Heb volgens mij eindelijk iets natuurlijks gevonden, wat vrij goed werkt. Appelazijn

!! Nou had ik dit al eens eerder geprobeert, en de honden ingespoten met een plantenspuit, maat oen merkte ik weinig verschil tegen de teken (vliegen houdt het wel prima allemaal op afstand).
Nu heb ik een prachtig nieuw stukje bos gevonden, op nog geen 10 min rijden hier vandaan, dus heerlijk wezen wandelen. Geweldig gewandeld een een prachtig bos een geen sterveling tegengekomen, (behalve dan 1 ree en 3 konijnen

), thuisgekomen weer een nieuw record verbroken, in totaal 49 teken verzameld

(waarvan 4 lopende van mezelf afgeplukt

) binnen 3 uur. Niet normaal gewoon, en we zijn keurig op de paadjes gebleven (ook de honden).
Omdat dit toch wel een erg gaaf bos is, wou ik er een paar dagen laten wel graag weer heen, maar ja, die teken hé.... ik hoor op meerdere plaatsen zeer lovende dingen over de Scalibor banden, maar als ik dan ook hoor, dat ze zo giftig zijn dat de honden ze tijdens het zwemmen af moeten omdat anders de vissen in het water doodgaan, gaat mij net te ver, en wil ik m'n honden echt liever niet omdoen. Maar 49 teken kan toch ook niet, dus nogmaals met de appelazijn aan de slag gegaan, en heb het nu zo gedaan :Met een mengsel van 50% appelazijn en 50% water alle honden van top tot teen met drijfnatte appelazijn doek ingewreven, incl poten, staart, neus enz. En Jamie en Laddy (de ergste tekenmagneten) hebben een grote rode boeren zakdoek gedrenkt in appelazijn om de nek gekregen (met de flap een stukje over de rug gevouwen), oh ja, en ik heb mezelf even ingesmeerd....
En toen op naar het (teken)bos, heerlijk gewandeld en de oogst bij thuiskomst.....in totaal 5 lopende teken!!

Das nogal een verschil dus!!! Eindelijk iets wat behoorlijk werkt dus, alleen moet je het wel behoorlijk aanbrengen, en is met plantenspuit zoals wij het deden dus niet afdoende, maar met een doek en zakdoek om, werkt het dus wel.