Hoi Anna, aangezien Bibi al compleet is, kan ik alleen maar zeggen: je geeft met Bibi al compleet en de aanvullingen die jij geeft zijn toppie!
Ik zou niet meer dan 2 maaltijden vervangen door granen. Anders wordt het teveel graan. Je zou zelfs 1 maaltijd kunnen vervangen door graan en 1 bijv. door vette vis zoals sardientjes (met bijv. groentemix en een theelepeltje tarwekiemolie voor de vitamine E). Vette vis is erg goed ter aanvulling van vitamine D (geen vitamine D preparaat geven hoor!).
Je kunt vitamine C en B complex geven, hoewel ik beslist niet geloof dat jouw hond dit extra nodig heeft. Hij krijgt al zoveel vitamine C (en andere vitamines en mineralen) binnen door het fruit en de groentes!
Vitamine B komt voor in (natuurlijke bronnen):
B1: vlees, vis, gevogelte, havermoutvlokken, bruine rijst, melk, volkorenbrood - dus met vlees en havervlokken zit jij aan meer dan voldoende van deze vitamine.
B2: lever, eieren, zuivel en vis - met Bibi zit jij dus al goed. OK, je zou 1 maal per week een eitje kunnen geven.
B3: tarwekiemen, volkorenbrood, lever, wit vlees, eieren, vis, dadels, vijgen, advocado - dus met Bibi en alles wat je daarbij geeft, zit jij aan meer dan voldoende.
B5: Tarwekiemen, volkorenbrood, granen, orgaanvlees, vlees, groene groente - dus met Bibi, granen en groente zit je aan meer dan voldoende.
B6: Granen, tarwekiemen, kool, orgaanvlees, vlees, gevogelte - dus met Bibi en de granen zit je aan meer dan voldoende.
B8 (biotine): Melk, zilvervliesrijst, orgaanvlees, fruit, walnoten - dus met Bibi en alles wat je geeft (gedroogd fruit) zit je aan meer dan voldoende.
B9 (foliumzuur): groene bladgroente, wortelen, avodaco, abrikozen, volkorenmeel, eieren - dus met alles wat jij geeft, zit je aan meer dan voldoende
B12: vlees, zuivelproducten, eieren - dus met Bibi geef je van deze vitamine meer dan voldoende.
Je kunt natuurlijk wel bot geven. Ja, dit zit al voldoende in Bibi, maar je zou maximaal 1 maal per week een recreatiebot kunnen geven. Een (1) zo'n bot per week moet wel kunnen. Kan hij lekker zijn tanden op schoon kauwen.
Nou, ik heb helemaal geen kritiek! Het ziet er gewoon goed uit! Klasse eigenlijk!
Groetjes, Lizzy