Ons teefje heeft HD-C aan 1 heupje, nog geen last gelukkig maar misschien wel iets om te gaan doen
voor lekkere sterke spiertjes
Dat is heel afhankelijk van de hond en het doel.
Voor mijn hond was het na een trauma aan haar knie en ging het er alleen om dat die poot weer normaal neerzet.
Ze zet nu na 3 sessie's haar poot al normaal neer, alleen als ze wat afgeleid is zet ze hem nog wat scheef.
De fysio verwacht na nog 3 sessie's dat het weer helemaal ok is. En ik de spieren verder op kan gaan bouwen aan de fiets enzo.
Oja 1x per week spreek ik dan over.
Waarom heeft je hond HD C? Slechte aansluiting, botafwijking, afgevlakte gewrichten, zijn de spieren ingeteerd?
Een keer overleggen met een fysio kan natuurlijk nooit kwaad, zij kan je zeggen of de hond goed beweegt en niet compenseer door bv de andere poot over te belasten.
En hierop evt een behandeling te starten. Of aquatherapie wat is voor je, kan alleen de fysio zeggen

Heb hier zelf ook een hond met HD, denk ondertussen wel HD-D in 1 heup en de ander is iets beter.
Ik zorg er bij haar vooral voor dat haar spieren op een heel goed peil zijn. De spieren kunnen heel veel opvangen.
Daarnaast krijgt ze spiersupport en Corta RX. Ik moet zeggen bij haar werkt dit samen heel goed.
Toen ze nog weinig bespiering had, liep ze veel slechter, regelmatig mank.
Nu (even afkloppen) loopt ze al een jaar niet meer mank

HD klinkt erg, maar dat is niet altijd het geval en je kunt er zelf veel mee doen