Hoi Marije, het eerste gedeelte ben ik het wel mee eens. Een teveel aan omega 6 vetzuren is helemaal niet gezond. Men verdenkt momenteel zelfs dat te grote hoeveelheiden omega 6 vetzuren (vooral niet-actieve) kanker kunnen veroorzaken.
Maar goed, het tweede gedeelte is absolute onzin. Waanzin. Gel*l tot de macht 200. Wanneer je een rauwe/verse voeding aan je hond geeft, dan zit daar al voldoende omega 6 in. In de meeste voeding zit sowieso al voldoende omega 6. En, de voeding voor mens en hond heeft een tekort aan omega 3 vetzuren. Wanneer je dus vers/rauw voert, dan raad ik af om extra omega 6 vetzuren te geven (bijv. plantaardige olie als maiskiem of zonnebloemolie - behalve is sommige gevallen waar actieve vetzuren zoals borage olie nodig is). En, ik raad het aan om omega 3 vetzuren te supplementeren. Dus, wel vis, zalm of lijnzaadolie. De boel is dan in balans. Hoeft helemaal niet iedere dag. Er zijn dagen dat je bijv. al voldoende omega 3 vetzuren voert van nature.
Kijk, ook in onze voeding zit een tekort aan omega 3 vetzuren. Eten wij Eukanuba? Vallen wij dood neer omdat we geen Eukanuba eten? Nee dus.... Dus zullen honden wel dood neervallen omdat ze geen Eukanuba krijgen (of Hill's) omdat er zogenaamd niet iedere dag een balans is in omega 6 en 3 vetzuren? Vallen wij dood neer van een onbalans? Denk jij daar iedere dag aan, of jouw omega 3 en 6 vetzuren wel in balans zijn?
Nee.....
Dit is weer een truc van de brokken-maffia. Zij willen ons alsmaar doen laten geloven of wij zelf geen voeding voor onze hond kunnen maken. En, helaas trappen de meeste mensen erin en denken "oh oh, laat ik maar Jeukanuba geven, anders ben ik een slechte baas. Want dat zegt Iams".
Brokken-maffia.