Weet je, wanneer jij over 14 jaar een geweldige mooie strakke hond hebt die zich gedraagd als eentje van 5, met een gebitje waar je U tegen kunt zeggen en een vacht waar je je haar in kunt kammen: dan hoor je ze wel anders piepen. En dan steek jij je neus hoog in de lucht je zeg je "ik zei het toch!". En tot die tijd: lekker laten kletsen. Overigens zijn er ook genoeg PRO vers verhalen te vinden. Voor ieder negatief verhaal op Internet kun je minimaal 1 positief verhaal vinden. Het is maar net waar je op zoekt.
Ik merk niks van een vers-tendens. Ja, soms lijkt het wel zo, als we een bijeenkomst hebben van een aantal mensen die vers voeren (neem nou bijv. op de Yalla avondjes of bij de Dalmatier-bijeenkomsten). Maar als je gewoon in het park je honden aan het uitlaten bent en je krijgt daar een beetje contact met een aantal mensen, dan kijken ze je aan alsof je in de brand staat wanneer je verteld wat je honden eten.
En dat gaat altijd zo:
"Tjonge, wat ziet Brutus er toch mooi gespierd en glimmend uit he. Hoe oud is hij nou?".
"Acht en half, bijna 9".
"Acht en half?

Zooo, dan ziet hij er zeker geweldig uit zeg! Wit gebit ook nog!".
"Jaaa, en vooral bij het tandvlees, zelfs daar is het wit. Zal ik dat eens laten zien? Brutus, kom eens hier, gaan we tandjes kijken".
"Zoooo, poets je zijn tanden elke dag?"
"Nee. Ik poets zijn tanden nooit. Brutus eet rauw en verse voeding. Rauwe lappen vlees, rauwe botten, rauw orgaanvlees, rauwe/gepureerde groente. Soms hele kippen of parelhoenen. Met bot en al".
"Oh. Nou, ik ga weer verder lopen hoor. Daaaag".
Verschrikt en gehaast zie je ze wegrennen, denkende dat ik gestoord ben. En gevaarlijk. Een mevrouw liep altijd gezellig met mij op en met ons mee. Sinds ze weet dat ik hele kippen voer, wil ze niet meer met mij meelopen en rent ze praktisch voor mij weg..... En een heel enkele keer.... een heeeel enkele keer zijn mensen buitengewoon geinteresseerd en gaan zelf vers voeren. Maar da's echt maar zelden.
En dierenartsen : verwijs die gerust hier naar toe! Zullen we ze een lesje echte gezonde voedings theorie meegeven

!