OK, daar gaan we dan! Enne: het is als opbouwende kritiek bedoelt hoor!
Ik heb allereerst even naar de percentages gekeken. En ik kom uit op (altijd narekenen hoor):
14% orgaanvlees
49% vleesbot
32,5% groente
4,6% diversen
Ik vind je percentage groente wel heel erg hoog en als ik jou was zou ik de hoeveelheid groentes tenminste halveren. In de plaats daarvan denk ik dat je er goed aan doet om extra spiervlees te geven. Ik denk dan aan kopvlees (dat is echt geen 9 euro de kilo maar eerder tussen de 1,50 en 3,00), lamsvlees, geitenvlees, etc. Want, je percentage spiervlees is nu erg laag en kan wel hoger. Je zult overigens inderdaad moeten gaan werken aan een uitbreiding van je vleessoorten. Want alleen kip en kalkoen is echt onvoldoende.
Ik denk dat je er goed aan doet om ook tenminste 1 keer per week vuile pens te geven. Dat is ook niet zo duur trouwens. Voor rond de 1,50 a 2,00 de kilo moet daaraan te komen zijn.
Overigens denk ik dat je uit de buurt van runderbotten moet blijven. Deze zijn van oudere dieren en dus veel te hard. Probeer eerder aan lamsribben, geitenribben, lamsschouder, kalfswervel, lamsnek, etc. te komen. Je kunt ook voorlopig nog zachtere botten geven van bij. parelhoen, eend (die was bij de Lidl in de aanbieding), fazant, konijn, etc.