Print

Auteur Topic: Ik wil geen schapenpens meer.....  (gelezen 1495 keer)

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
Re:Ik wil geen schapenpens meer.....
« Reactie #15 Gepost op: 29 juni 2006 om 11:21:12 »
pike heeft zijn lamspens dus ook vrijwel zo naar binnen geslokt zonde kauw of trekwerk. Zijn stukken spiervlees echter kauwt hij wel. En hij kauwt op het bot natuurlijk. Ik heb in de korte tijd dat ik nu bezig ben al een enorme vooruitgang in zijn kiezen gezien, het tandsteen op de grote kiezen achterin is gewoon verdwenen 8). Maar de hoektanden daarentegen vertonen nog steeds een bruine rand en die hoektanden worden volgens mij met bot- en vlees kauwen niet gebruikt. Hoe houdt een hond die hoektanden schoon ???

De meeste honden krijgen een schoner gebit naarmate ze langer vers eten. Omdat de zuurgraad van vlees optimaal is. Mocht dat niet gebeuren, vrees ik dat je af en toe moet poetsen.....

Siamsa - Dalmatische Honden

pike

« Reactie #16 Gepost op: 29 juni 2006 om 11:49:29 »
De meeste honden krijgen een schoner gebit naarmate ze langer vers eten. Omdat de zuurgraad van vlees optimaal is. Mocht dat niet gebeuren, vrees ik dat je af en toe moet poetsen.....
Ik hoop dat die hoektanden dan ook nog volgen want achterin ziet het echt veel en veel beter uit. Tanden poetsen bij Pike is altijd dolle pret want hij vindt de tandpasta èèrrug lekker  ::) dus als je niet oppast is je borsteltje kaal gelikt voor je goed en wel met tand nr. een bent begonnen ;D

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

tieneke

« Reactie #17 Gepost op: 29 juni 2006 om 12:26:41 »
Ohhhhwww... ;D ;Dheb ik toevallig gisteren nog bij Tinus gedaan ;D ;D
Vindt ie fantastisch en vooral de tandpasta van de baas is geweldig ::) ::)
De bruine randjes bij zijn hoektanden zijn nu weer een heel stuk minder,1 kant bloedde het tandvlees even.
Tara heeft hier minder last van.
Was ook iets met karnemelk toch?
Dat verandert de zuurgraad zodat er geen nieuwe aanslag op komt of zoiets?

tieneke

« Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2006 om 12:28:15 »
Ik hoop dat die hoektanden dan ook nog volgen want achterin ziet het echt veel en veel beter uit. Tanden poetsen bij Pike is altijd dolle pret want hij vindt de tandpasta èèrrug lekker  ::) dus als je niet oppast is je borsteltje kaal gelikt voor je goed en wel met tand nr. een bent begonnen ;D
Hier gaat het met de electrische...echt Tinus wilt niet anders meer ::) ::) ;D ;D

pike

« Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2006 om 13:08:44 »
Hier gaat het met de electrische...echt Tinus wilt niet anders meer ::) ::) ;D ;D
oeioei wat is ie verwend ;D ;D

Pike, Armagnac en Duc - Fauve de Bretagne

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #20 Gepost op: 30 juni 2006 om 19:04:55 »
Ohhhhwww... ;D ;Dheb ik toevallig gisteren nog bij Tinus gedaan ;D ;D
Vindt ie fantastisch en vooral de tandpasta van de baas is geweldig ::) ::)
De bruine randjes bij zijn hoektanden zijn nu weer een heel stuk minder,1 kant bloedde het tandvlees even.
Tara heeft hier minder last van.
Was ook iets met karnemelk toch?
Dat verandert de zuurgraad zodat er geen nieuwe aanslag op komt of zoiets?

Ik heb geen idee of karnemelk wat doet... ik zou eerder denken van niet, omdat karnemelk (ook al is het zure melk) juist alkalischer maakt.

Siamsa - Dalmatische Honden

evelyn02

• Dit forum is het helemaal !
« Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2006 om 08:58:45 »
Als je hond van zalm houdt, zou je eens een zalmkop moeten proberen. Hier gaat pens ook heel snel naar binnen maar dat lukt niet met zalmkop. Dat is ook wat taai (de huid), dus moeten ze er uitgebreid op kauwen. Voor mij de ideale tandenborstel: goed, goedkoop en (voor mijn honden) veilig.

Evelyn
Evelyn

Print

Barfplaats wordt gesponsord door