Ja Lizzy...dat WAS altijd wat er gezegd werd...
Ik heb net nog effe bij de raw4dals wezen snuffelen,en daar staat o.a deze link voor purinegehaltes.
http://www.dialadietitian.org/resources/handouts/goutdiet.html#purineProtein Foods:
Low purines:
eggs[2,3], nuts[2,3]
peanut butter
Limit of 1-2 servings daily[2]:
Moderate:
meat, poultry[2] (2-3 oz)
fish, shellfish[2] (2-3 oz)
High:
liver[2,3], kidney[2,3], heart[3], brains[2,3], sweetbreads[2,3], game meats[3], goose[3], partridge[3], anchovies[2,3], sardines[2,3], mackerel[2,3], herring[2,3], scallops[2,3], mussels[3]
Bovenstaande link is wel voor mensen,maar je kan het natuurlijk op de spotjes toepassen

wanneer je al de verschillende berichten leest dan word het steeds verwarrender om te begrijpen....
Op die hierboven staat dus ook de "meat",poultry en vis in dezelfde "moderate"colum,jammer dat het niet zegd WAT voor vlees....
Maar Dr.B zegd b.v
FOODS HIGHEST IN PURINES
Organ meats, red meats, seafoods, and brewer's yeast.
Betekend voor MIJ dat ik dus alleen dat kleine beetje lever in de kippenrug geef,en verder GEEN orgaanvlees.
Rood vlees...betekend voor mij dus rundvlees,moet er wel bij zeggen dat ik 1 x per week dan WEL de varknek geef,dus dat reken ik dan maar als "rood"vlees??? word hier ook wel "white"meat genoemd,ik noem het maar rozekleurig... :-/
ik geef ook 1x per week vis...kan nooit weten of het zoetwater of zee vis is....
Brewers yeast word hier nooi gegeven.
Dus afgewisseld met de kip,kalkoen,lam en eend....
denk dat ik alles door elkaar wel goed zit....Maar omdat ik dus al de vark geef...geef ik maar geen rund erbij...hoewel....als ik kalfnekken tegenkom dan neem ik die ook mee naar huis...dus jong rundje dan maar???