Print

Auteur Topic: honden en wolven  (gelezen 3720 keer)

Helen

Re:honden en wolven
« Reactie #45 Gepost op: 6 september 2005 om 18:24:30 »
je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, ieder zijn mening ;D.

Je schijnt alleen wel te vergeten dat deze honden er pas 50 jaar zijn en pas 25 jaar ingeschreven zijn in het stamboek. Dit ras wordt continu verbeterd. Zo zijn ze aan het fokken op de toegankelijkheid.

Ik vraag me toch af waar je dan woont, dat je er zo veel kent en ook nog allemaal "onaangepast". De honden die ik ken door de club bijeenkomsten, zijn allemaal lief en makkelijk te benaderen. Om een ras dan meteen te veroordelen vind ik nogal wat...

Ik heb mijn verhaal gedaan en vind mijn situatie met Laszlo en Misty prima. Mijn honden doen wat ik wil en redden zich goed in de stad. De aanpassing die vereist is, moet van mijn kant komen en ook dat vind ik prima. Het is nou eenmaal een ras wat veel werk vereist en dat weet je voor je er aan begint...

O tuurlijk, ieder zijn ras!! Ik vind ook dat de meeste Terriers echt niet passen in drukke gebieden. In de wijk waar ik woon zitten er een aantal en die hoor je gewoon een straat verderop. Ik vind dat echt niet kunnen. Die zitten bij mensen waar ze hun ei niet kwijt kunnen.
Ik ken 2 wolfhonden heel behoorlijk en kom er regelmatig een stuk of 8 tegen in totaal. Geen een daarvan (nou ja, trouwens eentje misschien wel) vind ik een prettige hond om in een dichtbevolkt land als Nederland als hond te hebben.
« Laatst bewerkt op: 6 september 2005 om 18:24:51 door Helen »

Helen

« Reactie #46 Gepost op: 6 september 2005 om 18:26:56 »
Maar dat is wat jij vindt,jij hebt daar een probleem mee, dus jij neemt nooit een wolfhond. Anderen hebben daar geen probleem mee en nemen er wel één.
En wat Laszlo ook al zegt hoeveel ken je er, zovaak komen ze niet voor, om daar en ras op te veroordelen......

Mij zal je idd nooit moet een wolfhond zien lopen ;) Ik veroordeel het ras, omdat ik de eerste in mijn ogen echt leuke wolfhond nog tegen moet komen. Maar ja, zo heeft ieder zijn smaak. Ik vind genoeg rassen wel leuk en ook aardig wat rassen niet leuk :)

Helen

« Reactie #47 Gepost op: 6 september 2005 om 18:43:00 »
je kan niet door 1 of 2 honden die je gezien hebt een ras beeld van maken net zo min kan ik dat, de witte herders die hier rond lopen zijn allemaal neurotische schichtige wezens, maar ik veroordeel het ras niet maar de mensen die ermee lopen

De meeste witte herders zijn ook helaas neurotische schichtige dingen. Dat is de waarheid. En ik veroordeel het ras daar wel op. Ik vind dat het ras echt verpest wordt en al flink verpest is Ik ken gelukkig ook een flink aantal vrij, blije WH, maar ook meer dan voldoende schrikkeding WH. Helaas, maar zo is het.
Zoals ik al eerder zei is mijn mening gebaseerd op de honden die ik ken/ gezien heb.

Lizzy

• Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #48 Gepost op: 6 september 2005 om 18:51:59 »
De meeste witte herders zijn ook helaas neurotische schichtige dingen. Dat is de waarheid. En ik veroordeel het ras daar wel op. Ik vind dat het ras echt verpest wordt en al flink verpest is Ik ken gelukkig ook een flink aantal vrij, blije WH, maar ook meer dan voldoende schrikkeding WH. Helaas, maar zo is het.
Zoals ik al eerder zei is mijn mening gebaseerd op de honden die ik ken/ gezien heb.

Ja maar als dat 1 of 2 exemplaren zijn (die je kent of gezien hebt) dan vind ik dat persoonlijk ook te weinig om daar een mening op te baseren.

Siamsa - Dalmatische Honden

laszlo

• *
« Reactie #49 Gepost op: 6 september 2005 om 19:53:23 »
Ja maar als dat 1 of 2 exemplaren zijn (die je kent of gezien hebt) dan vind ik dat persoonlijk ook te weinig om daar een mening op te baseren.

Dat ben ik helemaal met je eens!!
Overigens geld dat voor alle rassen!!!
groeten vannes

Helen

« Reactie #50 Gepost op: 6 september 2005 om 21:31:24 »

Zijn er geen 1 of 2, zijn er (zoals eerder gezegd) een stuk of 10.

sylvia

• My favorite animal is steak
« Reactie #51 Gepost op: 6 september 2005 om 22:38:28 »
Zijn er geen 1 of 2, zijn er (zoals eerder gezegd) een stuk of 10.
dam komen ze waaarschijnlijk uit 1 roedel en dat is al geen criteria, vaak nemen die gedrag van elkaar over.

De ware kunst van converseren is niet alleen het zeggen van de juiste dingen op het juiste moment, maar ook het niet zeggen van de verkeerde dingen op het verleidelijke moment.

Helen

« Reactie #52 Gepost op: 7 september 2005 om 00:14:55 »
zo dat is veel voor een ras die zo onbekend is

Tja, ik trek ze blijkbaar aan ;D  ;D
Nee, grapje, ik heb op meerdere hondenscholen getraind en train nog steeds bij 2 hondenscholen. Daar ken ik er enkele van. Verder vind ik ze helemaal niet onbekend. Ik kom ze zeer regelmatig tegen.
« Laatst bewerkt op: 7 september 2005 om 00:16:51 door Helen »

Helen

« Reactie #53 Gepost op: 7 september 2005 om 00:16:35 »
dam komen ze waaarschijnlijk uit 1 roedel en dat is al geen criteria, vaak nemen die gedrag van elkaar over.

Nee hoor niet 1 roedel. 4 ervan zijn van 1 eigenaar. De rest allemaal van afzonderlijke eigenaren.
Ik ken er trouwens nog wel meer dan 10, een stuk of 14 zelfs :o
Goh, nog even en het lijkt erop dat ik ze echt aantrek ;D

Lizzy

• Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #54 Gepost op: 7 september 2005 om 08:00:52 »
Het kan natuurlijk jouw persoonlijke gevoel en idee hierover zijn. Dat wil nog niet direct zeggen dat het ook zo is! Ik heb namelijk hele andere ervaringen met het ras. Ik vind ze lief en ze passen prima in een stad als Z'meer.

Siamsa - Dalmatische Honden

Print

Barfplaats wordt gesponsord door