"heb o.a inmiddels in huis; zalmolie, lijnzaadolie, vit c, selenium/zinktabletten, cranberry capsules, catsclaw, appelazijn, teunisbloemolie, en voor de spondylose glucon combi glucosamine met chondroitin".
OK, dit is mijn persoonlijke mening he Diana, dus niet gelijk alles weg gooien en wachten op meerdere reacties:
Als je het mij vraagt, kan het volgende weg:
*Lijnzaadolie (daar heb je de zalmolie al voor - lijnzaadolie geeft eerder kans op jeuk dan zalmolie).
*Selenium/zink (zit al in de voeding).
*Cranberry: waarom geef je dat? Heeft ze blaasontsteking? Zo niet: niet meer geven.
*Cat's Claw: waarom geef je dat? Heeft ze een lage weerstand? Cat's Claw alleen maar geven wanneer ze bijv. antibiotica heeft gehad of als oppepper bij lage weerstand. Niet weggooien, maar ook niet geven indien het niet nodig is.
*Appelazijn: waarom geef je dat? Ik zie totaal geen enkele heil in appelazijn. Ik heb laatst een keer een stuk overgeschreven van Harvey Diamond (op doggy). Azijn is volgens hem troep. Ook appelazijn. Ik zie totaal het nut niet van appelazijn (mijn mening he).
*Teunisbloem olie: waarom geef je dat? Ik weet niet wat Teunisbloemolie doet, maar volgens mij kan je deze ook af laten vallen.... (Hoewel die beter door Paul beantwoord kan worden).
Dus, de rest zou ik wel blijven geven (zalmolie, vitamine C en de spullen tegen de spondylose).
Groetjes, Lizzy