Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aiko
#31157
onze hond aiko heeft vandaag een kerstbal gegeten!!
In enkele momenten dat ik boven was heeft hij er een uit de boom geplukt en alles opgegeten. Het advies van de da was veel olie door het voer zodat de ontlasting smeuïg blijft en voor de rest niets te doen?!?!?! hebben jullie ervaring hiermee? Het gaat om een kleine kerstbal van GLAS
Paul
Door Helen
#31160
aiko schreef: onze hond aiko heeft vandaag een kerstbal gegeten!!
In enkele momenten dat ik boven was heeft hij er een uit de boom geplukt en alles opgegeten. Het advies van de da was veel olie door het voer zodat de ontlasting smeuïg blijft en voor de rest niets te doen?!?!?! hebben jullie ervaring hiermee? Het gaat om een kleine kerstbal van GLAS
Paul
Geen flauw idee, maar ik zou een paar andere da's bellen en om hun mening vragen...Mijn eigen instinct ( weet niet of je daarop moet vertrouwen hoor) zegt dat een beetje olie niet helpt als je hond glas gegeten heeft....Kotsen lijkt me ook gevaarlijk, maar glas door de hele darmstelsel lijkt me nog veel gevaarlijker....Ontbijtkoek geven kan misschien een beetje helpen... ??? ???Jeetje, ik zou nogmaal nog een da bellen.

Sterkte Helen
Door Jolly
#31162
Als Chasey dit zou doen dan zou ik hem helemaal vol proppen met ontbijtkoek.
en als de sodemieter een DA uit zijn nest bellen.
Maar goed dat is wat ik zou doen.

In ieder gval is het wel belangrijk dat je toch even lang je Da gaat of desnoods een ander opbelt en je even van de domme houd. kijken wat die zegt.

Lijkt me namelijk echt niet verstandig om zo en ancht in te gaan.

Domme honden ook altijd :-\
Laatst gewijzigd door Jolly op zo 14 dec 2003, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#31166
Jeetje, dat is schrikken!! Inderdaad, ontbijtkoek, maar ook weer niet zoveel, dat hij gaat kotsen!!
Probeer, zoals Helen zegt, een andere da te bellen, desnoods 1 uit een dichtbij gelegen plaats!
Vaak werken da's in een maatschap en krijg je toch steeds dezelfde aan de telefoon!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#31171
Bas heeft dit ooit een keer gedaan en toen heb ik hem ontbijtkoek gegeven; hij heeft er niets aan over gehouden.
Door Helen
#31172
Bel anders even naar Utrecht, kliniek voor gezelschapsdieren. Die hebben een 24 uursdienst. Die krijgen de gekste dingen, misschien hebben ze hier ervaring mee. Moet je misschien wel liegen dat dit moest van jouw da. Je kan daar allen terecht met doorverwijzing. Ik zou zo absoluut niet de nacht ingaan. Een inwendige bloeding heb je niet zo snel door en je kan je hond ermee verliezen. Niet om je bang te maken, maar ik denk niet dat dit zomaar een akkefietje is....
Door Jolly
#31173
dat idee heb ik dus ook, vandaar ook mijn aanraden.
Ik zou never nooit niet de nacht zo ingaan. :-\
Door Paul_Barte
#31188
Ontbijtkoek!!!! Zo veel als je kunt scoren!!.
Glas is op rontgenfoto's niet te zien en ff zomaar opensnijden is geen optie......

Hou de hond scherp in de gaten, blijf beneden slapen en laat de wekker om het half uur aflopen of ga Discovery zitten kijken (hele interessante programma's 's-nachts).

Hou de telefoonnummers van spoedklinieken en autosleutels bij de hand en wacht af.....
(kijk van te voren op een routebeschrijving hoe je eventueel moet rijden)

In 99% van de gevallen is er niets aan de hand maar wees voorbereid op die ene procent!!

Succes...en volgend jaar toch maar van die onbreekbare ballen onder in de boom.
Door ine
#31208
Heb jij ze wel eens gehad, onbreekbare ballen?
Ik wel, nou, vergeet het maar!! :'(
Misschien, dat we hier zelf aardige versiering voor de boom kunnen verzinnen, maar overal zijn voors en tegens voor!
Een hond die echt wil, zal alles pakken! >:(
Maar, ik denk, dat jouw advies voor nu het beste is!
Naast discovery is animal planet ook een aanrader!! ;)
Paul, van Aiko, houd je ons op de hoogte?
Heel veel sterkte en ik duim voor een goede afloop!
Door Lupa
#31242
maar hoelang zou je je hond in de gaten moeten houden?
Door 202spots
#31245
Ik heb het ook is gehad hier,en dit helpt echt!
100% katoen WATTEN of wattenballetjes geven.
de watten in koffiemelk of gesmolten boter soppen en dan aan de hond geven.
De katoen draait om de splinters of scherven en verpakt het.
Kan ook gegeven wanneer ze 'n punaise,spijker,nietjes of ander scherp iets hebben gegeten
http://www.food4pets.com/cottonballs.htm
succes!
Door Lupa
#31246
hoeveel watten?
bv op een hond van 27 kilo?
en verstoppen ze dan niet ?
even voor de prive map ;)
Door 202spots
#31248
Kleine rassen 2 ballen,middel maat 3-5 ballen,en grote rassen 5-7.
De volgende dag(en) de poep bekijken,en dan zal je het pakketje terug vinden.
Even goed op letten of er bloed in de poep zit.
Nee,ze verstoppen niet hoor,en voor jou hond 3-5 ballen of plukken wat.
Het MOET dus echt katoen zijn,want die syntetic watten werken niet.
~~~~~~

Dogs under 10 lbs should eat 2 balls, which you have first torn into smaller pieces. Dogs 10-50 lbs-should eat 3-5 balls, and larger dogs should eat 5-7. You may feed larger dogs an entire cotton ball at once. Dogs seem to really like these strange "treats' and eat them readily. As the cotton works its way through the digestive tract it will find all the glass pieces and wrap itself around them. Even the teeniest shards of glass will be caught and wrapped in the cotton fibers and the cotton will protect the intestines from damage by the glass. Your dog's stools will be really weird for a few days and you will have to be careful to check for fresh blood or a tarry appearance to the stool. If either of the latter symptoms appear you should rush your dog to the vet for a checkup but in most cases, the dogs will be just fine.
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 15 dec 2003, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#31253
Dory thx voor de aanvulling :)

Zat te twijfelen of ik het erbij moest zetten aangezien ik hiervan nog geen praktijkvoorbeelden heb meegemaakt. Van peperkoek wel!!!! Het ergste geval was een ingeslikte injectienaald die er feilloos weer uitkwam 'verpakt' in de peperkoek :D
Door aiko
#31283
Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik heb hem dus peperkoek gegeven en ben hem nu goed in de gaten aan het houden. Ik begin toch te geloven dat ik meer aan dit forum heb dan aan menig da als het over info gaat over wat te doen bij ongevallen. Er was zelfs een da die meende dat het niet zo'n vaart liep want hij at ook af en toe botten en die konden ook scherpe kantjes hebben.........Ik heb die man proberen uit te leggen dat botten verteerbaar zijn en glas niet, en zijn telefoonnummer mar ver weg gestopt. We zijn de nacht goed doorgekomen en ga zo de hondjes uitlaten en kijken hoe dat gaat.
nogmaals bedankt voor jullie goede tips!

Overigens is dit forum nog interesanter als discovery channel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door