Al met al......ik denk dat het met de 'samenstelling' van de menues wel lukken gaat.
Ik houd het nu nog van 'dag tot dag' bij, ook om te zien of ik met dat 'orgaanvlees' in een periode van twee weken redelijk 'goed' zit.
Het botpercentage 'regel' ik elke dag, gewoon 'zoveel bot' erbij...
Als het wat te weinig lijkt, vul ik het iets aan met kipruggetjes, vleugeltjes, nekjes of zoiets.
Denk dat het nu tijd wordt om nog eens goed rond te kijken voor vooral de afwisseling.
Ennn......voor het kostenplaatje.
Vandaag kon ik een kilo geitenvlees met botten kopen (zoiets fifty-fifty), op maat gesneden voor 5,50.
Nou éét die hond ook makkelijk zo'n kilootje weg, daar komen de groentes, eitje, soms wat yoghurt, kwark of geitenkaas dan nog bij.
Dus elke dag 'geitenvlees' op het menue, dat kan het niet zijn........
Dan maar 'pondje geit' met een kippenpoot, om de prijs te drukken.
Of wat pens, hart, levertjes erbij enzovoorts.
Pens, hart, lever is wel aan te komen, de rest nog niet.
Kip is geen probleem, vis ook niet.
Runderkopvlees is nog niet gelukt.
Lamsribben wel.....ennn.....kan volgende week een lamskop krijgen (prijs is me nog onbekend).
Maarrrr.......toen ik hoorde dat die héél was, heb ik gezegd 'laat het dan maar lekker'.
Daar ga ik werkelijk never aan beginnen.
Maar, nu zou ik hem krijgen in kleine stukken.
Ben benieuwd, anders is het meteen 'uit met de pret'.
Tja dan heb ik dus lam, geit, kip.....en ik heb nog een paar kilo kalfsonderdelen in de diepvries liggen.
Konijn, parelhoentjes (ik lees hier vanalles), daar moet ik nog eens goed voor rondkijken.
En wat runderriblappen koop ik al eens in de aanbieding, gewoon bij de super.
Ik ga proberen om het ónder de 3 euro te houden per dag.
Dat zal in eerste instantie het 'streven' zijn.
Reken ik geen groente enzo mee.......want dat weet ik geeneens wat daar de prijs van is.
Maar zo'n onsje per dag, of anderhalf......dat zal de prijs niet maken.
Was toch redelijk wat 'gepuzzel' allemaal.
En nu ga ik dus ook rekenen.......gemiddeld per dag, wat de euro's betreft.
Af en toe krijgt Roefus nog wel eens een snee brood (gedroogd)....zoals vanochtend......met zalm uit een blikje erop.......mmmm......lekkerrrrr........
Maar niet zo vaak meer, paar keer per week.
Ach, op zo'n grote hond maakt dat niet zoveel....en bovendien heb ik nooit iets van 'allergie' gemerkt.
Hee, dat botpercentage.......het is onsmakelijk....maar of dat goed is, dat zie je toch volgens mij het best aan de poep.
Is nu elke dag wat grijs tot bruin (vies hè?).
Maar het lijkt 'de goeie kleur'.
Ook geen last van diarree.....
Dat was in het verleden WEL ooit....als ik op wat andere voeding overschakelde.
Ik zie kleine stukjes 'bot' in de poep zitten.
Dus het verteert niet allemaal....daar hopen we dan nog op.
In ieder geval 'het barfen' lijkt te gaan lukken.
Nu nog de ingrediënte steeds weer scoren, en als het kan.......onder die drie euro dus......