Print

Auteur Topic: brood  (gelezen 5650 keer)

roefus

• Gast
Re:brood
« Reactie #45 Gepost op: 23 december 2005 om 21:16:37 »
Een hond is geen mens dat weten we allemaal en hij valt ook niet om van aan tarwebiscuitje, maar ik vind het wel kwalijk als je hond op dusdanige manier iets verwacht dat je het niet prettig is voor jezelf als je het niet geeft.

En WAAROM is het WEL goed als je hem een 'hondensnoepje' geeft????
Een HEEEEEEEL gezond barfsnoepje......na de training........omdat hij dat verwacht?

WIE zegt dat het niet prettig is voor jezelf om je hond iets te geven 'als jezelf koffie' drinkt???????????

Wat PRETTIG is voor 'jezelf' .....dat maak 'jezelf' uit.
Dat kan voor de EEN zijn.......na de training........
Of na het fohnen.............

En voor de 'ander' na het 'gemeenschappelijke samenzijn' na een MODDER- wandeling.
Desnoods bij een 'kop koffie'.

Ikzelf doe die beloning dus het liefst na een modder-wandeling.
'Voor onszelf.

En de discussie 'mens of hond' ........vind ik dan VRESELIJK ongepast.
Hoe of iemand het ook invult........
Je bent SAMEN met je hond......op je eigen manier.

bowie

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 23 december 2005 om 21:48:32 »
dit is een reactie naar mijn hart........
een hond is inderdaad geen mens.......

en een heel forum valt over een hond die een biscuitje krijgt.
Hoppah.......WEER een biscuitje..............
Je bent toch geen mens.........?????? ??? ??? ???
Stop dat 's een máándlang in een bus..........
Waarom geen jaarlang, waarom geen TIEN jaar lang???
NOG meer suikers en koolhydraten.......ALLES ...wat gij bij elkaar ziet..............

Stop EVENGOED een jaarlang fricandellen, boters, suikers........en ALLESSSSSS.......wat niet goed is voor een MENS .......bij elkaar.........
HEEEEEEEL  VEEEEEEL.......na een jaarlang mens-zijn.
Die biscuitjes van een maand (zo'n halfje voor een doggy) tellen niet eens meer mee.........

In het kader van de PROCENTEN................
Want ik sluit dat maar ff mijn OGEN voor wat er aan anti-biotica in KIPPEN gespoten werd......en wellicht wat voor rotsooi in zoveel meer.........

Het is onderhand kinderachtig om zo te kloten over een half biscuitje per dag.

haha.........ja.........en na 'het wassen en fohnen' een hondensnoepje.....
beloning......alsof hij/zij een MENS is...........

alsof 'wassen en fóhnen' een wolven-questie is.
en 'shows' in het 'algemeen'.
dient enkel 'de mens' opdat ze een 'medaille' halen.
maar dat ENE biscuitje is FOUT.....tel dat maar eens op.......een maandlang.....na zoveel 'fohnbehandelingen'.
alsof je een MENS was............

:) :) :)

Lizzy

• Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #47 Gepost op: 24 december 2005 om 09:54:52 »
Sjezus.....wat een discussie.....over een half droog koekje per dag.
Secte.

Het is nu de tweede keer dat je over 'sectes' begint. En dat lijkt me nergens voor nodig. Daar is hier geen sprake van en dus dat vind ik tamelijk misplaatst.
« Laatst bewerkt op: 24 december 2005 om 09:55:57 door Lizzy »

Siamsa - Dalmatische Honden

tvs

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 24 december 2005 om 16:44:18 »
Mijn hond is inderdaad geen mens.
En ook geen 'gewassen' copy.
En krijgt ook dat biscuitje.....
Omdat ik het LEUK vind.......'samen bij de koffie'
Tenzij hij er HEEEEEEL  erg allergisch voor wordt.
Maar als IK er HEEEEEEEL erg allergisch voor word....hoef ik morgen ook geen 'koffie'meer.

Sjezus.....wat een discussie.....over een half droog koekje per dag.
Secte.
zeg Roefus, ik vond het gewoon heel grappig,dat is mijn gevoel voor humor, ik raak er ook niet geirriteerd door ;), sektarisch gedrag, nee :), en iedereen gaat naar eer en geweten met zijn huisdieren om.
een forum zoals dit is gewoon leerzaam, leuk om te lezen, en wat je eruit pikt is mooi meegenomen, alles met de beste bedoeling en beetje discussie op ''n tijd kan nooit kwaad. ;)

roefus

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 25 december 2005 om 00:59:21 »
Ik raak OOK niet geïrriteerd, krijg het  zelfs niet aan mijn hart............(hohoho.....mocht dat zo zijn...dan toch zéker niet door 'barf-gewoontes  ;D ;D ;D ).
Ik zie het inderdaad vaak 'grappig' en soms....met de nodige iroonie.......
In gezelschap zou het een LEUK 'sterk verhaal' zijn......: 'poehee...ik geef mijn hond een half droog biscuitje....omdat ik dat leuk vind.......en daar komt een DISCUSSIE van.........'  ??? ??? ???

Gebruikte het woord sekte inderdaad.....twee keer????
Pfff......ik dacht zelf 'drie'.
Mea Culpa.

