Nou, reken maar dat een wolf zeker meer als 3 prooidieren eet hoor. Het zijn er dan misschien geen 12, maar het zijn er gemiddeld genomen ook geen 3. Wolven eten muizen, hoenders, herten, vis (als ze de kans krijgen), bizons, konijnen, hazen, vogels, etc.
En dan nog: een wild prooidier valt op geen enkele wijze te vergelijken met de bio-industrie-plof-dieren die wij onze honden te eten geven......
Overigens vind ik 3 diersoorten in een BARF menu te karig ja. En eerlijk gezegd? Vind ik kvv ook te karig. En daarom stimuleer ik mensen dan ook om vooral ook dingetjes te geven die niet in kvv zitten. Voor de afwisseling. Visje als tussendoortje. Rauw eitje.
Maar goed, kvv en BARF zijn eigenlijk niet te vergelijken met elkaar.... Het is allebei rauw maar daar houdt de vergelijking dan ook wel op..... Het zijn twee totaal andere concepten. Het een pretendeert compleet te zijn, met BARF doe je niet eens de moeite om compleet te voeren. Het een voer je (eigenlijk net als brokken) dag in dag uit hetzelfde, met BARF wissel je zoveel mogelijk af. Het een gebruikt vrijwel altijd vitamine en mineralen preparaten, met BARF probeer je zo weinig mogelijk te supplementeren (tenminste, dat vind ik). Bij het een leg je de verantwoordelijkheid voor de gezondheid/voeding van je hond bij een fabrikant. Bij BARF neem je die verantwoordelijkheid zelf.
En het is oh zo eenvoudig om te barfen met kip, kip, kip, kip, pens, pens, kopvlees en kip. Lekker goedkoop, makkelijk te verkrijgen, goedkoper als kvv. Maar ja.... of je goed bezig bent.... Ik vind dus van niet. Ik zie graag in een BARF maaltijd, waar we proberen onze honden zo
optimaal mogelijk te voeren toch dat er wel ongeveer 4 a 5 diersoorten worden gebruikt. En ik praat niet over zo goedkoop mogelijk barfen, ik praat alleen over zo optimaal mogelijk je hond te eten geven. En 2 a 3 diersoorten vind ik dus erg mager en niet optimaal.
Overigens, je schrijft:
In CB natuur zit toch ook alleen maar kip en rund; waarom is een menu (van o.a. runderstrot, kippenkarkas en geitenrib + groenten, vis) door het erbij voeren van CB wel goed; het voegt toch geen vlees/bot/orgaan van een andere diersoort toe?
Nou weet ik niet precies wat je hier mee bedoelt, maar als je CB voert waar rund en kip in zit en je voegt daar zelf aan toe geit en vis: dan voeg je dus 2 diersoorten toe. En dat vind ik een verbetering. Maar goed, als mensen kvv voeren en daarbij zelf willen gaan samenstellen: dan raad ik ze persoonlijk dus ook af om dat te doen met diersoorten die ook al in kvv zitten.