Print

Auteur Topic: Tientallen teken!!! Help!! Is er nou niks tegen te doen? JA, APPELAZIJN!!(pag.5)  (gelezen 9086 keer)

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
Re:Tientallen teken!!! Help!! Is er nou niks tegen te doen???
« Reactie #60 Gepost op: 30 mei 2006 om 18:25:05 »
Borke is vandaag met de hondenuitlaatdienst naar het Balij Bos geweest en loopt dan uitgebreid te rennen door struikgewas en graspartijen met zijn vriendjes. N.a.v. jouw verhaal heb ik hem extra goed gecontroleerd. Hij had nul teken en ik doe helemaal niets aan tekenbestrijding...

Borke is nu 26 maanden jong en als ik ooit 8 teken op hem gevonden heb, dan is het veel....

Hij heeft een zwarte kop en twee zwarte platen en is verder voornameljik zwart/schimmel.
Zou hij onsmakelijk bloed hebben?
Zou het komen omdat hji in het Balij Bos ook altijd zwemt?

Waarom komt mijn zwart/witte spikkel hond uit het Balij Bos vrij van teken en hebben die spikkels van Lizzy er wel last van?
Dat is toch raar???

Mmm, ik moet erbij zeggen dat ik de laatste dagen ook geen teek meer heb gevonden op mijn honden.... Hebben die ettertjes zich verstopt, uit schaamte?

Siamsa - Dalmatische Honden

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #61 Gepost op: 30 mei 2006 om 18:25:46 »
Resultaat: geen mugjes, geen vliegen helemaal niks. Behalve dat je op 3 m afstand al van je stokje gaat van de stank  :-X :-X
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nou ja, je hebt mensen die lid zijn van de stinkende roos (groepering) en dol zijn op die lucht ;D

Siamsa - Dalmatische Honden

Borke

• TC en Borke
    • Stabijhoun & Maine Coons
« Reactie #62 Gepost op: 30 mei 2006 om 18:30:15 »
Mmm, ik moet erbij zeggen dat ik de laatste dagen ook geen teek meer heb gevonden op mijn honden.... Hebben die ettertjes zich verstopt, uit schaamte?
Borke is vorige week ook 2x meegeweest naar het Balij Bos en ook toen kon ik niets vinden....

Sofi de Spaanse Schone + Maine Coon poezen Lola en Haley, (Borke de Stabijhoun † 21-07-2011)

Juultje

• *
« Reactie #63 Gepost op: 1 juni 2006 om 12:51:33 »
Waar ik wandel (Dommelgebied) zijn de teken niet vies van citronella en lavendelgeuren.  ::)
Ik kom er elke dag weer een paar tegen. Mijn hond bijt ze zelf ook eraf. Er zat een kleintje op zijn poot en die heeft hij er dus zelf afgehaald. ???

De dierenarts had het over een tekenspray. Defendog of zoiets?
Maar ik ga eerst nog even de menthololie proberen. Die van A. Vogel lijkt me wel wat.

Groeten van Juul en Snow

K&D

• D&K
« Reactie #64 Gepost op: 12 juni 2006 om 19:34:22 »
. Sinds dit jaar gebruik ik Pulvex (werkzame stof permethrin) en ik ben er super tevreden over. Beter een chemisch goedje gebruiken dan iedere dag meerdere tegen eruit halen en allerhande ziektes risceren. Het zijn pipetten en voor een grote hond heb je er twee nodig. Ze werken 2-4 weken. Kuma heeft nu al 3 weken geleden 2 pipetten gehad. Ze heeft 8 keer gezwommen en is 1x met shampoo gewassen. Ze heeft sinds 3 weken geen enkele teek gehad terwijl ze meerdere malen in Austerlitz en de Lage Vuursche is geweest. Dit was anders onmogelijk zonder minimaal 10 teken op te lopen!!!

