Ik heb gehoord dat bij honden vasten, darmverkleving op kan treden. Daar hadden ze het op een ander forum over.
Vasten heb ik nog nooit gedaan, dan zou ik denk alleen maar meer problemen krijgen bij mijn dames. Als ik voorheen 5 minuten te laat was met eten geven stonden er hier al een aantal flink over te geven omdat ze de maag leeg hadden.
Gr. jacqueline
Dit is echt onzin hoor, van die verkleefde darmen. Als dat zo zou zijn, dan had de helft van de Barfplaatshonden verkleefde darmen.... Echt niet!
Dat honden misselijk worden als ze niet op tijd eten krijgen: dat is een bekend fenomeen en komt dus juist door het altijd op dezelfde tijd voeren. Je kunt hier vrij gemakkelijk vanaf door op verschillende tijden te gaan voeren, zodat je hond niet meer weet wanneer hij eten krijgt (en niet meer anticipeert op het eten krijgen, maagzuur aan gaat maken en misselijk wordt als er niet snel eten gegeven wordt). Je moet dan eerst beginnen met op een vroeger tijdstip als normaal te gaan voeren. Om te voorkomen dat ze ziek worden. Meer hierover in de boeken van Mogens Eliasen.