Ik heb net toevallig in een ander topic geschreven dat het niet wetenschappelijk onderzocht is. Er is overigens wel eens een onderzoekje geweest of knoflook zou helpen tegen vlooien en bij mijn weten was de uitkomst dat het niet hielp. Maar ja, ik weet niet wat voor onderzoek dat is geweest. Kregen de honden 2 dagen knoflook te eten of 2 maanden of twee jaar voordat men vast heeft gesteld "het helpt niet".
Ik geef mijn honden regelmatig knoflook en ik zie zelden vlooien, ze hebben geen wormen en ik heb af en toe zeker-te-weten last van teken (afhankelijk waar ik gelopen heb). Maar ik wijt dat niet alleen aan de knoflook, dat ze vlo en wormvrij zijn. Ik wijt dat aan een combinatie van factoren: vachtstructuur, voeding (rauwe botten is de beste wormafdrijver die er bestaat, als je het mij vraagt!), knoflook, pompoenpitten (ik geef 2 keer per week rauwe pompooenpitten, 1 theelepeltje per hond en dat schijnt ook te helpen tegen wormen), een plavuizen vloer die ik elke dag stofzuig en regelmatig dweil, etc. etc.
Maar, neemt niet weg dat Frontline inderdaad zooi is en knoflook sowieso gezond! Ik zou iedere hond een keer of 4 a 5 per week knoflook geven en dan niet meer als 1/4 teentje per hond. Je moet niet teveel knoflook geven want als je echt teveel geeft (teveel en te lang achter elkaar) dan is er een kans op bloedarmoede.
En ja, het beste geef je verse knoflook, uitgeknepen. En nee, ze gaan niet stinken.
Katten moet je geen knoflook geven. Die kunnen knoflook minder goed verdragen als honden. Biergist helpt niet tegen vlooien en biergist vind ik gewoon echt je reinste puinzooi! Het is afval van de bier-industrie! En ze laten je nog voor hun afval betalen ook! Biergist = gist en niet eens gezond. Niet voor de mens, niet voor een dier.