Dóórslaan.....geeft bij sommigen inderdaad de gedachte weer.......dat iets wel HEEL ERG........dat iets wel héél erg vanuit een 'gesloten groepering' komt.....
Waarbij men de 'leiders' niet mag tegenspreken.....
En enkel 'aangeven' dat ik het niet zo boos bedoelde...
Is het nu weer goehoed????

Pfffff......moet ik als 'hond' hun handjes likken?
Dacht het niet.

Een beetje 'trammelant' erin, komt de 'discussie' ten goede.
En vraag je maar af.....in hoeverre het humor is of grapje......of gestoordheid.

Haha, héééél prettig.....ja, dat wél.

Maar niet in de trant van: als er EEN schaap 'over de dam' is ..........dan volgen we als schapen.
Daar houd ik niet zo van......
Maar dat kan tegenstaan......wel-bekend.

Trouwens om het bij BARF te houden.....ik voer mijn hond en kat vandaag geen schaap  ;D ;D ;D
WaarOM niet????
Kan het wel verklaren..............
Het is (bij mijn weten) eerste Kerstdag.
En ik bedacht NET dat de herders hun schaapjes hebben geteld.
En nu vind ik het DOOD-ZONDE......als ze er dadelijk eentje 'missen'.
Vandaarrrr........

Prettig gestoord???
Zekers........voel me heel prettig op dit moment.
En bést wel gestoord.
De 'normalen' onder ons kunnen dit niet beseffen, hoe LEUK of dat is.............

Haha.....de kat at vandaag 'octopus'......brrrr..........
Omdat mijn zoon die inktvis moest ontleden???
Ietwat gekookt.....nou ja......tegen de kook aan.....zo ging het recept.........

Morgenochtend veel visite......allemaal waarschijnlijk 'gewassen en geföhnd'.......haha.......

Wens jullie FIJNE kerstdagen !!!!!!!!!!!!

bowie

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 25 december 2005 om 10:12:19 »
Ik wens je het zelfde  :) en octopus wel gebakken  :P maar gekookt  :-\

tieneke

« Reactie #51 Gepost op: 25 december 2005 om 11:39:04 »
 ;D ;Dik ga zo maar eens het Kerstbrood aansnijden ;D ;D :P

sylvia

• My favorite animal is steak
« Reactie #52 Gepost op: 25 december 2005 om 15:25:58 »
;D ;Dik ga zo maar eens het Kerstbrood aansnijden ;D ;D :P
Ja dat is een stuk zinniger  ;D

De ware kunst van converseren is niet alleen het zeggen van de juiste dingen op het juiste moment, maar ook het niet zeggen van de verkeerde dingen op het verleidelijke moment.

~Joke~

• Liever vandaag dan morgen ;-)
    • Border Terriers & Cats
« Reactie #53 Gepost op: 25 december 2005 om 16:11:28 »
Een hond is geen mens dat weten we allemaal en hij valt ook niet om van aan tarwebiscuitje,
Mijn Spike en andere krampende Border Terriers vallen helaas wel om van een tarwe biscuitje.
Ik geen nooit extra's of beloningen, ze zijn hier veel te gefixeerd op eten. Het zou alleen maar meer onrust in de tent brengen. Onze vorige Border Terrier kreeg altijd  een brokje als we 's avonds iets dronken. Ze begon steeds vroeger om haar brokje te zeuren. Afschuwelijk. Daarom ben ik er met dezen nooit mee begonnen.

sylvia

« Reactie #54 Gepost op: 25 december 2005 om 16:19:14 »
Mijn Spike en andere krampende Border Terriers vallen helaas wel om van een tarwe biscuitje.
Ik geen nooit extra's of beloningen, ze zijn hier veel te gefixeerd op eten. Het zou alleen maar meer onrust in de tent brengen. Onze vorige Border Terrier kreeg altijd  een brokje als we 's avonds iets dronken. Ze begon steeds vroeger om haar brokje te zeuren. Afschuwelijk. Daarom ben ik er met dezen nooit mee begonnen.

Dat is dus ook wat ik bedoelde , ik ken dat als je je honden altijd iets geeft dat ze er dan om gaan vragen en uiteindelijk is het niet meer dat je ze iets geeft maar dat ze het afdwingen. Hier kregen vroeger de honden ook een stukje brood als we naar bed gingen, het resulteerde erin dat als ik s' avonds op de bank zat en 1 spier bewoog dat er 9 cockers als een idioot naar de keuken renden, en dat zoveel keer op een avond , daar ben ik dus mee gestopt.
« Laatst bewerkt op: 25 december 2005 om 16:19:38 door sylvia »

De ware kunst van converseren is niet alleen het zeggen van de juiste dingen op het juiste moment, maar ook het niet zeggen van de verkeerde dingen op het verleidelijke moment.

tvs

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 25 december 2005 om 23:41:30 »
;D ;D ;D ;D ;DZo erg is het gelukkig(nog)niet met mijn Cavie's.Maar ja of je er nu twee of 9 hebt is natuurlijk wel een verschil en ook jouw honden zijn veel groter.Maar ik vind het zelf juist wèl leuk(echt waar)om ze 's avonds wat extra's te geven.Maar ik begrijp je standpunt wel. :)
ohh cavie's zijn honden? ik dacht dat je een typfout maakte ;D

sylvia

« Reactie #56 Gepost op: 25 december 2005 om 23:43:26 »
ohh cavie's zijn honden? ik dacht dat je een typfout maakte ;D

Het zijn cavaliertjes  ;D

Print

Barfplaats wordt gesponsord door