Oh, ik had net in een andere thread wat gezegd over 1 of meerdere maaltijden.
Ik voer 2 keer per dag.
Ik kan me voorstellen dat een aantal honden dat kan, 1 maal daags eten, maar ik zou hier toch een beetje mee oppassen en het niet voor alle honden willen aanraden.
Ten eerste ben ik bang dat het voor echt kleine rassen ronduit slecht is. Hun lever is gewoon te klein om genoeg energie op reserve te houden, waardoor de bloedsuikerspiegel veel te laag wordt. Ik heb het dan over bijvoorbeeld Chihuahua's enzo.
Verder zijn er nogal wat honden die gal gaan spugen met een lege maag.
En verder aarzel ik een beetje over maagtorsies. Ik meen dat de kans op een torsie het grootste is bij een lege maag, eventueel in combinatie met beweging?
En dan nog een reden, waarom ik het zelf leuker vind om 2 maaltijden te doen; nu hebben mijn honden een extra leuk punt in de dag. Huisdieren vinden eten nou eenmaal vaak het hoogtepunt van hun dag. Dan vind ik het wel zo leuk om ze dat plezier 2 keer te gunnen en niet 1 keer. Misschien niet echt een medische reden, haha.
Kortom, zelf zou ik liever zeggen; twee maaltijden, *tenzij* je een goeie reden hebt om voor 1 maaltijd per dag te kiezen.