Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal toch eens verder gaan kijken voor vergelijkbare info. Toch valt het niet mee, omdat iedere bron van informatie zijn voor en nadelen heeft.
Zelf geef ik meerendeels biologische kipvleugels, runderbotten met vlees, af en toe vis, konijn of schaap en wekelijks fyto-mix, en inderdaad wat tussendoortjes van wat ik zelf eet, dat kan van alles zijn waar geen suiker of witmeel in zit. Toch ben ik er niet gerust op dat dat voldoende is.
In het wild eten honden ook bessen en schors van takken voor bepaalde voedingsstoffen die ze nodig hebben. Gelukkig ontleedt mijn hond elke wandeling een tak dus het boomschors komt goed. Maar of dat alles toereikend is ? Ik zet er grote vraagtekens bij. Om die reden krijgt mijn hond om de paar dagen een halve mega-vitaminepil van Solgar, maar ja, of dat nou de bedoeling is......
Ik zou het mezelf gewoon niet vergeven als ik erachter moet komen dat mijn hond over een paar jaar ergens een tekort van heeft, of dat hij zich lekkerder zou kunnen voelen als ik maar dat of dat zou geven.
Bovendien is er natuurlijk ook een verschil in vitaminebehoefte per grootte, geslacht, leeftijd, leefwijze en ras, pfoei...om het nog maar makkelijker te maken zeg !
Daarbij opgeteld ook nog eens het feit dat de prooidieren van tegenwoordig niet meer te vergelijken zijn met de prooidieren van vroeger. Ze zijn veel minder voedzaam, en zitten ook nog eens vol met antibiotica en andere medicijnresten als ze uit de bio-industrie komen. De ene voedingsbron is dus de andere niet, ook al zijn de ingrediënten dezelfde.