Ter Info: Pulvex, Exil en andere middelen die op basis van Permethrine zijn: de werkzame stof staat wel op de EPA lijst van mogelijk "carcinogene" stofjes.  M.a.w.; het zou dus mogelijk tumoren kunnen veroorzaken. Het rapport van de EPA geeft aan dat als muizen dagelijks doseringen krijgen ze longtumoren krijgen.  (dossier te vinden op de EPA site)

Als je het al gebruikt: niet te vaak en zeker niet 1 x per maand en het liefst niet méér dan de voorgeschreven dosering.
Er zijn echter ook gebieden waar insecten resistent zijn tegen dit spul. Je zult dus proefondervindelijk moeten "uitvlooien" of het werkt of niet. Daarom werkt bij de een Frontline, Bolfo, of wat dan ook prima, en bij de ander niet.

de RUG (univ.van Groningen) heeft een rapport geschreven waar alle info staat over tekengif/wormenspul enzo.

http://www.rug.nl/wewi/_shared/publicaties/biologie/rap63.pdf

(hoe plaats ik een werkende link?)
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2006 om 20:25:35 door Lindsey »

www.sheltiesonline.tk

Als je nooit van mening verandert, heb je zelden iets geleerd.

Steph

• Dit forum is het helemaal !
« Reactie #65 Gepost op: 13 juni 2006 om 13:24:29 »
He Lizzy, je klinkt hoopvol, wij krijgen weer hoop!!!

Ik heb trouwens zelf net een nieuw goedje besteld via www.paardendrogist.nl, maar dan op de hondenafdeling. Het is een natuurlijk product van Silverlinde met meerdere essentiele olien. Enne hier geen teek meer gezien, maar ik ruik wel waar de hond ligt  ;) Gelukkig is het een frisse geur.  :)

Bedankt voor de tip.
Heb dit ook eens besteld! Wij plukken hier dagelijks een teek of 20 van de honden. Na een wandeling zet ik mij buiten met een potje en een pincet. Gelukkig vinden we ze meestal voor ze bijten. Ieder niet chemisch probeersel is dus welkom!

reneemettrie

• *
    • Honden
« Reactie #66 Gepost op: 16 juni 2006 om 19:12:47 »
Onderstaande las ik op een ander forum (sledehonden).
Hier werd gesuggereerd knoflookpillen en biergist te geven.
Sommige sledehonden forumleden hebben goede ervaring met knoflookpillen.

Iemand een idee hoeveel je per dag moet geven?
Ik las dat honden knoflook niet zo goed verteren.

Ik vond alvast knoflookpoeder in de dierenwinkel. 4 kg aan 18 euro.
Wordt gebruikt bij paarden tegen de vliegen. Voor een paard (500kg) gebruik je 1-2 eetlepels per dag.

Renée

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #67 Gepost op: 16 juni 2006 om 19:27:07 »
Onderstaande las ik op een ander forum (sledehonden).
Hier werd gesuggereerd knoflookpillen en biergist te geven.Sommige sledehonden forumleden hebben goede ervaring met knoflookpillen.
Iemand een idee hoeveel je per dag moet geven?
Ik las dat honden knoflook niet zo goed verteren.

Ik vond alvast knoflookpoeder in de dierenwinkel. 4 kg aan 18 euro.Wordt gebruikt bij paarden tegen de vliegen. Voor een paard (500kg) gebruik je 1-2 eetlepels per dag.
Tik biergist /knoflook in de zoek balk, dan krijg je nog meer info ;)

Biergist is afval stof en waardeloos om aan je honden te geven, knoflook tabletten/poeder is in verhouding met vers teentje knoflook veel TEveel .
Pas nog ter sprake geweest :
(2 capsules per dag)
Dat komt neer op ongeveer 4-5 teentjes verse knoflook.
De capsules die ik heb gezien, bevatten 270- 550 mg per capsule...dus sorry....maar je ben wel bezig om je hond ziek te maken....normaal gesproken geef je hoog uit 1-2 teentjes verse knoflook per WEEK....jij geeft omgerekend dus meer dan 20 verse teentjes per week.
Ik zou er gelijk mee stoppen.

