Print

Auteur Topic: iemand ervaring met exil spot on  (gelezen 2022 keer)

Lil

Re:iemand ervaring met exil spot on
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2005 om 06:09:15 »
Ik gebruik helemaal geen gif op mijn honden.

ik ook niet, heb nu een tic-clip. Dat is een soort magneetje en het helpt echt! Het kost ongeveer 25 euro en werkt twee jaar (duurt helaas ongeveer 2 weken voordat het begint te werken). Het enige nadeel is dat de hond het constant om moet hebben, dus Boris heeft nu dag en nacht zijn puppyhalsband om (zo'n verstelbaar zacht en dun nylonding, het past hem op de grootste stand nog altijd  ;D).

conleeuw

• three sisters
    • beestenboel
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2005 om 21:09:32 »
ik gebruik wel teken middels, maar daarbij moet ik zeggen ik loop alle dagen op de veluwe en in de bossen vlak bij duitland, dus een echte teken festijn, en dan heb ik nog twee langharige honden, dus zijn de kleine teken niet altijd even makkelijk te vinden. En nog komt een border soms thuis met een teek, maar zonder kunnen we wel een dag uittrekken om de teken van de twee borders te verwijderen. Nu ben ik benieuwd naar de mensen die geen teken middels gebruiken, lopen jullie ook vaak in de bossen of andere "tick infested" gebieden, en hebben jullie ook langharige honden?

Jazz en Blues aka Bin Laden (Scottisch Deerhounds)

flattery is like perfume, smell it, but don’t swallow it

Mevroi Kruim

« Reactie #17 Gepost op: 1 augustus 2005 om 09:53:00 »
Na maanden van zo'n tekenfestijn (dank conleeuw  ;D) met een langharige hond ben ik toch maar ovegegaan op de Scalibor, en bij mijn honden werktie perfect.
Wij wonen aan de rand van de Veluwe en de honden hollen bij voorkeur lekker door alle bosjes rond, dus er zaten er dagelijks wel 20 op per hond. Plus dat je ze idd bij een langhaar pas vindt als ze al bijna uit zichzelf loslaten  :-X

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

tieneke

« Reactie #18 Gepost op: 2 augustus 2005 om 20:26:34 »
Hier in Tsjechie sterft het van de teken :-X
Heb zelf een turbo-mengsel gemaakt met zeker 7 pure etherische olien,om de paar dagen spuit ik ze in.
Soms haal ik er nog wel eentje vanaf....hier ook geen onnodig gif op mijn honden.

Truus

« Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2005 om 20:32:55 »
Hier in Tsjechie sterft het van de teken :-X
Heb zelf een turbo-mengsel gemaakt met zeker 7 pure etherische olien,om de paar dagen spuit ik ze in.
Soms haal ik er nog wel eentje vanaf....hier ook geen onnodig gif op mijn honden.
Welke zitten daar allemaal in?

Doedels

• DOGS & PEOPLE coaching voor baas & hond
« Reactie #20 Gepost op: 4 augustus 2005 om 22:37:31 »
Twee zwarte langharige honden hier met krullen. Ik gebruik op dit moment eucalyptus olie. Ze hebben er een enorme hekel aan. Ik loop in de meest teek gevoelige gebieden van Nederland. Flevoland, Gooi, Veluwe. Ik haal er af een toe een klein teekje van af. Maar ik zou ze liever helemaal niet tegen komen. Op dit moment heb ik een logé. Bruin met krullen. Die heb ik van doffe ellende maar met scalibor champo gewassen. Zijn baas gebruikt ook dat soort spul. Werkt prima. Dan hoef ik me ten minste over een hond geen zorgen te maken. Ik voel me wel schuldig :-[
A TTouch a day, keeps the doctor away

hamada

• Dit forum is het helemaal !
« Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2005 om 21:39:48 »
met twee cavaliers was het hier ook steeds bal als we naar het bos geweest waren. Vooral Remi bleek erg lekker te zijn voor die rotbeestjes: soms haalde ik er met de kam wel 20 uit zijn vacht om dan de week erna nog regelmatig zo'n volgezogen bolletje op zijn lijf of in huis te vinden.  >:(
Tot mijn verbazing helpen de druppels Petvital Verminix bij mijn honden heel goed. En: Daar zit geen gif in. Als de honden ingedruppeld zijn komen er nauwelijks teken op ze, en als ze er zijn, tref ik ze een dag later bijv. (half)dood in de vacht aan.
Alleen als ze gezwommen hebben, of na zo'n  giga regenbui moet ik weer druppelen. Maar anders is 1x per 3 weken genoeg.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door