Print

Auteur Topic: (gedroogde) vijgen, hoeveel?  (gelezen 1780 keer)

202spots

• Gast
Re:(gedroogde) vijgen, hoeveel?
« Reactie #15 Gepost op: 22 mei 2005 om 23:46:55 »
Ik denk dat gedroogde vijgen nog laxerender zijn dan verse 8).
Fijn dat 't heeft geholpen.
Pompoenmoes helpt ook met verstopping en ook als ze diaree hebben.

Audrina

« Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2005 om 22:52:09 »
Hij doet het nog steeds goed op de vijgen.  ;D Binnenkort ga ik proberen of het ook zo goed blijft gaan als ik hem van CB aktief terug zet op CB natuur en als dat goed gaat, ga ik eens kijken hoe hij het doet op minder vijgen en wat de "juiste dosering" is om zijn ontlasting goed te houden.
En dan ga ik hetzelfde proberen met pruimen. Niet tegelijk met de vijgen hoor en eerst kijken of ie ze lust. Dan kan ik vijgen en pruimen met elkaar afwisselen en krijgt ie niet telkens hetzelfde.

Hoe maak je eigenlijk pompoenmoes? Misschien vindt ie dat ook wel wat en dan heeft ie nog meer afwisseling.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2005 om 22:52:45 door Audrina »

202spots

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2005 om 23:21:56 »

Ik gebruik altijd deze soort pumpkins.
Hier altijd met Halloween en Thanksgiving,ik heb dan 3-4 heel goedkoop of gratis ,ik haal de binnenboel eruit en snijd ze in stukken die ik effe in de snelkookpan stoom. Dan pureer ik ze en doe de "moes" in kleine bakjes en in de vriezer.
Ze vinden 't ook lekker als gewoon "fruit" mix.
Wanneer je voor harde ontlasting wil gebruiken dan doe je 2-3 eetlepels van de puree door 't eten.
(Of wanneer de hond diaree heeft ook)

Hier is pumpkin ook in blik te koop,maar weet niet of dat bij jullie ook is?
 (pumpkin pie filling bestaat ook,maar dat heeft suiker e.d erdoor heen,dus dat ik niet 't zelfde als alleen maar pumpkin)

Ik geef 'n enkele keer,nadat ze veel/groot bot hebben gegeten,ook wel is 'n half tabletje papaya enzyme,dat helpt ook heel goed.
Je kan misschien ook verse papaya pureren en dat ook voor de verandering geven.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2005 om 23:25:09 door 202spots »

Audrina

« Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2005 om 23:26:08 »
Over anderhalve week heb ik vakantie en dan ga ik gewoon eens rondkijken bij alle supermarkten, groenteboeren en natuurwinkels hier in de omgeving. Er zal er toch wel eentje zijn die pompoen (vers of anders in blik) & papaya verkoopt?  ;)

202spots

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2005 om 23:32:53 »
Pumpkin is meestal in 't najaar... :-\
Denk niet dat deze er nu zijn..
Papaya is tropical fruit....

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2005 om 08:55:20 »
Ik heb al een tijdje geen pompoen meer in de reformwinkel gezien, maar ik zag wel deze pompoen op de markt (bij een Islamitische kraampje):

Ik heb hier nog nooit pompoen in blik gezien. Ik denk dat het relatief weinig wordt gegeten door Nederlanders, pompoen.

Siamsa - Dalmatische Honden

Mevroi Kruim

« Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2005 om 09:49:45 »
Nou, als je bij de natuurvoedingswinkel koopt breek je d'r je nek over in najaar en winter  ;D ;D ;D
Wij hadden ze afgelopen jaar zelf gezaaid, op de ouwe mesthoop (lekker warm en veeeeel voeding voor de pompoentjes). Dat was dus de hele winter pompoensoep eten. Lekker wel, maar gaat toch ietwat vervelen op den duur  ;D
Die oranje (Hokkaido) vind ik het lekkers; die gele knoedel heet een butternut, is minder zoet, meer hartig. Je hebt ook nog die vliegende schotels, pattison of Jerusalem artichoke.
Heb dus veel pompoen in de groentemix voor de honden verwerkt, ze vinden het heerlijk!

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #22 Gepost op: 24 mei 2005 om 09:54:51 »
Nou, als je bij de natuurvoedingswinkel koopt breek je d'r je nek over in najaar en winter  ;D ;D ;D
Wij hadden ze afgelopen jaar zelf gezaaid, op de ouwe mesthoop (lekker warm en veeeeel voeding voor de pompoentjes). Dat was dus de hele winter pompoensoep eten. Lekker wel, maar gaat toch ietwat vervelen op den duur  ;D
Die oranje (Hokkaido) vind ik het lekkers; die gele knoedel heet een butternut, is minder zoet, meer hartig. Je hebt ook nog die vliegende schotels, pattison of Jerusalem artichoke.
Heb dus veel pompoen in de groentemix voor de honden verwerkt, ze vinden het heerlijk!

Ja precies, in de winter en najaar stikt het van de pompoen! Wij en de honden eten er veeeeel van! Die butternut enzo: ken ik niet. Ga ik toch ook eens proberen. Hier vond ik trouwens een leuk overzicht van de type pompoenen: http://www.pompoenerie.nl/zaden_bestellen.php?limit=0

Siamsa - Dalmatische Honden

Mevroi Kruim

« Reactie #23 Gepost op: 24 mei 2005 om 12:12:30 »
Ja precies, in de winter en najaar stikt het van de pompoen! Wij en de honden eten er veeeeel van! Die butternut enzo: ken ik niet. Ga ik toch ook eens proberen. Hier vond ik trouwens een leuk overzicht van de type pompoenen: http://www.pompoenerie.nl/zaden_bestellen.php?limit=0

Jeetje wat een boel soorten! De een nog gekker dan de ander  ;D ;D
Die fleskalebassen vind ik het einde! Bestellen! Plek zat op de mesthoop  ;D

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

202spots

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 24 mei 2005 om 15:35:51 »
.

Ik gebruik dus altijd deze oranje pumpkins,en ik weet eigenlijk niet of de andere soorten dezelfde resultaat met verstopping/diaree heeft.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door