Heinz - Body Anaemia
The recorded cases of Allium poisoning typically involved onion doses exceeding 0.5% of the animal's body weight. A dog weighing 60 pounds would have to ingest a 5-ounce onion or several cloves of garlic to begin the Heinz-body process. Red blood cells regenerate quickly in healthy animals, so the overdose would have to be repeated frequently to cause harm.
http://www.lowchensaustralia.com/health/alt.htm

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?board=10;action=display;threadid=23005;start=msg567767#msg567767

« Laatst bewerkt op: 16 juni 2006 om 19:27:47 door 202spots »
Dory ,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,I'd walk right up to heaven,and bring you home again....

amber13

« Reactie #68 Gepost op: 3 juli 2006 om 13:21:11 »
Heb volgens mij eindelijk iets natuurlijks gevonden, wat vrij goed werkt. Appelazijn  8) ;D !! Nou had ik dit al eens eerder geprobeert, en de honden ingespoten met een plantenspuit, maat oen merkte ik weinig verschil tegen de teken (vliegen houdt het wel prima allemaal op afstand).

Nu heb ik een prachtig nieuw stukje bos gevonden, op nog geen 10 min rijden hier vandaan, dus heerlijk wezen wandelen. Geweldig gewandeld een een prachtig bos een geen sterveling tegengekomen, (behalve dan 1 ree en 3 konijnen 8)), thuisgekomen weer een nieuw record verbroken, in totaal 49 teken verzameld :o (waarvan 4 lopende van mezelf afgeplukt :-X) binnen 3 uur. Niet normaal gewoon, en we zijn keurig op de paadjes gebleven (ook de honden).

Omdat dit toch wel een erg gaaf bos is, wou ik er een paar dagen laten wel graag weer heen, maar ja, die teken hé.... ik hoor op meerdere plaatsen zeer lovende dingen over de Scalibor banden, maar als ik dan ook hoor, dat ze zo giftig zijn dat de honden ze tijdens het zwemmen af moeten omdat anders de vissen in het water doodgaan, gaat mij net te ver, en wil ik m'n honden echt liever niet omdoen. Maar 49 teken kan toch ook niet, dus nogmaals met de appelazijn aan de slag gegaan, en heb het nu zo gedaan :Met een mengsel van 50% appelazijn en 50% water alle honden van top tot teen met drijfnatte appelazijn doek ingewreven, incl poten, staart, neus enz. En Jamie en Laddy (de ergste tekenmagneten) hebben een grote rode boeren zakdoek gedrenkt in appelazijn om de nek gekregen (met de flap een stukje over de rug gevouwen), oh ja, en ik heb mezelf even ingesmeerd....
En toen op naar het (teken)bos, heerlijk gewandeld en de oogst bij thuiskomst.....in totaal 5 lopende teken!! :D Das nogal een verschil dus!!! Eindelijk iets wat behoorlijk werkt dus, alleen moet je het wel behoorlijk aanbrengen, en is met plantenspuit zoals wij het deden dus niet afdoende, maar met een doek en zakdoek om, werkt het dus wel. :D

Lil

Re:Tientallen teken!!! Help!! Is er nou niks tegen te doen? JA, APPELAZIJN!!(pag
« Reactie #69 Gepost op: 3 juli 2006 om 15:19:14 »
aha, gelukkig is het niet schadelijk dus we gaan het eens proberen.

Jojo

« Reactie #70 Gepost op: 3 juli 2006 om 15:55:37 »
Heb volgens mij eindelijk iets natuurlijks gevonden, wat vrij goed werkt. Appelazijn  8) ;D !! Nou had ik dit al eens eerder geprobeert, en de honden ingespoten met een plantenspuit, maat oen merkte ik weinig verschil tegen de teken (vliegen houdt het wel prima allemaal op afstand).

Nu heb ik een prachtig nieuw stukje bos gevonden, op nog geen 10 min rijden hier vandaan, dus heerlijk wezen wandelen. Geweldig gewandeld een een prachtig bos een geen sterveling tegengekomen, (behalve dan 1 ree en 3 konijnen 8)), thuisgekomen weer een nieuw record verbroken, in totaal 49 teken verzameld :o (waarvan 4 lopende van mezelf afgeplukt :-X) binnen 3 uur. Niet normaal gewoon, en we zijn keurig op de paadjes gebleven (ook de honden).

