nu had ik net artrose ingetikt en bij na alles gelezen(veel zeg) misschien dat de orthopeed mij daarom ook tomaat en paprika op mijn lijstje gaf. want ik zag een topic van amber(wel een oude van junie) en daar stond ook dat als je hond artrose zou hebben tomaat en paprika ook goed zijn.
Kan het zijn dat je 't verkeerd hebt gelezen?
Het is namelijk precies andersom...wanneer je hond artrose heeft,is het beter om GEEN tomaat en paprika of andere groentes van de nachtschade familie te geven omdat 't slechte invloed op de artrose heeft.
Dus geen tomaat, paprika,aardappels of aubergine geven.
nu heb ik nog een vraag?
?? ates heeft geen superheupen en ook nog niet echt artrose. maar hij heeft grote kans snel artrose te ontwikkelen. kan ik dan beter nu al beginnen met middeltjes zoals glucasamine? of pas als ie er last van begint te krijgen. ik kan wel weer foto s laten maken he de stand van zaken nu is maar dat kost bakken met geld. hij heeft verder nergen s last van je ziet ook niks aan hem.
Ik denk dat je nog wel even kan wachten met glucosamine, hoe oud is hij nu??
Ik zou niet eerder beginnen dan 5-7 jaar oud.
Je kan wel alfalfa, gemberwortel,en knoflook in de groentemix doen, dat helpt ook tegen artrose.
En wanneer hij nu geen artrose heeft, dan mag je heus wel 'n stukje rode paprika door de groentemix mengen, barst van de Vit.
Tomaat vind ik zelf te waterig om door de mix te doen, maar 't kan wel.