Nee hoor, Ink, je bent geen ouwe zeur. Ik ben blij met goed advies.

De duck is zo goed als verdwenen uit mijn vriezer, gelukkig, want ik neem aan dat ik daardoor mijn kleinste hondje met veel moeite aan de maat kon houden. Altijd net even te zwaar.
OK, lekker laten verdwijnen.
In die zakken 'pour les animaux' in de franse super zit alleen maar spiervlees, organen liggen apart verpakt.
Right. Rekendoos mee, beetje botten, beetje groente en je komt een heel eind.
Ik ga dan toch maar eens met jouw 'keuken' aan de slag.
Houd gewoon de percentages een beetje in het snorretje.
40% spiervlees
20% bot
15% orgaanvlees
15% groente en fruit
10% overige (graan, zuivel, honing, ei, verzin maar wat)
Die havermout zit in een recept dat ik op de arflist vond. Eenvoudig recept dus ik dacht 'kat in het bakkie' in dit geval 'hond' in het bakkie dus.
Ach, een keer een havermoutpapje zal WO III niet doen uitbreken. Maar niet door vlees (schijnt te maken te hebben met verzuring van het binnenwerk) en niet zo veel. Is het mogelijk om eens bij een reformzaak te kijken naar andere granen? Mix van 4/5/6/6/7 soorten vlokken. Voor een ontbijtje.
Meer vlees is geen punt, als ik maar weet hoe ik dan mijn maaltijden moet samenstellen.
Volg de percentages een beetje. Steekt niet op een gram.
Wat is 'nuttige' zuivel?
Bij Informatie/Bibliotheek heb ik een stukje geparkeerd hierover. Heel simpel samengevat: zuivel met rechtsdraaiend melkzuur. Staat op de verpakking (Biogarde, Vifit).
Ik heb een hondje van 12 kilo en een hondje van 16 kilo.
Meer dan gemiddelde beweging.
1 x per dag rondje polder ongeveer 5 kilometer en daarnaast 2 x de deur uit een wandeling van 3 kwartier. Tussendoor clickertraining en in de zomer veel zwemmen.
Je bedoelt voor de hoeveelheid? Doe wat je nu doet en waar het goed mee gaat qua grammen. Bijstellen kan altijd.
Nou Ink,
ik wacht met ongeduld op jouw advies.
Hoevojem?