Omdat dit toch wel een erg gaaf bos is, wou ik er een paar dagen laten wel graag weer heen, maar ja, die teken hé.... ik hoor op meerdere plaatsen zeer lovende dingen over de Scalibor banden, maar als ik dan ook hoor, dat ze zo giftig zijn dat de honden ze tijdens het zwemmen af moeten omdat anders de vissen in het water doodgaan, gaat mij net te ver, en wil ik m'n honden echt liever niet omdoen. Maar 49 teken kan toch ook niet, dus nogmaals met de appelazijn aan de slag gegaan, en heb het nu zo gedaan :Met een mengsel van 50% appelazijn en 50% water alle honden van top tot teen met drijfnatte appelazijn doek ingewreven, incl poten, staart, neus enz. En Jamie en Laddy (de ergste tekenmagneten) hebben een grote rode boeren zakdoek gedrenkt in appelazijn om de nek gekregen (met de flap een stukje over de rug gevouwen), oh ja, en ik heb mezelf even ingesmeerd....
En toen op naar het (teken)bos, heerlijk gewandeld en de oogst bij thuiskomst.....in totaal 5 lopende teken!! :D Das nogal een verschil dus!!! Eindelijk iets wat behoorlijk werkt dus, alleen moet je het wel behoorlijk aanbrengen, en is met plantenspuit zoals wij het deden dus niet afdoende, maar met een doek en zakdoek om, werkt het dus wel. :D
Vind je het gek, je had de vorige keer de totale tekenpopulatie al in een keer mee het bos uit genomen! :o ;)
Ik hoop echt dat het blijkt te werken, houd ons op de hoogte van je bevindingen!
Welk bos was dat trouwens??

Sennaruby

• Informatie over epilepsie bij honden
Re:Tientallen teken!!! Help!! Is er nou niks tegen te doen? JA, APPELAZIJN!!(pag
« Reactie #71 Gepost op: 5 juli 2006 om 14:22:20 »
Ik denk dat ze hier allemaal vakantie aan het vieren zijn, want ik merk helaas niets van een afname...

Groetjes,

Fieke

Hobbes

• *
  • Eet ook eens biologisch
« Reactie #72 Gepost op: 5 juli 2006 om 19:40:36 »
Langs de Kleine Beerze (beekje in Oost-, West- en Middelbeers, Brabant) is NIETS te merken van een afname!! Was daar dit weekend aan het logeren: 18 teken eraf gehaald in 1,5 dag. Daaronder ook twee donkere teekjes die ik erg vond lijken op een babesiosis-drager, waarvan ik laatst foto's had gezien. Alle andere teken die ik vond waren rood-bruin.
Misschien had ik de pech dat er weinig zoogdieren langs waren gekomen de laatste tijd.

In paniek een dierenarts bezocht op zat.avond. Hij dacht dat de 2 zwarte gewoon kleiner waren en er daarom anders uit zagen. Hij zei er wel bij dat hij niet goed wist hoe al die teken eruit zien, en dacht ook nog dat de plaatjes in zijn boek niet klopten. Ik heb die 2 enge zwarte daar achtergelaten en gevraagd of hij belt als hij later denkt dat het toch babesiosis-teken zijn.

In de paniek ook gif gekocht (ik moest er nog 2 dagen blijven): tick-fence. Het werkte en tot nu toe zonder zichtbare bijwerkingen, maar nu ga ik toch weer verder proberen met natuurlijke middelen. Knoflook eten en tea tree was helaas dus niet genoeg,  maar ga nu eens al die andere tips gebruiken.

DA stelde me wel een beetje gerust, door te zeggen dat het echt scheelt als je ze er snel uithaalt. Ik kan ze gelukkig goed voelen tussen de korte haren. Verder zei hij dat babesiosis vaak wel te genezen is, als je er maar op tijd achter komt.

Succes en kijk uit bij de Kleine Beerze!

Print

Barfplaats wordt gesponsord door