Nou, kennelijk ben ik de enige die dit interessant vind om te weten

.
OK, ga ik zelf ff zeggen wat ik vind...
Voor mensen die geen Engels kunnen lezen vind ik de Nederlandse vertaling van Eliasen wel een heel goed idee! Ik ken de Nederlandse vertaling niet, maar wel het Engelse boek en dat vind ik zonder meer interessant. Ik vind dat Mogens een aantal zeer interessante stellingen doet en theoriën neerzet. Goed boek. Een van mijn favorieten.
Ik vind het boek van Geert de Bolster een leuke poging maar zou de mensen aan willen raden om zo'n 50% van de kippies te vervangen door andere vlees en botsoorten.
Ik vind de boeken van Ian Billinghurst zonder meer goed. Ja, hier en daar zitten er wat tegenstrijdigheden en/of is het niet helemaal duidelijk, maar ik vind het boeken waar je wel direct mee aan de slag kunt. Eigenlijk vind ik Grow Your Pups With Bones de interessantste, maar da's nou niet de eerste die je koopt als je je hond overzet op vers

. Maar goed, ze vallen in het rijtje van mijn favorieten.
Ik vind het boek van Tom Lonsdale waanzinnig interessant! Maar OH wat leest het moeizaam (saai).... En ik vind ook dat het grootste gedeelte gaat over de brokkenlobby en wat een slecht gebit betekent voor de gezondheid van d hond. Maar, ik vind het boek niet heel duidelijk in wat je je hond nou moet voeren. Tenminste, het is wel heel duidelijk en ook heel makkelijk, maar niet voor de beginnende zelfsamensteller. Vind ik. Want, je geeft je hond gewoon hele prooidieren. Als je daar niet aan kan komen, dan voer je volgens het prooidier-model. Punt. Ik denk dat veel mensen die net van het fenomeen rauw/vers hebben gehoord hier nog niet veel mee kunnen.... Maar, eigenlijk is het wel een must om te lezen.
Kymythy Schultze. Een no nonsense boek. Heel dun. Heel klein. Niks geen moeilijke uitleg of toestanden. Gewoon plain wat je je hond te eten moet geven. Wel leuk.
Juliette de Baïracli Levy: ja, prachtige boeken. Heel veel kennis over kruiden, planten, vruchten, etc. en er zit ook een waaaanzinnige logica in haar boeken. Het voedingsgedeelte... ik ben daar persoonlijk niet helemaal kapot van (staan heel belangrijke dingen in over voeding - trouwens, Juliette haar boek wordt bijna in ieder rauwvoer boek in de referenties genoemd - zij is dus wel een grootheid op het gebied van gezonde en rauwe voeding!). Ik vind het niet echt heel duidelijk wat je je hond nou moet voeren (mijn mening he!). En, ik vind de hoeveelheden graan die zij voorschrijft te hoog. Maar goed, verder is het gewoon een super goed boek en staat het in mijn favorietenlijstje.
Donath en Dhont: niet meer in de boekwinkel te krijgen maar soms wel 2de hands. En, als je ze ziet, koop ze dan. Twee hele waardevolle werkjes. Ik vind persoonlijk het boek van Donath beter. DHont gaat voor een groot gedeelte ook over brokken. Dus vooral Donath behoort tot mijn favoriete boeken. Veel is niet meer echt van deze tijd, maar ondanks dat leert het je veel over stofwisseling en vooral hoe men vroeger de hond voerde, voor de brok.
Wendy Volhard: zonde van m'n geld.... Ze schrijft over receptjes met bonemeal enzo... Nee, dit boek staat op het boekenplankje met nog meer boeken die ik niet vaker dan 1 keer gelezen heb (hoewel sommige wel ontzettend leerzaam zijn geweest hoor!).