Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Magic Wave
#560028
Dat heb ik een keer meegemaakt met een herder van ons toen ik nog klein was.
Die zat toen vast en me ouders maar tobben en het lukte niet toen ze een afspraak bij de dierenarts hadden,lieten ze haar nog even plassen voor Ze in de auto ging(en ja hoor heeft ze zelf erafgekregen)dierenarts weer afbellen.Maar die kreeg gewoon weer en weer dus het is voor mij een beetje normaal geworden om een mergpijp te geven.Maar sinds ik op de barf forum zit zie ik ook wat ik nog meer kan geven. ;)
Door Laura2004
#560039
Magic Wave schreef: Dat heb ik een keer meegemaakt met een herder van ons toen ik nog klein was.
Die zat toen vast en me ouders maar tobben en het lukte niet toen ze een afspraak bij de dierenarts hadden,lieten ze haar nog even plassen voor Ze in de auto ging(en ja hoor heeft ze zelf erafgekregen)dierenarts weer afbellen.Maar die kreeg gewoon weer en weer dus het is voor mij een beetje normaal geworden om een mergpijp te geven.Maar sinds ik op de barf forum zit zie ik ook wat ik nog meer kan geven. ;)
Als je botten wilt geven kan je het beste niet dragende delen van jonge dieren geven (nek, schouderbladen, ruggegraat, ribben, bekken etc.) en niet de dragende delen, zoals de poten en knieën.
Wat een prachtige hond trouwens! ;)
Door Magic Wave
#560062
Dank je wel
We zijn ook heel trots op haar en genieten enorm van haar vrolijke en eigenwijse puppen gedrag ;D

Nu maar zoeken waar ik dat soort kluiven kan kopen ???
Door Laura2004
#560066
Magic Wave schreef: Dank je wel
We zijn ook heel trots op haar en genieten enorm van haar vrolijke en eigenwijse puppen gedrag ;D

Nu maar zoeken waar ik dat soort kluiven kan kopen ???
Je woont in de Bernisse? Dat is toch bij Hellevoetsluis in de buurt? Dan kan je naar het Islam centrum gaan. Ik koop daat alles voor heel erg weinig geld. ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#562791
Ik vind mergpijpen ook niet geschikt om de reden als aangegeven namelijk: te hard. Mergpijpen zijn gemaakt van dragende botten zoals poten. Bovendien zijn ze verhit dus de structuur verandert. Alles bij elkaar geen goed bot in een rauw menu.
Door roefus
#562811
Lupa schreef: Mergpijpen zijn niet verhit toch?
ze blijven niet goed voor honden hoor maar ze zijn wel rauw
nee, ze zijn niet verhit, tenzij je er soep van hebt getrokken :D
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#562813
Lupa schreef: Mergpijpen zijn niet verhit toch?
ze blijven niet goed voor honden hoor maar ze zijn wel rauw
Tenzij je er eerst een lekker soepje van trekt!
Door 202Spots
#562814
Lupa schreef: Mergpijpen zijn niet verhit toch?
ze blijven niet goed voor honden hoor maar ze zijn wel rauw
Nee...verse rauwe mergpijpen zijn niet verhit, maar het is 'n stuk poot bot, dus veels te hard en slecht voor de tanden.
Wanneer je hond heel netjes is,dan kan je eventueel aan de slager vragen of ie de mergpijp in de lengte wil doorzagen zodat 't merg er makkelijk uitgehaald kan worden, en daarna de rest van de bot/pijp weg halen voordat de hond er aan gaat kluiven.
Die plakken mergpijp wat b.v in 'n schenkel zit, is makkelijker om de merg er uit te halen, maar de ringvormige bot, kan om de kaak vast te komen zitten en is net als de mergpijp, ook te hard om op te kluiven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door